Mitu apie automobilį patikėjęs vilnietis sumokėjo labai brangiai  (10)

Vairuotojams nėra naujiena, kad variklio alyvą privaloma reguliariai keisti. Bet kaip elgtis su pavarų dėžės tepalu? Šis klausimas yra apipintas gausybe mitų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ar reikia keisti pavarų dėžės tepalą? Jei ji automatinė – tikrai taip. Ir nors dalis gamintojų to daryti nerekomenduoja, tam jie turi savų motyvų.

Kai kurie transmisijas prižiūrintys meistrai sako, kad rūpinantis alyvos kokybe ji gali veikti be jokio papildomo remonto visą automobilio eksploatacijos laiką. Tačiau nenustebkite, jei prabangios mašinos vartotojo instrukcijoje bus rašoma visai kas kita.

„Pavarų centro“ direktorius Karolis Kisielis patikino, kad norint su automobiliu važiuoti ilgai, automatinės pavarų dėžės tepalus vertėtų pakeisti kas 50 tūkst. km.

Jis pastebėjo, kada prabangių „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ savininkai nekeisdami alyvos gali įveikti ir 200 tūkst. km, tačiau po to reikės daryti kapitalinį remontą.

Pasitikėjo gamintojo instrukcija

Meistro teigimu, ne visi vairuotojai supranta, kad automatinėms pavarų dėžėms tepalų keitimas yra būtinas. Forumuose prisirinkęs klaidinančios informacijos vienas iš jo klientų kaip tik ir nusprendė to nedaryti.

Galiausiai po 113 tūkst. km „Volvo“ markės automobilis pradėjo prastai važiuoti. Nuėmę pavarų dėžės valdymo bloką mechanikai pamatė, kad jis apsivėlęs storu „košės“ sluoksniu.

„Pradėjęs strigti blokas pradėjo deginti dėžę tol, kol mašina galutinai sustojo. Ir tik todėl, kad nebuvo keičiami tepalai“, – prisiminė K.Kisielis.

Dėžės remontas verslininkui tuomet kainavo 1100 eurų. Kadangi tokiomis pat sąlygomis eksploatuotų automobilių buvo ne vienas, užuot tvarkęs vyras daugumą jų pardavė.

„Pamenu siūliau jam pakeisti tepalus visiems automobiliams už gerą kainą, tačiau sulaukiau atsakymo: „Nesąmonė, pas mane štai instrukcijoje parašyta nekeisti“, – stebėjosi meistras.

Vėliau užsispyrėlį jis pasikvietė pas save į dirbtuves ir parodė, kaip atrodo dėžės tepalas įveikus daugiau kaip 100 tūkst. km.

Gamintojai siekia uždirbti

K.Kisielis pastebi, kad ne vienas prabangių automobilių gamintojas primygtinai reikalauja nekeisti tepalų automatinėms pavarų dėžėms. 

Tačiau jų logika, anot pašnekovo, paprasta – automobilis turi važiuoti, kol galioja garantija, t. y. apie 200 tūkst. km. Siekti didesnės ridos jie nėra suinteresuoti.

Meistras pastebėjo, kad gamintojai orientuojasi ne į lietuvius, kuriems automobiliai atitenka jau pabuvoję pas vieną ar daugiau savininkų, o į jo pirkėją. 

„Žmogui, kuris už automobilį sumokėjo 80 tūkst. eurų, papildomi 7 tūkst. eurų, kuriuos tenka mokėti už dėžės keitimą, nesudaro didelio skirtumo. Gamintojai taip uždirba pinigus“, – aiškino jis. 

Vilniuje dirbantis pavarų dėžių meistras Viktoras pasakojo, kad BMW dabar netgi nesuteikia galimybės įsigyti detalių remontui. Anot jo, esant gedimui, oficialiame servise siūloma tik viena paslauga – pavarų dėžės keitimas. 

„Sutinku, kad tame yra logikos, juk jei gyveni Vokietijoje, tai kam tau tą dėžę remontuot. Įsidėjai kitą ir sėkmingai važiuoji“, – svarstė meistras. 

Tačiau jis pažymėjo, kad ne visi gamintojai elgiasi taip pat. „Volkswagen“ grupei priklausanti „Audi“ kompanija pavarų dėžių detalėmis prekiauja. Tuo metu „Volvo“ vieniems mazgams dalis siūlo, kitiems – ne.

Prižiūrima dėžė tarnaus ilgai

Visi vairuotojai supranta, kad keisti variklio tepalus yra būtina. K.Kisielio teigimu, analogiškai įprasti reikėtų ir prie greičių dėžės alyvos keitimo.

Juolab, kad jos darbinė temperatūra gerokai mažesnė nei variklio, todėl periodiškumas – didesnis.

Tepalo kokybei gerokai jautresnės yra automatinės pavarų dėžės, kadangi ten jis naudojamas ir valdymui.

„Blokas yra aliumininis, o viduje judantys plunžeriai – pagaminti iš plieno lydinių. Pasikeitus tepalo sudėčiau prasideda labai intensyvus dėvėjimasis, atsiranda labai daug „mikro“ įrėžimų“, – aiškino specialistas.

Stringant valdymo vožtuvams atsiranda smūgiai, prasisukimai ir kitoks nesklandus dėžės darbas. Kartu su filtrais laiku keičiant, K.Kisielio teigimu, viso to galima išvengti.

O prižiūrima transmisija be papildomo remonto tarnaus kad ir 500 tūkst. km.

Kiek tai kainuoja?

Vidutinė automatinės pavarų dėžės tepalų keitimo kaina siekia 100 eurų. Į šią sumą įskaičiuotas sintetinis tepalas, tarpinė, filtras ir darbo įkainis.

Senesniems automobiliams ta kaina yra mažesnė ir sudaro 70-80 eurų. Archajiškos keturių laipsnių automatinės pavarų dėžės tepalų keitimas, apskritai, gali tekainuoti 50 eurų.

Sudėtingoms naujos kartos transmisijoms analogiškų darbų kaina yra didesnė ir prasideda nuo 120 eurų.

Mėginti sutaupyti ir šiuo darbus atlikti savarankiškai nėra gera mintis. Be specialios įrangos iš dėžės nepavyks išleisti viso seno tepalo, todėl didelės naudos galite nesitikėti.

Mechaninės dėžės nėra tokios jautrios tepalų kokybei, tačiau reguliariai juos keisdami sumažinsite trintį. Paprasčiausios penkių laipsnių transmisijos alyvos keitimas nėra brangus.

Vietiniame servise tokios dėžės tepalus galite pasikeisti už 15 eurų, tačiau kainos gali skirtis.

Pastebėjus gedimą – per vėlu

Perkant automobilį jis patarė kaip reikiant paspausti akceleratorių, kad dėžė užkaistų. Jai įšilus geriau bus juntama, ar viskas veikia tvarkingai.

Jeigu pajutote kokius nors trūkumus, būkite atsargūs, nes vien tik tepalų keitimo tokiais atvejais jau neužtenka.

Anot K.Kisielio, pavarų dėžės, kaip ir variklio tepalų keitimas, yra profilaktinis darbas. Vien tik to imantis gedimo pašalinti nepavyks.

Pašnekovo teigimu, laiku pastebėję, kad nebuvo keisti jų automobilio dėžės tepalai ir tuo pasirūpinę tolimesnių problemų gali išvengti tik maždaug 2 proc. vairuotojų.

Mechaninėms transmisijoms keisti tepalus nėra būtina, nors naujos kartos šešių laipsnių pavarų dėžėms gamintojai jau rekomenduoja tą daryti kas 100 tūkst. km.

Jei vairuojate senesnį modelį – svarbiausia sekti mechaninės pavarų dėžės tepalo lygį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(53)
(7)
(46)

Komentarai (10)