Į biblioteką žaisti kompiuterinių žaidimų  ()

Bibliotekose pilna knygų, renkančių dulkes. Jose nesutiksite daug žmonių, kadangi bibliotekos asocijuojasi su žodžiu „nuobodu“. Tačiau jose yra daug ne tik naudingų, bet ir įdomių knygų. Taigi kaip sudominti žmones ir pritraukti juos į bibliotekas?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jungtinėse Amerikos Valstijose vis daugiau bibliotekų savo patalpose įrengia didžiulius plačiaekranius televizorius su kompiuterinių žaidimų konsolėmis.

Kalbama, kad kompiuteriniai žaidimai blaško žmonių dėmesį ir atitraukia nuo knygų skaitymo, ypač šiuolaikinius paauglius, kurių dėmesio trukmė yra labai trumpa. Be to, knygos yra bene vienintelis dalykas, kuris gali priešintis kompiuteriniams žaidimams. Tad ką kompiuteriniai žaidimai veikia JAV bibliotekose? Priežastis labai paprasta – kompiuteriniai žaidimai padeda pritraukti jaunų žmonių į bibliotekas, kurios pastaraisiais metais darosi vis tuštesnės.

Tikimasi, kad į biblioteką atėjęs pažaisti paauglys taip pat atsivers ir knygą, o gal net ją pasiims namo. Be to, kai kurie kompiuteriniai žaidimai yra edukaciniai, todėl naudingi paaugliams. Prieš 2 metus atliktas tyrimas parodė, kad 15 procentų JAV bibliotekų turi kompiuterinius žaidimus, kuriais leidžia žaisti bibliotekos lankytojo kortelę turintiems žmonėms. Pasirodo, ši taktika veikia kuo puikiausiai – jos pritraukia daugiau paauglių, o knygų namo parsinešama žymiai daugiau nei prieš bibliotekose atsirandant kompiuteriniams žaidimams.

Smegenis tiriantys mokslininkai išsiaiškino, kad kompiuteriniai žaidimai padeda lengviau dirbti kelis darbus vienu metu, padeda sekti greitai judančius objektus, be to, netgi gerina regėjimą. Bendra tyrimų išvada – kompiuteriniai žaidimai pagerina smegenų funkcionalumą, skatina kūrybiškumą. Vaikai, žaidžiantys kompiuterinius žaidimus, surinko 23 procentais daugiau taškų kūrybiškumo testuose.

Šia tendencija stebėtis nereikėtų. Pastaruosius 20 metų bibliotekos vis ieškojo būdų, kaip pritraukti lankytojų: leisti lankytojams klausytis audioknygų, įrengti kompiuterius bei leisti žiūrėti DVD įrašus, o dabar atėjo kompiuterinių žaidimų eilė. Atrodo, jog pastaroji koncepcija išties veikia.

Tuo labiau, kad bibliotekoms yra iškilusi reali išnykimo grėsmė – juk visą informaciją šiais laikais galima rasti internete, netgi knygos persikėlė į elektroninį formatą. Be to, vidutinis kompiuterinius žaidimus žaidžiančio asmens amžius yra 37 metai. Tad kompiuteriniai žaidimai išties gali išgelbėti bibliotekas, o jų šalininkai neturėtų priešintis šiai idėjai, priešingai – ją palaikyti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(7)
(0)
(7)

Komentarai ()