Vykstate atostogauti į užsienį? Sužinokite, kaip apginti savo teises (Video) ()
Ką daryti, jeigu jūsų poilsinė kelionė nuvylė? Kaip yra ginamos keliautojų teisės, kur reikėtų kreiptis?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vilniaus universiteto Teisės fakulteto lektorius, advokatas Paulius Miliauskas primena, kad vienas pagrindinių būdų, kaip yra ginamos teisės, yra patirtos žalos kompensavimas. Žala yra siejama su kelionės kokybe. Advokatas pasakoja, kad tam tikrais atvejais kelionė tiesiog nepateisina turisto lūkesčių ir jis turi visas teises dėl to reikšti pretenzijas.
„Buvo nagrinėjama byla, kai kelionių organizatorius pasiūlė kruizinę kelionę 5 žvaigždučių laive Egipte. Nuvykę ir grįžę turistai suprato, kad laivas neatitinka 5 žvaigždučių. <...> Teisme buvo nustatyta, kad Egipto standartai yra mažesni nei visur kitur ir atitinkamai apie tai nebuvo informuoti turistai. <...> Tokiais atvejais jie irgi gali prisiteisti turtinę žalą“, – teigia P. Miliauskas.
Teisininkas pažymi, kad, esant neramumams šalyje, kaip kad dabar Turkijoje, vos neįvykus kariniam perversmui, kelionių organizatorius turi pateikti labai aiškią ir konkrečią informaciją, kas šalyje vyksta, kokios turisto teisės gali būti apribotos. Neužtenka vien tik nusiųsti nuorodos į Užsienio reikalų ministerijos svetainę, kurioje pateikiamos rekomendacijos.
„Ypatingos aplinkybės turėtų sukurti pareigą kelionių organizatoriui papildomai informuoti, kad štai, žiūrėkite, jums reikės visada su savimi turėti pasą, nes ten yra nepaprastoji padėtis. Jei turistas neturi paso, jį gali sulaikyti“, – sako P. Miliauskas.
Ką daryti, kai dėl tam tikrų priežasčių nori nutraukti turizmo paslaugų teikimo sutartį dar iki kelionės pradžios? P. Miliauskas primena, kad jei su kelionių organizatoriumi susitarti taikiai nepavyksta, galima parašyti pretenziją. Tuomet, gavęs kelionių organizatoriaus atsakymą, turistas turi du pasirinkimus – arba kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, arba kreiptis į teismą ir reikalauti tiek turitės, tiek neturtinės žalos kompensavimo.
Plačiau apie tai – įraše 31:55: