Neįtikėtinai paprastos idėjos, kurios jų autoriams sukrovė milijonus (Video) ()
Pastarosiomis dienomis agentūra „Bloomberg“ atrado Rusijoje naują dolerinį milijardierių ir įtraukė jį į savo reitingą „Bloomberg Billionaires Index“, rašo „lenta.ru“. Pasirodo, kad tai verslininkas Vitalijus Orlovas, Murmanske įsikūrusios kompanijos „Norebo holding“ savininkas. Jo turtas įvertintas maždaug milijardu dolerių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Agentūra praneša, kad V.Orlovas praturtėjo dėl nestabilumo pasaulio prekyboje ir sankcijų, kurias paskelbė Rusija, atsakydama į Vakarų sankcijas. O kaip dar galima praturtėti, nelaukiant sukrėtimų pasaulyje“? Portalas „lenta.ru“ prisiminė keletą įdomių praturtėjimo atvejų.
Akmeninis augintinis
Neretai genialios idėjos ateina ilsintis – gulint ar vakarojant prie alaus bokalo jaukiame bare. Būtent taip nutiko 39 metų reklamos kūrybininkui Gary Dahlui iš Kalifornijos valstijos Los Gatoso miesto. Jo draugai aptarinėjo savo augintinius, skųsdamiesi, kad jų priežiūrai reikia sugaišti labai daug laiko ir padėti daug jėgų.
Ėjo praėjusio amžiaus 8-asis dešimtmetis: kliošinių džinsų, diskotekų, Vietnamo karo, Amerikos ekonomikos recesijos laikotarpis. Šiais sunkiais maištautojų ir hipių laikais G.Dahlas nusprendė prablaškyti ir palinksminti žmones, o kartu ir šiek tiek užsidirbti. Jis padovanojo rinkai naują produktą, kurį pavadino „Pet Rock“ – kitaip tariant, „Akmeniniu augintiniu“. O iš tikrųjų G.Dahlas nuprendė pardavinėti paprastus akmenis iš vieno Meksikos paplūdimio.
Reklamų kūrėjas suprato, kad bet kurią idėją reikia sumaniai pateikti. Todėl sukūrė 30 puslapių instrukciją, kaip reikia prižiūrėti akmenis-augintinius, kuriuos pavadino idealiais naminiais gyvūlėliais. Ir tikrai – jiems gi nereikėjo ypatingos priežiūros ir dėmesio, jų nereikėjo vesti pasivaikščioti, šerti ir gydyti. Instrukcijoje buvo pasakojama, kaip juos prižiūrėti ir netgi dresuoti. Pavyzdžiui, ten buvo rašoma, kad akmenys-augintiniai gali vykdyti komandas „sėdėk“, „gulėk“, „mirk“ ir „fas“ (komanda šuniui pulti. – Red.).
Pastaroji komanda tokio augintinio šeimininkui davė galimybę apsiginti nuo plėšikų, sumaniusių atimti iš jo pinigus. Instrukcija siūlė įkišti ranką į kišenę, ištraukti augintinį ir, sukomandavus „fas“, trenkti vagiui į galvą. Be to, išmoningas verslininkas „apgyvendino“ savo akmenis-augintinius kartoniniuose nameliuose su langeliais. Veikiai atsirado žmonių, norinčių investuoti į šią avantiūrą. Ir jau prieš 1975 metų šv.Kalėdas prekyba akmenimis-augintiniais virte virė. Tokią originalią dovaną galėjai nusipirkti už 3,95 dolerio (3,68 Eur pagal dabartinį kursą).
Per kelis mėnesius G.Dahlas su partneriais pardavė pusantro milijono tokių žaislų, o po metų jis jau tapo doleriniu milijonieriumi. Beje, po dvejų metų visa tai žmonėms atsibodo, ir akmenų verslas žlugo. Už gautus pinigus G.Dahlas nusipirko nedidelį barą ir grįžo prie reklamos agento darbo.
Prisinešė pinigų ant savęs
Amerikietis Jasonas Sadleris praturtėjo iš reklamos, kurią nešiojo ant savęs. 2009 metais jis sukūrė interneto svetainę „iwearyourshirt.com“, kurios pavadinimą galima versti kaip „aš nešioju tavo marškinėlius“. Jis pasiūlė kompanijoms paslaugą – nešioti marškinėlius su bet kokia jų reklama: logotipais, šūkiais ir panašiai. Įdomios buvo pačios reklamos vietos pardavimo sąlygos. Paslaugos kaina augo sulig kiekviena diena.
Pirmąją parą J.Sadleris buvo pasirengęs vaikščioti apsivilkęs tokius marškinėlius su reklama už vieną dolerį, antrąją parą – už du dolerius, trečiąją – už tris, ir taip iki 365 dolerių už tai, kad jis vilkės marškinėliais ištisus metus – nuo sausio 1-osios iki gruodžio 31-osios. Paslauga sudomino bendroves. Jos pradėjo siūlyti idėjos autoriui savo marškinėlius su reklama. Jau pirmaisiais tokios veiklos metais jis uždirbo beveik 80 tūkstančių dolerių. Pasirodė, kad nešioti marškinėlius su reklama buvo toks pelningas verslas, kad jam teko kviestis į pagalbą talkininkų.
Nuo kitų metų J.Sadleris padidino pradinę kainą iki dviejų dolerių, dar po metų – iki penkių dolerių. 2010 metų viduryje visas reklaminis plotas, kuriuo disponavo J. Sadleris (įskaitant nusamdytus padėjėjus marškinėliams nešioti) buvo nupirktas visam pusmečiui į priekį, ir jis pradėjo priiminėti užsakymus 2011 metams. Paskutinę 2011 metų dieną J.Sadleris užsivilko marškinėlius su reklama už 1825 dolerius. Iki 2013 metų J.Sadlerio pajamos siekė šimtus tūkstančių dolerių, o jo interneto svetainė tapo tokia populiari, kad verslininkas pradėjo uždirbti dar ir iš reklamos šioje svetainėje.
Pelningai parduoti
1995 metais Rickas Schwartzas nusprendė užregistruoti keletą domenų vardų, kurie potencialiai galėtų tapti populiarūs. Jis pradėjo talpinti internete reklamą ir iš to gaudavo šiokių tokių pajamų. Bet kur kas pelningesnis dalykas pasirodė esąs pačių domenų vardų pardavimas. Nuo 1995 metų R.Schwartzas pardavė 20 domenų, už kiekvieną gaudamas daugiau nei 500 tūkstančių dolerių.
Sėkmingiausiai jam pavyko parduoti domenus „Men.com“ (1,3 mln. dolerių), taip pat „Candy.com“, kurį jis įsigijo 1997 metų pradžioje maždaug už 10 tūkstančių dolerių, o pardavė už tris milijonus dolerių. Dar vieną domeną, „iReport.com“, įsigytą tik už 100 dolerių, verslininko gyslele apdovanotas R.Schwartzas CNN perpardavė už 750 tūkstančių dolerių.
Nuo gatvės artisto iki kosmoso turisto
Kvebeke gimęs cirkininkas ir pokerio lošėjas Guy Laliberté užsidirbdavo duonai, rengdamas pasirodymus Kanados gatvėse. Jis rijo ugnį, grojo akordeonu, žygiavo ant kojūkų. Kartą Guy subūrė krūvon savo draugus – gatvės artistus – ir, gavęs dotaciją iš vietos valdžios, įkūrė „Cirque du Soleil“ (pranc. „Saulės cirkas“), kuriame susintetino įvairius cirko žanrus ir stilius, o cirkas tapo vienu iš sėkmingiausių ir populiariausių pasaulyje.
„Cirque du Soleil“ aplankė daugiau nei 90 milijonų žmonių iš viso pasaulio. Kiekvienais metais iš pasirodymų gaunama 800 mln. dolerių. Bendras G.Laliberté turtas šiandien jau viršija 1,8 mlrd. (1,36 mlrd. pagal „Forbes“ versiją. – Red.) dolerių (16,78 mlrd. eurų; 1,27 mlrd. eurų pagal „Forbes“ versiją ). 2009 metų rugsėjo 30 dieną G.Laliberté kosminiu laivu Sojuz TMA-16 išskrido į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) ir tapo septintuoju žmogumi – kosmoso turistu pasaulyje ir pirmuoju kosmoso turistu kanadiečiu.
Milijardą sukrovę studentai
Davidas Cheritonas, 63 metų Kanados milijardierius, sugebėjo susikrauti daug turto, nuo 1981 metų dėstydamas informatiką Stanfordo universitete. Bendra jo turto vertė siekia 3,3 mlrd. dolerių (3,08 mlrd. Eur). Tokius pinigus jis uždirbo gana įdomiai: profesorius visą gyvenimą užsiiminėjo investicijomis į universiteto studentų idėjas ir verslo planus, padėdamas jiems pakilti, o paskui parduodavo savo akcijų dalį už didžiulius pinigus.
Ir nors didžioji dauguma jo investicijų buvo gana sėkmingos, bet viena iš jų – išskirtinė: jis investavo 100 tūkstančių dolerių į Larry Page`o ir Sergiejaus Brino idėją, kai šie nusprendė įsteigti „Google“. Vien tai profesoriui vėliau atnešė milijardą dolerių.