Avarijoje buvote nekaltas? Vis tiek gali tekti susimokėti (1)
Civilinės atsakomybės draudimas apsaugo nukentėjusįjį eismo įvykyje nuo automobilio remonto išlaidų, ar ne? Avarijos kaltininko civilinę atsakomybę apdraudusi bendovė kompensuoja nukentėjusiajam remonto išlaidas, tad šis finansinių nuostolių iš esmės nepatiria. Tačiau ši sąlyga galioja ne visais atvejais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jeigu automobilis ar kita transporto priemonė yra apynaujė, kelerių metų amžiaus, ir jai galioja gamintojo suteikta garantija, už jo remontą gali tekti primokėti patiems. Net jeigu avarijoje esate nekaltas.
Šiuo metu Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso nuostatos, kuriose kalbama apie civilinę atsakomybę, nustato, kad automobilio detalėms yra būtina skaičiuoti nusidėvėjimą, t.y. žalos turi būti atlyginta tiksliai tiek, kiek padaryta, ir niekas negali iš to pasipelnyti.
O ką daryti tokiu atveju, kai automobilis privalo būti remontuojamas naujomis dalimis, nes naudojant senas, nustos galioti garantija? Dažniausiu atveju – primokėti už remontą pačiam, arba turėti specialų Kasko draudimą.
Nuo išlaidų išgelbėjo papildomas draudimas
Būtent su tokia situacija susidūrė 15min skaitytojas Arvydas Š., į kurio 2013 m. pagamintą „Toyota Yaris HSD“ įvažiavo kitas automobilis ir sugadino buferį, sparną bei dureles.
„Automobilis dar garantiniame laikotarpyje. Jis stovi vietoje, o kaltininkas į ją įvažiuoja. Nuvažiavau į „Toyota“ centrą ir čia sako, kad civilinės atsakomybės draudimas kompensuoja tik dalį išlaidų“, – kalbėjo Arvydas.
Dvi pažeistas detales, buferį ir dureles, užteks tik nudažyti, tačiau sparną reikia keisti. Draudimo bendrovė skaičiuoja naudotos detalės kainą, o norėdamas naujos, Arvydas turi sumokėti skirtumą tarp naujos ir dėvėtos detalių kainų.
„Tačiau „Toyota“ servisas naudotos dalies montuoti negali, kadangi automobiliui galioja garantija. Išeitis – tvarkyti mašiną ne gamintojo autorizuotame servise, tačiau tuomet bus prarasta garantija. Jeigu bus problemų ateityje, toks remontas nebus pripažįstamas“, – sakė „Toyota Yaris“ savininkas.
Jis ironiškai svarstė, kad turi susimokėti už kito padarytą žalą dėl to, jog jo mašina dar pakankamai nauja ir jai galioja garantija. „Jeigu žmogus nekaltas, kodėl jis turėtų dar susimokėti?“, – stebėjosi Arvydas.
Automobiliui, kuriam gamyklinės garantijos galiojimas pasibaigęs, naudotas dalis montuoti galima, tad ši problema aktuali 5 metų neturinčioms mašinoms, nors, pavyzdžiui, KIA suteikiama garantija – 7 metai.
Papildomas automobilio draudimas taip pat nėra išeitis – standartinis kasko taip pat nesuteikia galimybės remontuoti naujomis dalimis. Kaip sako Arvydas, jį šioje situacijoje nuo papildomų išlaidų išgelbėjo sudarant draudimo sutartį uždėta varnelė ties eilute „Remontas naujomis dalimis“.
Seniems – neaktualu
Daugelis draudimo bendrovių kasko draudimu be dalių nusidėvėjimo gali apdrausti transporto priemones iki 5 metų amžiaus, vienintelis „Lietuvos draudimas“ siūlo šią paslaugą iki 6 metų.
„Pasirinkus šią sąlygą, naujo automobilio savininkui primokėti už remontą naujomis dalimis nereikės. Kitu atveju, savininkas turi pasirinkimo teisę – jo automobilis gali būti remontuojamas naujomis ne originaliomis dalimis (nusidėvėjimas nebus skaičiuojamas, jei naujos detalės kaina neviršys originalios detalės kainos atskaičius nusidėvėjimą), naudotomis detalėmis arba naujomis originaliomis, tačiau tokiu atveju savininkui teks primokėti skirtumą“, – situaciją komentavo „Lietuvos draudimo“ Žalų valdymo skyriaus vadovė Viktorija Katilienė.
Ji teigė, kad sąlyga „be nusidėvėjimo“ draudimo polisą kiek pabrangina. Jeigu skaičiuotume, kad kasko draudžiamų automobilių vidutinė vertė yra 10 tūkst. eurų, tuomet sąlyga be nusidėvėjimo pabrangina polisą apie 70 eurų.
Pasak V.Katilienės, patekus į eismo įvykį, kainų skirtumas tarp naujų ir detalių su nusidėvėjimu paprastai yra gerokai didesnis nei 70 eurų, tad šia paslauga naudojasi daug bendrovės klientų.