Futuristas: geriausiai parduos tie, kurie taupys laiką ir siūlys emocijas
(0)
Žinomas verslo futuristas Patrickas Dixonas, įvardijamas kaip vienas iš 20 įtakingiausių verslo mąstytojų, penkiolikos knygų autorius, įsitikinęs, kad verslas ateitį turės tik taupydamas žmonių laiką ir suteikdamas geras emocijas. Didelė dalis prekybos persikels į internetą, o mažmenininkai turės pasirūpinti gardžiais kvapais ir įspūdžiais, kurių negali perteikti internetinės parduotuvės. Vis daugiau dėmesio reikia skirti vyresnio amžiaus žmonėms, nes jie sudaro vis didesnę ir turtingesnę visuomenės dalį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Naujoji valiuta – laiko taupymas ir emocija
Anot P. Dixono, klientų laiką švaistančios įmonės pasmerktos sužlugti, jeigu nesugebės siūlyti daug mažesnių kainų. Būtent todėl greitu metu turėtų smarkiai išpopuliarėti bekontaktės atsiskaitymo technologijos, kuomet nereikės dėti mokėjimo kortelės į atsiskaitymo apartą, laukti ryšio su banku - atsiskaitymo procesas gali sutrumpėti kelis kartus.
„Mes vis mažiau ir mažiau norime laukti. Ir kokia mūsų reakcija, kai žmonės priešais mus ilgai atsiskaitinėja mokėjimo kortelėmis? Mes nenorime laukti! Štai kodėl bekontaktės atsiskaitymo technologijos taps vis svarbesnės. Pavyzdžiui, ypač paprasta atsiskaitymo išmaniaisiais telefonais sistema, kuomet programa atpažįsta piršto atspaudą, identifikuoja šeimininką ir perveda mokėjimą“, - trečiadienį interviu delfi.lt sakė P. Dixonas.
Anot jo, mažmeninė prekyba visoje Europoje ir visame pasaulyje juda „žemyn“, nes vartotojai nusigręžia nuo prekių ženklų ir ieško paprastų produktų žemesnėmis kainomis. Todėl ateityje galima laukti didžiausių tinklų susijungimo, kad šie galėtų pasiūlyti dar mažesnę kainą.
Šviesios ateities gali tikėtis nišinius produktus parduodantys mažmenininkai, taip viliojantys nuobodžiaujančios pirkėjus ir kartu su produkcija siūlantys jiems emocijas.
Įkyri rinkodara telefonu turėtų tobulėti emocijų ir asmeniškumų prasme. Verslo įmonės žinos ne tik kokias paslaugas klientas turi, bet ir jo gimtadienį, svarbiausias datas – kas taip pat bus panaudota rinkodaroje siekiant užsitarnauti lojalumą.
„Toks marketingas turi taip pat teikti gerą emociją. Juk jaučiate, kai jums skambinantis žmogus šypsosi?“, - į klausimą, kaip įkyrią rinkodarą telefonu paversti malonia sakė P. Dixonas.
Vyresnių vartotojų vis daugės, tai keis pakuotes, parduotuvių išdėstymą
2026 m. Italijoje 1 mln. žmonių bus vyresni nei 90 metų amžiaus. Tokį spartų senėjimą patiria turi ne viena Italija, bet ir kitos Vakarų Europos valstybės. Senstantys vartotojai paveiks kiekvieną mažmeninės prekybos aspektą – nuo parduotuvių išdėstymo iki pakuočių dizaino.
„Kaip dažnai restoranuose skaitant meniu, jums prireikia akinių? Daugumai, tiesa? O taip yra todėl, kad meniu kūrė aštuoniolikmečiai ir tekstai pritaikyti dienos šviesai. Žinau vieną restoraną Turkijoje, kuris prie meniu siūlo atnešti ir akinius“, - sakė P. Dixonas.
Jis įsitikinęs, kad netrukus parduotuvėse atsiras kėdės prisėsti nuvargusiems pirkėjams, pakuotės bus su didesnėmis, aiškesnėmis raidėmis. Jis skaičiuoja, kad vyresni nei 65 metų amžiaus žmonės valdo 75 proc. viso turto JAV ir D. Britanijoje, o tai rodo, kad vyresni pirkėjai tampa vis svarbesni.
Brangs maistas, plėsis internetinė prekyba
Nebejotinai artimiausiu metu augs maisto kainos, kurias lems ne tik įvairūs gamtos kataklizmai, bet ir javų naudojimas biokurui. Vien JAV 40 proc. viso kviečių derliaus artimiausiu metu bus sudeginti automobiliuose.
Labai plėsis internetinės parduotuvės, žmonės masiškai apsipirkinės internetu, nes įprastos parduotuvės nebegalės konkuruoti su interneto pardavėjų siūlomomis mažomis kainomis. Rūpesčių kels tik logistika – nes pirkėjai užsisakydami internetu prašys kelių dydžių to paties drabužio, kad galėtų matuotis namuose – pardavėjams teks spręsti logistikos klausimus, pasakoja P. Dixonas.
„Mažmenininkai, norintys ką nors parduoti mums įprastose parduotuvėse turės pasirūpinti tuo, ko internetas negali perteikti: kvapu, galimybe paliesti, matyti, kaip gimsta produktas. Atėjus į maisto prekių parduotuvę iš karto turi pasitikti gardžiausi kvapai, turi būti suteikta galimybė paragauti paliesti – tik taip įprastos parduotuvės galės konkuruoti su internetinėmis, kurios siūlys mažesnę kainą. Ir pasirūpinkite, kad kvapas būtų tikrai geras“, - konferencijoje kalbėjo futuristas.
Anot jo, restoranų versle ypač svarbi emocija. Daugiau galimybių išgyventi turi ta užeiga, kur savininkas asmeniškai pasitinka klientus, prisimena, apie ką paskutinį kartą su jais kalbėjosi, nuveda prie mylimiausio staliuko, o padavėjas ne tik kursuoja tarp staliukų, bet prisimena kiekvieno kliento įnorius.
„Restoranų savininkai turės pasakyti savo padavėjams, kad jų akys daug svarbiau nei rankos. Jie turi matyti visą salę ir turėti kontaktą su svečiais. Jie turi ne tik lakstyti nuo staliukų į virtuvę, bet būti salės šeimininkai. Ir restoranai turi taip pat rūpintis, kad kvapas iš jų virtuvės būtų puikus“, - sakė P. Dixonas.