Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arthuras 2011-06-19 22:53
Šito nesupratau, gal paaiškinsi? Kad jau nesusituokę, tai jau ne šeima?
blizzard 2011-06-19 22:58
Jis kalbėjo apie pašalpas, o tai nėra gerai..
keshukaz tu nebuvai kaime arba rusijoj.. pamatytum kad žmonės dienos užmokestį ne duonos kepalais, bet bambaliais matuoja, ir tikrai ne iš gero gyvenimo.. čia jau yra liga ir prasmės nematymas.. aišku čia jau kitos problemos apie kurias straipsnį neužsiminta...
KeshukaZ 2011-06-19 23:09
Čia norėjau pasakyt apie tuos kur turi vaikus ir gauna lengvatas
Simplicity 2011-06-19 23:13
Permečiau akim visą diskusiją ir panašu, kad kai kuriems komentatoriams mažas pajamas gaunantis asocijuojasi su prasigėrusiu, prasirūkiusiu, mokesčius slepiančiu idiotu, kurio vienintelis gyvenimo tikslas- prisigrobti pašalpų iš valstybės.
Gražu...
immortallt 2011-06-19 23:39
Nebutinai verslas yra tas kazkas gero valstybei. Tai gali buti politinis judejimas, socialines akcijos ar kur tik tempia fantazija. Internetine socialiai atsakinga naru bendruomene, kuri si bei ta nuveikia ir realiai, manau yra siokia tokia pradzia.
Taip siuo metu bandau kurti versla ir matau labai daug naudingos informacijos is valstybines puses. Yra istatymu kurie trukdo, bet is dalies ir padeda. Gaunu reikalinga informacija is valstybiniu imoniu. Net turetu laiduoti dali paskolos. Nusimato ES parama. Sunkiausia bus susirasti tinkama NT ir uzsigarantuoti banko paskola. Jei versla butu taip pat lengva daryti, kaip paspausti mygtuka, tai nebutu verslas ir visi cia butu verslininkai ir kodel vieni sugeba, o kiti ne ? Visi zmones turi tai, ko nori (na isskyrus kuriems nepasiseke su sveikata ar pan.). Kodel zmogus is vaiku namu isejes sugeba prasisukti ir ikurti tvirta versla, o kitas nesugeba ? Nes jis is tikruju NENORI.
Nesakau, kad Lietuvoje viskas gerai, sakau, kad gyventi ir cia galima, yra ir cia geru dalyku, o materialu pagrinda pats turi susikurti, o ne is valdzios reikalaut ar kaltinti verslininkus, kad jie nesidalina.'
Jau ne karta buvau sakes, bet jus kai issikvieciat meistra i namus, kad ir kompa sutaisyti mokate tiek kiek yra rinkos kaina ar mokate dvigubai daugiau ? Manau mokat rinkos kaina... O kodel verslininkas turi moketi dvigubai ? Juridinis asmuo elgiasi taip pat kaip ir fizinis asmuo - moka kuo maziau, stengiasi gauti kuo daugiau ir pateisinami visi legalus budai. Jeigu darbuotojui moki minimuma ir jis dirba, nes rinkoje tokiu darbuotoju kruvos ir jei tik iseis bet kada pakeisi kitu - tai kodel jis turi moketi daugiau ?
Pirmo butinumo prekes pusgaminiai, alkoholis, cigaretes, kuras ? As turiu pinigu pragyventi ir man ju pakanka gyventi pakankamai neblogai. Bet masina yra prabangos preke! Ir kol nereikalaus darbas arba neuzdirbsiu tikrai daug, tol jos neturesiu, nes ji neatnesa tiek naudos. Dauguma zmoniu gyvena nuosavam bute uz 300.000-500.000 ir sako biedni yra... Parduodi, prisiperki obligaciju uzsienio, gauni maziausiai 15.000 LT per metus. Cia jau worst case scenario, greiciau 30.000LT. Uz tiek laisvai issinuomoji buta, susimoki komunalinius ir dar turetu likti pinigu. Tai butu vienas problemos sprendimas.
Jei uz tavo darba moka mazai, tai tobulek! Siek kazko daugiau, kad tavo darbas butu vertas kazko daugiau! Jeigu tu sugebi dirbti tik nekvalifikuota darba, nu tai kodel tau turi moketi daug, kai tokiu pilna Lietuva ?
Arthuras 2011-06-19 23:59
Čia galbūt atsakymas į mano teiginį, jog reikia mažinti smulkaus verslo mokesčius? Tu gal ne ekonomiką studijuoji, ar tiesiog bijai konkurentų savo verslui ateityje ar perkaitai? Verslas ir turi būti lengvai įkuriamas. Taip skatinamas žmonių verslumas, kad jie nebijotų įgyvendinti savo idėjų. Ekonomika tiesiog sukasi, kai kiekvienas gali įkurti savo kokią mažą parduotuvėlę, pardavinėti savo gaminius, paslaugas ir nebūti trypiamas mokesčių ir kitų apribojimų. Taip plečiasi vidurinis sluoksnis, žmonės tampa laimingi dirbdami sau, o ne vergvaldžiui. Bet neee, tokie kaip tu, remia monopolistus ir remia idėją, kad vieni turi vergauti kitiems, nes vieni išrinktieji? Galvok ką šneki. Iš šito tavo teiginio pasimato, kokios tavo nuostatos, nieko nuostabaus, kad pateisini laukinį kapitalizmą. Tuščia diskusija.
P.S o gal lengvos verslo įkūrimo sąlygos sužlugdytų tavo ego? Juk nebegalėtum girtis, koks esi didvyris, o kiti valkatos, nes tu įkūrei verslą, o jie ne. Sprendžiant iš tavo požiūrio į kitus(tarkim, būsimus tavo darbuotojus), manau, jog neklystu.
qriuqriu 2011-06-20 00:02
tiesiog juokinga, Lietuvoj gera gyvent vien del to kad ner gamtos stichiniu nelaimiu, visa kita ta ner ko lygint su skandinavais , ko zmogui reik: saugios aplinkos, pakankamo atlyginimo laisves uzsiimt megstama veikla, del saugumo visokiu paksiu uspaschiu nijoliu ir tt kodel tvoros pilaiciu aukstos? tarkim pabandytu straipsnio autoriai su panko sukuosena per kabakus Kauno pasilakstyt idomu kaip jiem saugumas atrodytu, del algu tik nereik- tobulek netobulejes bet darbdaviai pas mus dauguma vergvaldziu tipo o dar ir valdzia noro nerodo padet zmonem daugiau uzsidirbt, kad pinigu kiekiai vidaus rinkoj suktusi didesni, del laisves: jei pinigu pakanka tik egzistavimui, tik mazuma skiria laiko bendruomenems ar savo kokiam hobiui rimtesniam, dauguma kruta giminiu rate arba emigruoja bo cia ateities nesimato, nebent laukt kubilo pensijos...
kionig 2011-06-20 00:10
, jei mini, jog visi geri specai išvažiuos, tai mūsų vietiniams marijų žemės darbdaviams nebeliks nieko kito kaip priimti kitataučius tame tarpe pakolkas esančius arčiausiai prie mūsų valstybės sienos, o be to tai jau yra daroma, visada atsiras tokių kuriems pakaks ir tų 500 lt. Po to, tavo tėvai galės tau skųstis, kad čia vis matosi kiniečių, lenkų ir kitų juodadarbių ir kaip tavo tėvai jų neapkęs, ar kaip nors kitaip nepasitenkinimą išreikš.
Šiaip ir pats nesiūlau vergvaldžiauti ir lenkti nugarą piktiems darbdaviams.
Taip eilinį sykį diskusija vėl eina prie kraštitunimų ir ginčijimasi "kur žolė žolesnė", užuot sprendus problemas, ir vien tematant vienintėlį sprendimą emigruoti.
Tik negalvok, kad čia kas nors ką nors darys, turbūt visi laukia vieno dalyko - kracho Graikams šiek tiek baisiau, bet nepamirškime, kad mes į šitą upę irgi esame įbridę iki kaklo.
Putulis 2011-06-20 00:45
Gal ir neblogas straipsnis, žinoma, nesutinku ir aš, kad reikia žiūrėti tik į blogiau gyvenančius ir džiaugtis, kad atseit pas mane dar gal nėra taip viskas š... Nes čia jau panašu į tą nuvalkiotą statistinio lietuvio "kaimyno tvartas dega" mąstymą. O tam išreikšti viso straipsnio, mano nuomone, nereikia.
Tačiau vienas dalykas man labai užkliuvo, perskaičius komentarus. Būtent tai, kaip kas supranta, kas tai yra tas "geras gyvenimas" ir iš kur žinoti, geras jis čia, ar ne? O svarbiausia - pragyvenimo lygis sugretinamas su gyvenimo kokybe ir abi šios sąvokos vartojamos kaip sinonimai. Asmeniškai aš labai džiaugiuosi, gyvendamas Lietuvoje. Esu buvęs užsienyje - mokausi Švedijoj, uždarbiavau (ir ne kartą) Anglijoje. Manau, kad kiekvienas sutiks, jog šios šalys pragyvenimo lygiu tikrai lenkia Lietuvą. Tačiau kaip dėl gyvenimo kokybės?
Visa ši rašliava yra iš patirties ir grynai mano nuomonė, ne kažkur perskaityta ar išgirsta. Taigi, aš skaitau, kad pragyvenimo lygis yra faktorius, apibūdinantis ekonominę šalies gyventojų situaciją - minimalus atlyginimas, socialinų išmokų dydžiai (pašalpos, pencijos) ir t.t., žodžiu įmanomų uždirbti pinigų kiekio bei pragyvenimo reikmių (kaip kad maisto ar mokesčių) kainų santykis. Taip jau gaunasi, kad Lietuvoje, gaunant minimalų atlyginimą, išgyventi išties nelengva. Juk ne kartą esame girdėję, kad žiūrėk - kokie užsienyje atlyginimai dideli, o kainos tokios pačios, kaip pas mus. Aišku, yra tame tiesos, bet neketinu gilintis, kokia dalis, nes labiausiai mane dominantis dalykas šiuo metu yra gyvenimo kokybė. Nežinau, kaip jūs, galit man prieštaraut, bet aš šią sąvoką apibūdinu maždaug taip: Ką aš realiai galiu įsigyti arba tiesiog kaip gerai galiu gyventi už savo uždirbtus pinigus? Kadangi kalba eina pagrinde apie pinigus, tai ir paliesiu tik meterialinę šios sąvokos pusę (nes juk į gyvenimo kokybę įeina ir aplinkinių santykiai, žmonių pilitiškumas ir kiti dalykai, su kuriais tiesiogiai susiduriam kasdien, netgi interneto greitis ). Vat čia jau Lietuva nušvinta, ką, mano nuomone, ir norėjo pasakyti pirmoji straipsnio dalis, kur Lietuva užima ten trisdešimt kažkelintą vietą. Imkim kad ir maistą. Taip, kyla ten karts nuo karto skandaliukai visokie apie nitratus ir ten tuos visus E, tačiau gerbiamieji, palyginus su tuo, ką aš galėjau nusipirkti Anglijoje, tai mūsų Lietuvėlė yra kokiom trim galvom aukščiau. Tie, kurie esate buvę UK, manau mane supras,o tiems, kurie nesat - pasakysiu: anglai valgo ne maistą, o kažkokį šlamštą. ir man visai nesvarbu, kad jis atitinka visas nustatytas normas ir reikalavimus, bet jie juk net neturi paprasčiausios juodos duonos! Pas juos tik bulka, o tas kvapas, kurį užuodi dideliam prekybcentryje eidamas pro ilgą bulkos lentyną, nė iš tolo neprimena to, kuris turėtų sklisti nuo miltinių gaminių. čia tik vienas pavyzdys, jau ten tų visų pusfabrikačių ir t.t. neminėsiu, bet ką noriu pasakyti, tai kad net sau leisdamas pirkti brangesnį maistą, vargu ar valgysi skaniau ar sveikiau, nei toj pačioj maximoj pirkęs taipogi ne patį pigiausią produktą.
Verta paminėti ir rūbus, bo juk "shoppinimasis" yra kone pagrindinė Anglijos lietuvių pramoga. Čia irgi yra daug spekuliacijų šiuo klausimu, nes esu ne kartą internete skaitęs, kokie jie užsienyje pigūs ir kokie kokybiški. Mano patirtis sako ką kitą. Kažkodėl net ir brangesnis drabužis (suprask - geresnio brand'o) po poros skalbimų atrodo taip, lyg buvo nešiotas jau metus laiko, bet juk koks skirtumas, yra tų pinigų, nusipirksi greitai kitą, tuo labiau, kad nuajos kolekcijos irgi vos ne kas mėnesį pasirodo (gal čia ir perlengiau lazdą dėl naujų kolekcijų, bet mintį supratot).
Aš specialiai lyginu su Anglija, nes ji labai pamėgta mūsų tautiečių, o be to Švedijoje ir maistas, ir rūbai yra brangūs, aišku, ir kokybiški.
O iš Anglijos, manau, ne vienas norėtų grįžti namo, tik kad labai jau ten lengva užstrigti. Čia tiems, kurie klausia, kodėl visi išvažiuoja, bet niekas negrįžta? Įsivaizduokite tokią situaciją. Važiuoju aš atgal į UK po atostogų su mikriuku, be manęs dar sėdi 6 statistiniai emigrantai. Tiktai du iš jų gali pasakyti "hello", kiti nė to nemoka. Sako man: pagyvensim, išmoksim, juk Anglijoj visi angliškai šneka. Beje, jie skrajučių dalinti važiavo. Tada mikriukas sustojo, atėjo kažkokia lietuvė moteriškė, užmokėjo už tuos piliečius mikriuko vairuotojui ir jie nuėjo su ja "mokytis angliškai šnekėt". taip ir įsivaizduoju, kaip jie gyvens kokiam nors ankštam kambarėlyje su kitais likimo draugais, taip pat nė bum bum kalbos nemokančiais, lakstys kasdien su skrajutėm per lietų (jis ten tikrai dažnas) po nepažįstamus bei vis kitus Londono rajonus, užsidirbs po kokius, sakykim, 200 svarų per savaitę. Čia jeigu ta lietuvė yra sąžininga moteriškė ir moka jiems minimumą. Na ir turės xebra pakankamai pinigų ant nuomos, šiokio tokio maisto bei alkoholio. Dar netgi pasishoppinimui liks. Tai čia tiem su skrajutėm taip. Yra ir dar prastesnių darbų, pavyzdžiui, stovi visą dieną fabrike iš sveri braškes į indukus. visas šlapias iki alkūnuių, nes bražkės nuplautos, o fabrike +5 šilumos. Atlyginimas tas pats, taigi, ir istorija analogiška. Pats šnekėjau su vienu žmogum, kuris, pasirodo, jau du metus diena iš dienos pjausto ananasus per pusę. Tik toks darbas. Per tuos du metus taip ir neišmokęs angliškai nė žodžio, ir, žinoma, planų ateičiai taip pat neturintis. Ai, dar į tualetą bijo (nu netikiu, kad nemoka) pasiprašyti, nes agentūra paskui tokių nekviečia į darbą, taigi, kenčia iki pertraukos. Aišku, aš nesakau, yra ir protingų žmonių, kurie įdėję nemaža pastangų gali susirasti normalų darbą, su padoriom darbo sąlygom ir didesniu atlyginimu. Bet nedarbas ten irgi didelis, ir žinokit, tą normalesnį darbą susirasti truktų tiek pat, kiek ir Lietuvoje. Ir kad ir kaip bebūtų gaila, tas statistinis emigrantas nėta tas protingasis, kalbą mokantis. Ir aš pilnai suprantu, kad tokį prastą darbą padirbus porą metų, vis gaunant minimumą, kurio užtenka nuomai, maistui, rūbui, tačiau norint susitaupyti bilietui atgal (ir vistiek, kažkiek pinigo juk reikia, kad Lietuvoje vėl gyvenimą pradėt) reikia atsisakyti alkoholio. Nesakau, kad visi Lietuviai užsienyje alkoholikai, bet faktas tas, kad be jo ten sunku Vat taip žmonės ir užstringa, čia gal net ir psichologinis reikalas, nes kaip pagalvoji, kad lietuvoj tiek gausi ne per savaitę, o per mėnesį... ir tik nereikia sakyti, kad Čia darbo gero nėra. Kas nori tas randa, tik reikia pasistengt. Vat čia ir išlenda reikalo esmė - juk "už minimumą" tai ir Lietuvoj darbo pilna, tik kad tas minimumas mažas. Bet čia jau pragyvenimo lygio klausimas.
Taigi, mano viso šito postringavimo reziumė būtų tokia, kad gaunant padorų atlyginimą (sakykim bent jau kokius 2000lt), gyvenimo kokybė Lietuvoje tikrai lenkia kai kurias daug labiau išsivysčiusias šalis. Netgi Švedijoje (kuri turi daug savų pliusų, bet yra ir minusų)mokydamasis pasiilgau gimtinės ir būtent čia norėčiau gyventi. Labai ilgas post'as gavosi, nepykit, jeigu prailgo skaityti ir ačiū už dėmesį.
kionig 2011-06-20 01:07
faktas 2011-06-20 02:41
Gyvenimo kokybę lemia daug veiksnių. Pažįstamas dabar gyvena Prahoj. Uždirba blogiau, nei kad uždirbdavo Lietuvoj, tačiau sako, kad yra be galo laimingas ir į Lietuvą negrįžtų vien dėl atmosferos ir pavydžių lietuvių.
O šiaip straipsnis nuteikia gerai. Malonus įvertinimas iš šono. (-:
Rutcon 2011-06-20 05:50
Prasidejo "naujoji propoganda" zmonems, kurie mazai masto, paveikti. Tikiuosi jos planas veiks puikiai ir degradai nelis is Lietuvos Kadangi tame uzsienyje ir taip daznai skamba Lietuvos vardas (is negrazios puses)...
civilization 2011-06-20 08:31
Man tik įdomu, nuo kada technologijos.lt pradėjo save pardavinėti su tokiais straipsniais.
Arns 2011-06-20 08:47
Situaciją galime palyginti su "damos auksiniame narvelyje", kada visko lyg ir yra, bet naudojamas psichologinis smurtas. Niekas neprieštaraus jog Lietuvoje gamta graži, daug beveik nepaliestų vietų, didieji gamtos kataklizmai aplenkia, milžiniškų pramonės rajonų neturime, turime gražius 4 metų laikus ir pan. Bet faktas jog čia yra problemų su darbdavių/darbuotojų požiūriu vieni į kitus, banditai pernelyg drąsūs ir įžūlūs, galų gale ta pati valdžia kasmet vis nuvilia labiau. Tai ir svarbiausia priežastis, dėl kurios užsieniečiai, čia negyvenę, negali suprasti ko čia Lietuva taip sparčiai emigruoja.
Vytautas 2011-06-20 08:50
Nuo birželio pradžios. Straipsnių apie emigraciją daugės
andriulis 2011-06-20 09:01
Teisingai sakai putuli, bet atmink viena dalyka. Paminejai jog Lietuvoje uzdirbus 2000lt gyvensi tikrai neblogai, su tuo sutinku, bet zinant, kad nuo tokios algos susitaupyti mazai kas ir gausis, tai atejus pensijai turesi varganus max 900lt.
Tikiuosi iki to laiko situacija kardinaliai pasikeis.
Arthuras 2011-06-20 09:35
Sakot, uždirbant 2000lt jau geriau gyvent, nei UK? O dabar leiskit paklaust, kodėl jei
Manot, kad padės žmonėms užsilikti Lietuvoje? Žmonės dar ne visiški idiotai, kad tikėtų viskuo, ką skaito. Manyčiau suveikia netgi priešingas mechanizmas - tas, kuris planuoja išvykt, perskaitęs optimistinių skiedalų prieštaraujančių realybėj - dar greičiau išvyks.
okta 2011-06-20 09:39
Pateiksiu statistikos, susijusios su straipsniu, iš savo gyvenimo, tiksliau iš dviejų paskutinių mėnesių, kad būtų aiškiau.
Išlaidų dalis tenkanti buto nuomai ir mokesčiams buvo 33%;
Maistui 23%;
Transporto išlaidos 7%;
Pramogos 9%;
Dovanoms skyriau 7%
Likę 21% buvo įvairios kitokios išlaidos.
Per tuos du mėnesius liko virš 800 lt, ale susitaupė kažkaip. Nei tai daug, nei mažai, tačiau man čia, Lietuvoje, gyventi gerai. Esu buvęs ir užsienyje, tačiau nepaisant to, kad ten uždirbau du kart daugiau nei čia, gal net tris kart, emigruot nenorėčiau ir neketinu.
Vytautas 2011-06-20 09:39
Sprendžiant iš tamstos komentarų, tai būtų labai gerai, kad visi išvyktų. O jei tokie straipsniai tik paskatins išvykimą, tai jų didėjimas būtų labai naudingas. Bet džiaugsmo vėl nėra - kas dabar blogai? Ar čia toks chroniškas nepasitenkinimas pasauliu, kad blogai viskas, ką bedarytume?
Arthuras 2011-06-20 09:55
Nepatinka, kai straipsniai nesivadovauja logika, o bando įteigti įvairias idėjas, kaip kad mes turėtumėm lygintis su Afrika. Tik tiek.
Juokauji turbūt. Už 500litų niekas nedirbs, net kinietis. Kadangi čia su minimaliu atlyginimu prasisuka tie, kurie žino gyvenimo ypatybes Lietuvoje. Kinietis "nepachaltūrins" papildomam litui. O apie lenkus ir baltarusius nėra ko kalbėt, nes jų pragyvenimo lygis jų šalyje yra geresnis, arba toks pat. Čia nebent iš Azijos užveš kokių neaiškių, bet ir tai manau bus priimtas įstatymas ribojantis svetimtaučių atsivežimą. O man, nei mano tėvams, svetimtaučiai nekliūva.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Geriausia vieta gyventi. Gal vis dėlto Lietuva?