Darbo kultūra: kodėl svarbu pagirti bendradarbius (0)
Dėl įtemptos situacijos darbo rinkoje badymasis pirštais ir bandymas permesti atsakomybę ant bendradarbio pečių tapo įprastu reiškiniu, teigia Lihajaus universiteto dėstytoja Jill A.Brown. Kai žmonės jaučiasi nesaugus, jie linkę iš paskutiniųjų ginti savo poziciją ir mėtytis kaltinimais į kairę ir į dešinę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„New York Times“ apžvalgininkė ir knygos „Better By Mistake“ autorė Alina Tugend aiškina, kad kaltinimų arba badymosi pirštais kultūra gali prislėgti bet kurį kolektyvą. Tyrimai rodo, kad žmonės linkę kopijuoti nepagrįstais kaltinimais besišvaistančius bendradarbius. Tai jie gali daryti tiek sąmoningai, tiek nesąmoningai. „Tačiau gali būti ir priešingai: jeigu žmonės mato, kad bendradarbiai prisiima atsakomybę už savo klaidas, jie bus linkę tokį elgiasi taip pat suprasti kaip normą“, – pridūrė A.Tugend.
Pagerinti nuotaikas kolektyve gali ne tik aiškus atsakomybės ribų nubrėžimas ir supratimas, bet ir pagyrimai bendradarbiams. Tai visų pirma yra vadovo pareiga, tačiau gerais žodžiais gali dalintis ir tokio paties rango kolegos. Vadybos konsultantas Benas Dattneris pabrėžia, kad gerų žodžių nesulaukiantis uolūs darbuotojai gali prarasti motyvaciją ir atsainiai dirbti jiems įprastus darbus. Vis dėlto bendrovės „Lynn Taylor Consulting“ vadovė Lynn Taylor pataria nesišvaistyti ir komplimentais: „Jeigu kas nors atliko gerai smulkų darbelį, tai dėl to viešai aukštinti to žmogaus nebūtina – pakanka ir elektroninio laiško. Be to, svarbu, kad darbuotojas suprastų, už ką gavo padėką“.
Bendros frazės, pavyzdžiui, „puikiai atlikta“, nepasako nieko ir ypač jeigu pagyrimas nuskamba visų darbuotojų susirinkime. Vadovams L.Taylor pataria nekartoti tų pačių frazių savo darbuotojas viešai, o geriau kelis žodelius pasakyti asmeniškai.
Lihajaus universiteto dėstytoja Jill A.Brown pastebi, kad sugebėjimas pagirti kolegas darbuotojui suteikia lyderio savybių. Net jeigu nesate vadovas, žmonės norės su jumis dirbti ir jus vertins, nes jūs vertinate juos ir jų darbą.