Patarimai, kaip išvengti slidaus kelio pavojų (10)
Šią žiemą oro sąlygos Lietuvos vairuotojų nelepina. Visą Kalėdų savaitę gatves merkė lietus, o kai šis galiausiai baigėsi ir lauke atšalo, keliai tapo labai slidūs. Dėl prastų eismo sąlygų sekmadienio vakarą pasipylė avarijos – automobiliai lėkė nuo kelio, o Prienų rajone susidūrus trims automobiliams nukentėjo penki žmonės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors sniego šią žiemą iki šios dienos buvo labai nedaug, išbandymų vairuotojams netrūko. Prieš keletą savaičių Vilniuje per vieną rytą apsivertė net keturi automobiliai, bet šiltą žiemą šalies vairuotojai neturėjo galimybių atnaujinti automobilio valdymo slidžiame kelyje įgūdžių.
O jų stokojant išvengti pavojingų situacijų tampa labai sudėtinga.
Kalti ne tik kelininkai
Lenktynininkas Antanas Juknevičius patarė vairuotojams pernelyg nepasitikėti lauko temperatūrą rodančia automobilio įranga. Anot jo, penki laipsnių pagal Celsijų yra ta riba, ties kuria reikia pradėti įdėmiau stebėti aplinką.
„Kiekvieną kartą išvažiavęs į gatvę žiemą turi saugioje vietoje pasibandyti, kaip automobilis stabdo, kaip jis elgiasi“, – kalbėjo pašnekovas.
Dakaro šturmanas Saulius Jurgelėnas mano, kad sudėtingoms oro sąlygoms įprastai būna nepasiruošę ne tik kelininkai, bet ir vairuotojai.
„Vairuotojai keikė kelininkus, kad staigiai pašalus šie nespėjo pabarstyti gatvių, tačiau sakyčiau, kad tai yra abipusis reikalas. Kai prasideda pirmosios šalnos, psichologiškai persiorientuoti reikėtų ir patiems vairuotojams“, – kalbėjo jis.
Jei temperatūra artėja prie nulio laipsnių vairuotojams patariama karts nuo karto pabandyti saugioje atkarpoje paspausti stabdžio pedalą.
Užmiestyje slidu
Lenktynininkas taip pat pastebėjo, kad skirtingose zonose danga gali būti nevienoda. Todėl iš miesto išvažiavę į užmiestį, ypatingai, po šaltos nakties nuo sauso asfalto greitai galite patekti ant slidaus.
„Nors temperatūra lauke gali būti ir plius šeši laipsniai, tave gali taip švystelėti, kad maža nepasirodys“,- perspėjo lenktynininkas.
Todėl vairuotojas turi nepamiršti, kad bet kurioje vietoje gali būti slidu.
Įvertinus, kad sukibimas gali būti prastesnis, visų pirma, reikia mažinti greitį. Tam atvejui, jei automobilis staiga pradėtų slysti, privalu abiem rankom tvirtai laikyti vairą.
Suvaldyti slystančią transporto priemonę galėsite tik turėdami reikalingus įgūdžius, o juos išlavinti įmanoma tik imantis praktinio vairavimo.
Pataria treniruotis
A.Juknevičius patarė vos tik iškritus sniegui ar po drėgmės paspaudus šaltukui surasti tuščią stovėjimo aikštelę ir jose treniruotis. Pabandykite, kaip ant slidžios dangos automobilis stoja, kaip vyksta slydimas.
Tokiu būdu, anot pašnekovo, atsiras automatinė reakcija, kaip elgtis, jei automobilį staiga „užmetė“ ir kaip atstatyti jį į judėjimo kryptį.
„Suprasite, kokie skirtumai tarp priekiniais, galiniais ar visai keturiais ratais varomų mašinų. Ką gali stabdžių antiblokavimo sistema ir tt.“, – rekomendavo lenktynininkas.
Išsiugdę esminius refleksus ir neviršydami leistino greičio slidžiame kelyje išvengsite daugelio pavojų.
Su akceleratoriaus ir stabdžio pedalais žiemą reikia elgtis švelniau.
Tikslių nurodymų, kaip elgtis vienoje, ar kitose situacija A.Juknevičius nepataikė. Anot jo, kiekviena situacija yra kitokia, o netinkamas patarimas jokios naudos neduos.
5 patarimai, kaip išvengti slidaus kelio pavojų:
1. Tvirtai laikykite vairą abiem rankom. Tam, kad iškilus pavojui galėtumėte atlikti staigų manevrą, per alkūnes jos turi būti šiek tiek sulenktos.
2. Stebėkite aplinkos temperatūrą ir aplinką. Jei termometras rodo 3 laipsnius, didelė tikimybė, kad kurioje nors kelio atkarpoje privažiuosite slidų ruožą.
3. Saugų greitį rinkitės ne pagal ženklus, o pagal oro sąlygas ir kelio ženklus.
4. Venkite staigių veiksmų su vairu ir pedalais. Tokiu būdu sumažinsite nevaldomo slydimo tikimybę.
5. Laikykitės saugaus atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės. Nutikus eismo įvykiui turėsite daugiau laiko sureaguoti ir daugiau erdvės, kur nukreipti automobilį.