Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2016-11-05 15:52
Nori pigaus populiarumo greitai? Kritikuok, kaip kas nors negerai, ypač algos arba kainos, Lietuvoje. Pasisekimas garantuotas. Ką nors išmanyti nebūtina.
Arthuras 2016-11-05 16:31
immortallt, nepatinka, kuomet aprašoma reali situacija? Visi straipsniai turėtų pasakoti, kaip gerai aukštos kvalifikacijos darbuotojams Vilniuje? Situacija yra tokia, kokia ji yra, o šiame straipsnyje - tik bandoma spėlioti, kokia to priežastis.
immortallt 2016-11-05 17:26
Spėlioti? O kam spėlioti. Priežasčių yra keletas, ir nieko spėlioti nereikia. Tai tik populiarumo vaikymasis.
Algos didelės, specialistų, ne tik Vilniuje. Pagrindinė problema ta, kad trūksta aukštos kvalifikacijos specialistų, ne mokslus baigusių ir turinčių tik teorines žinias (diplome taip rašoma), kurių nematyt gyvai pasikalbėjus, o ką jau kalbėt apie darbus.
Tarp specialistų, tai ir suvirintojai, ir modernios žemės ūkio technikos operatoriai. Tarp MMA gaunančius dominuoja nieko nemokantys. Čia ir problema. O jos sprendimų būdų yra įvairių.
vazzy 2016-11-05 17:32
ką reiškia algos didelės? bent jau energetikoje tai algos yra juokingos jeigu nesi įmonės vadovas, visi inžinieriai gauna iki 1k į rankas, nepriklausomai nuo stažo nes "tokia yra inžinieriaus kaina rinkoje". Juokinga iš tikro kai turi išmanyti apie elektrą puikiai, skaičiuoti, projektuoti, dar gerai, kad ir pats mokėtum montuot tą aukštos įtampos įrangą, bet algą siūlo vos 600-800.
amas 2016-11-05 17:42
Būtent, juokingos algos, reikalavimai nežmoniški ir dar stebisi kodėl neranda darbuotojų.
Našumas didžiaja dalimi ne nuo darbuotojų priklauso, o nuo to su kuo jiem tenka dirnti, įrangos, tachnilogijų ir t.t. Taip žinios ir įgudžiai svarbu, bet tuo taipat turėtu pasirūpinti darbdavys.
Pumper 2016-11-05 17:46
Kaip Maldeikienė. Pažiūrėsim dabar, kaip ji pati valdžioj būdama atlyginimus visiem pakels (per rinkimus žadėjo 3x mokesčius kelti individualiai dirbantiem, tai įdomu, kame čia pajamų augimas).
Arthuras 2016-11-05 17:55
Jei ko Lietuvoje ir trūksta, tai IT specialistų Vilniuje, Kaune, o dar konkrečiau - programuotojų. Ir tai PUIKIAI matosi rinkoje, nes atlyginimai artėja prie Vakarų Europos ir paieškos vyksta labai intensyviai, bandoma pritraukti žmonių iš kitų specialybių ir t.t. Va tokį reiškinį aš vadinu kvalifikuotos darbo jėgos trūkumu.
Visa kita - karvašūdis. Tik postsovietiniai verslininkai reguliariai paverkia (kaip Palangos verslininkai), kad jiems inžinierių ar dar kažko trūksta. O realiai - trūksta asmenų, kurie dirbtų už labai, labai kuklius atlyginimus. Regionuose tie atlyginimai apskritai apverktini (ne Kaune, ne Vilniuje, ne Klaipėdoje).
Arthuras 2016-11-05 17:56
Kur Maldeikienė sakė, kad ji eina į valdžią atlyginimų kelt? Kiek pamenu, ji yra sakiusi tai, jog samdomi darbuotojai yra apkrauti mokesčiais labiausiai. Ir tai yra teisybė. Darbo vietos kainai esant 3000eur, kas reiškia, jog darbuotojas turi uždirbti 3000eur+X įmonei, jis į rankas gauna varganus 1700eur. Va tai ir bando Maldeikienė pasakyti.
Heksogenas 2016-11-05 18:10
Atsigauk tu vieną sykį su savo tais MMA, jei pakliuvai į gerą vietą ir viskas ten tvarkinga tai nereiškia kad likusioj Lietuvos dalyje taip pat. Lietuvoj yra tradicija nemokėti algų didesnių iš dalies ir dėl to kad gali sau tai leisti ir kad nėra įstatyminės bazės. Pvz pasako už durų eilė stovi norinčių dirbti... Dirbu tarptautinėj mega dydžio aukštųjų technologijų kompanijoje ir ji Vilniuje specialistams moka Lietuvos vidurkį. O per vieną susirinkimą gyrėsi kad Amerikos našumas ar ten 1.2 karto, čia pagal tai kiek investuoji ir atgauni, tuo tarpų mūsų lietuvių net beveik 2 kartai. Tai kur čia akmuo pakastas? Algos didėja tik tiek kad vos infliacija padengia, mokslus atkrimtau 6 m. o nuėjęs į banką apie paskolą būstui tik pasvajot gali, turi nuomotis ir gyventi su studenčiokais, nes negali leisti net padoraus būsto išsinuomot. Suprasčiau, kad aš vienas toks debilas ir nevykėlis. Bet kiti dirba kitose kompanijose tarptautinėse ir farmacijos tai gauna dar mažiau nei aš. O dar paminėjus, kad gali daryti tą patį ką daro turintys aukštesnį išsilavinimą nei tu vis tiek tau mokės mažiau, nors pagal idėją turėtų mokėti už tai ką sugebi daryti ir ką padarai, nes kompanija privati, o ne valstybinė...
Kiek pastebėjau kai kompanija skundžiasi kad nėra darbuotojų tai būna tokie variantai, nori kad būtų 22 metų su 5 metų darbo patirtim, magistro laipsniu ir kad dirbtų už <1k, nes čia konkurencingas atlyginimas. Šiaip kaip sako mums parduokit save už brangiau, čia jei norit didesnės algos, bet tai dažnai pats darbdavys nesupranta, kad norint nusipirkti reikiamų specifikacijų darbuotą nėra sunku reik tik mokėti atitinkamai ir jis grįš iš užsienio arba tas pats europietis atvažiuos iš kitur. Kitas variantas skundžiasi nes reikia skųstis ir sudaryti įspūdi kaip blogai jiems mat gyventi ir kad leistų dar pigesnės darbo jėgos įsivežti, oi atsiprašau tai yra vergų. Dirbęs Klaipėdos uoste jaunystėj tai ten rumunų užsiveždavo tie ardavo po 12+h ir mokėdavo mažiau nei lietuviams.. Ir čia manyčiau kalta įstatyminė bazė ir moralinės vertybės, kurių versle aišku mažai...
immortallt 2016-11-05 18:57
Taip, tam tikrose srityse susidaręs perteklius ir algos tiek nekyla. Tiesa, jei reikia prisikviesti elektriką į namus, tai už dieną darbo jam paliksi mažiausiai 100€.
Beje, taip pat teko vienoje įmonėje atlikinėti stebėjimus, kaip planuojami ir vykdomi darbai. Būtent su elektros tinklais dirbančioje. Į darbus išvažiuoti buvo veluojama beveik valanda. Į bazę grįžo 2h anksčiau ir daugiau darbų buvo nenumatyta. Dirbo 5/8 dienos. Kitose brigadose buvo geriau, bet situacija panaši. Čia jei kalbėti apie su Lesto susijusias įmones.
Heksogenas, man patinka žmonės, kurie aiškina apie "tradicijas" ar nemokėjimą didelių algų iš principo. Iš kur tokios nupušusios nesąmonės? Jūs ieškoti mažiausios kainos už identišką prekę, ar didžiausių? Kada paskutinį kartą Maximoje išmušus prekių už 20€ padavei 50€ ir neėmei grąžos? Verslas elgiasi identiškai. Stengiasi išleisti kuo mažiau ir gauti tą patį. Kol to nesuprasi, tol su tavimi nėra apie ką kalbėti.
Per metus pakeičiau tris darbus, kur mokėjo gerai. Tiesa, pradedant nuo 4 kurso antro semestro. Keičiau, nes nepatiko darbo pobūdis. Keičiau krizės metu. Taip kad tik nereikia aiškinti apie "pasisekė", nes į tą pasisekė įėjo 16 metų mokslo, ir 8-10 metų papildomo domėjimosi nereikalingo mokslams.
Arns 2016-11-05 19:07
Šiaip jau "individualiai dirbantys" tai yra patentininkai. Nežinau kiek jie mokesčių sumoka dabar (seniau tai tikrai tik centus), bet beveik visi statybininkai dirba tik su patentais. Kitaip sakant jie nuo savo algos beveik nieko nesumoka valstybei, nors jų realios algos vienos didžiausių. Tada jiems būtu smūgis, bet visai valstybei ir visuomenei tik geriau, iš to susirenka biudžetas. O patentus ima būtent dėl didesnių landų legalizuoti gaunamus pinigus. Tai tartum vokelis, tik įteisintas.
kestutisz 2016-11-05 19:25
Tas ant to - GPM'o sumokama panašiai, tik kitu vardu. Sodra irgi atsiriekia papildomai. Bet neturi teisės susirgi.
Pumper 2016-11-05 19:38
Patentininkai negauna "algos", nes oficialiai dirba sau. Kadangi visokie statybininkai dažniausiai dirba privatiem asmenim, tai ir renkasi patentą, nes tada netaikomas 15 proc. GPM ir tereikia susimokėti fiksuota mokestį (dabar metinis ~510€), taigi pvz. uždirbtas pelnas 10k € per metus, mokesčiai:
- patento mokesčiai ~2385€ (fiksuotas GPM+PSD+VSD)
- individualios veiklos ~3090€ (15 proc. GPM+PSD+VSD)
Jei tau čia "beveik nieko nesumoka", tai šaunu, bet prisimink, kad tie patentininkai negauna atostogų (nedirbi, neuždirbi), ligos išmokų (susirgai? nedirbk, neuždirbk, o valstybė nieko neduos), motinystės/tėvystės atostogų/išmokų, bedarbio pašalpų, žymiai sunkiau gauti paskolas ir pan.
Arthuras 2016-11-05 20:06
O dirbant samdomą darbą bendrai mokesčių sumokama ~7000eur, jei nesuklydau skaičiuodamas.
Kas dėl socialinių garantijų, gal patikslinsit, juk niekas nedraudžia "dirbti" pusę etato kažkokioje įmonėje?
Pumper 2016-11-05 20:19
, kad tikrą sumą matytum), nes, kad smadomas tiek sumokėtų, jis turi gauti ~17k per metus, t.y. realus atlyginimas, o ne popierinis, pagal ką tu čia ir skaičiuoji ale tikras pajamas.
Realiai uždirbdamas 10k per metus samdomas darbuotojas sumoka iš viso ~4200€. "Tik" 2800 € mažiau, nei tu įsivaizduoji.
Arthuras 2016-11-05 20:52
Ne, nu pypiec logika. Šiek tiek patirštinsiu spalvas ir pateiksiu tokį palyginimą: čia tas pats, kas vagiantis ir dar nepagautas arba vagiantis per įstatymų landas sakytų "O kas tau draudžia daryti tai, ką darau aš?". Niekas man nedraudžia ***, bet tai yra tik eilinė skylė, kaip nemokėti/mokėti mažiau mokesčių. Aš žiūriu iš pozicijos, kaip suvienodinti pajamų apmokestinimą, o ne kalbu apie save.
Taip, pripažįstu, šiek tiek negerai paskaičiavau. Paimkime tą patį patentą. Jei patentininkas uždirbo 10k euro, sumokėjo 2400eur mokesčių, tai jam liko 7600eur "į rankas". Tam, kad darbuotojas tiek uždirbtų per metus, jam reikia per mėnesį į rankas gauti 633euro. Darbo vietos kaina per metus - 13k euro. Tai realiai sumokama 5400eur mokesčių.
Žiūrint iš socialinių garantijų pusės, atrodytų, kad lyg ir logiška - mažiau moki, mažiau gauni. Bet visą šitą sistemą d*lkinti galima fiktyviai įsidarbinus.
Mano nuomone, tokių visokiausių landų, kaip susimažinti sumokamus mokesčius - būti neturi. Nes viskas krenta ant to žmogaus, kuris tiesiog dirba samdomą darbą.
immortallt 2016-11-05 21:39
Darbe sumoku per metus apie 8,400€ mokesčių.
Individualios veiklos sumokėčiau 3,400€.
Už 5,000€ skirtumą pasiimčiau mėnesio atostogas, turėčiau privatų gyvybės ir sveikatos draudimus, kurie dengtų visas medicinines išlaidas, įskaitant dantisto. Turėčiau privatų pensijų fondą, kuriame sukaupčiau +-100% savo vidutinės algos išmokas ir garantuotai išeiti galėčiau 60-ties.
O geriausia dalis ta, kad dirbantys ant idividualios veiklos dažniausiai rodo tik mažą dalį savo pajamų. Gi labai paprasta. O jei pagaus, kad ne viską deklaravai, reikės susimokėti tik nuo pagautos sumos mokesčius ir kokią minimalią baudą siekiančią gal max 10% sumos, kurią sumokėjai mokesčiams.
Jei išspręstų mokesčių problemą, tai yra sumažintų paskatą slėpti perskirstant ant NT. Taip pat įvestų bausmes adekvačias nusikaltimui (dabar tai tik pagrūmojimas pirštu, net už nužudymą, o ką jau kalbėti apie mokesčių slėpimą ar net grobstymą). Sutvarkytų motyvacinę sistemą dirbti, mokytis bei baigtų išlaikytinių politiką, tuo geriau būtų visiems.
UTF16 2016-11-05 21:44
Galima visaip d*lkinti sistemą. Galima įsidarbinti už minimumą, o į rankas gauti kas mėnesį tūkstančius. Bet tai nereiškia, kad darbo sutartys neveikia.
Shinigami 2016-11-05 21:56
Problemos su atlyginimais nėra tokios paprastos kaip atrodo.
Joms įtakos turi daug dalykų: prasti įstatimai; korupcija; nemokėjimas optimizuoti darbų (čia vadovų kompetencijos trukumas); mažos paslaugų kainos ir t.t.
Prasti įstatimai turi neigiamos įtakos verslui, nes didina jų išlaidas. Mano darbo srityje dėl neteisingu įstatimų išlaidos dvigubinamos. Dėl ko didėja ir paslaugų kaina arba mažėja darbuotojų atlyginimai.
Korupcija taip pat labai jaučiama, be jos retas verslininkas galėtu pradėti verslą mano srityje. Žinoma, vienuose rajonuose geriau kituose blogiau. Vilnius vienas iš blogiausiu ir korumpuočiausiu. Dėl ko vėl didėja išlaidos.
Nemokėjimas optimizuoti darbų bus didžiausias neigiamas faktorius. Kai kurie darbuotojai per daug apkraunami darbais dėl ko mažėja jų našumas ir galutiniame variante gaunasi blogiau nei pasamdyti du darbuotojus tiems darbams. Kartais verslininkai nemato naudos iš darbuotojų kurie atlieka darbų priežiūra ir optimizacija, todėl jų nesamdo ir įmonė dirba ne efektyviai nes pats įmonės vadovas tų darbų nesugeba atlikti ir neturi jiems laiko (taip yra mano darbovietėje). Kiti darbdaviai galvoja, kad jiems bus pigiau kas pusmeti samdyti vis nauja darbuotoja nei senam kelti atlyginimą. Dėl ko kiekviena nauja darbuotoja reikia apmokyti, kam sugaištamas seniau dirbančio darbuotojo laikas, bei naujas darbuotojas darbą atlieka lėčiau, nes jam reikia prisitaikyti prie įmonės vidinių darbo sąlygų. Dėl to vėl krenta efektyvumas ir pajamos. Lietuvoje taip pat yra populiarios trumpalaikės įmonės kurios kitose įmonėse užsako daug darbų, o paskui bankrutuoja už juos nesumokėjusios. Darbai atlikti, mokesčiai sumokėti, atlyginimai sumokėti, o pajamų nėra.
Mažos paslaugų kainos. Pav. plaukų kirpimas. Galima apsikirpti už 6-10 eurų. Kirpimas trunka 30-60 min. Tai kiek per diena maksimaliai gali uždirbti tokia kirpėja? 80 eurų per parą? Bet kadangi eilių retai būna, tai uždirbama dar mažiau. Atmetam PVM lieka tik 66.12 eurų. Atmeskim vienos dienos darbo vietos išlaikymo išlaidas, liks kokie 50 eurų. Jei nuo jų darbuotojas gauna 30 eurų ant popieriaus, tai darbdaviui lieka 10.65 euro. Nes reikia sumokėti mokesčius už atlyginimo išmokėjimą, o darbuotojas gaus nuo 22.8 iki 27.3 eurų į rankas. Per mėnesi ant popieriaus bus apie 720 eurų, į rankas apie 558 eurų. Darbdavys gaus apie 255 eurus, nuo kurių reiks mokėti mokesčius. Todėl į rankas gaus mažiau. Žinoma, kadangi pas darbdavį dirba daugiau nei vienas darbuotojas, tai iš verslo jo pajamos didesnės, bet tik todėl, kad dirba daugiau nei vienas.
O kadangi paslaugų srityje dirba labai daug šalies gyventojų, jų ir pajamos yra mažos ir jie gali mažai pirkti. Ir gaunasi uždaras ratas.
jull 2016-11-05 21:56
Man regis, zinau apie ka tu kalbi:) Su farmacijos imonem Lietuvoje mano manymu yra taip: tokios darbo jegos rinka yra maza, realiai - 3 imones, visos Vilniuje. Verslininkai mano kad tau nera kur iseiti ir tiek. Kiek zinau algos ten nejudejo is vietos, kol nevyko pletra Termofisher ir Biotechpharma, tada kazkiek viskas sujudejo, nes reikejo tam tikro skaiciaus papildomu darbuotoju (tokiu specialistu paimti taip pat nera is kur). Mano manymu, tokia situacija yra tipine visam Lietuvos verslui. Verslininkai nori lojaliu, pigiu, kvalifikuotu darbuotoju ir jokios rizikos. Dar labai noretu, kad kazkas ruostu butent jiems (gal jiems vieninteliams visam pasaulyje) reikalingus darbuotojus. Siaip, darbuotojai ruosiasi ir yra ruosiami tik didziausioms pasaulio kompanijoms (kuriu filialu Lietuvoje keliolika, ir kiek man teko susipazinti, jos daug maziau reiklesnes specifiniams igudziams). Imones su 50 zmoniu ruosiasi juos pacios, tokia realybe.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Profesorius apie lietuviškas algas ir darbo našumą: „palyginus su Estija, čia kosmosas, kas vyksta“