Neįtikėtina, kas gali nutikti skrydžio metu: 20 tikrų ir baimę sukeliančių istorijų, kurių tikrai nenorėtumėte patirti (Video) ()
Lėktuvai – viena saugiausių transporto priemonių, tačiau nelaimių atsitinka ir juose. Laimei, ne visos jos pasibaigia tragedija. Dažnai viskas baigiasi tik keleivių ir įgulos išgąsčiu. „The Telegraph“ pateikia 20 baisiausių skrydžių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1. Lėktuvas vibravo kaip skalbimo mašina
„AirAsia“ aviakompanijos lėktuvu skridusiems keleiviams kapitonas patarė „sukalbėti maldelę“ – prieš tai pranešė apie variklio gedimą, dėl kurio orlaivis kratėsi kaip skalbinius gręžianti skalbimo mašina.
Iš Perto į Kvala Lumpūrą skridęs lėktuvas po maždaug pusantros valandos skrydžio dėl techninio gedimo turėjo grįžti ir leidosi po maždaug trijų valandų kelionės.
24 metų keleivis Brentonas Atkinsonas sakė, kad visą lėktuvą ėmė kratyti. „Jausmas tikrai buvo tarsi sėdėtum ant skalbimo mašinos. (...) Pro langą mes tikrai matėme po sparnu variklį, kuris kaip reikiant smarkiai drebėjo“, – pasakojo vyras.
2. Ar aviacinis kuras tikrai turi taip tekėti iš po sparno?
Aviakompanijos „United Airlines“ skrydis į Veneciją buvo atšauktas vienam keleiviui pamačius, kaip lėktuvui ėmus kilti, iš po jo sparno pradėjo smarkiai tekėti aviacinis kuras.
Clearer video of the #united #gasleak. How not one crew member saw this is beyond me. Thank god we were lookin out the window at take off. pic.twitter.com/3BDZJ3S4xd
— Rachel (@RachelEPas) June 14, 2017
„Boeing 767-300“ orlaivis ruošėsi kilti iš Niuarko tarptautinio oro uosto Naujajame Džersyje, tačiau buvo priverstas grįžti prie vartų, kai prie lango sėdėjęs keleivis pranešė apie iš po kairiojo sparno tekantį kurą.
3. Skylė variklyje
Oro linijų bendrovės „China Eastern Airlines“ reisas numeriu MU736 buvo priverstas grįžti į Sidnėjaus oro uostą, nes dėl techninio gedimo variklio korpuse atsirado skylė. Į Šanchajų skridusio lėktuvo keleiviai įgulai pranešė apie degėsių kvapą salone, o pilotas sakė, kad kilo problemų dėl variklio, todėl reikėjo grįžti. Nuo skrydžio pradžios buvo praėjusi valanda.
China Eastern MU736 Sydney-Shanghai safely returned to SYD after left engine failure. pic.twitter.com/edKRGQCcB6
— ChinaAviationReview (@ChinaAvReview) June 11, 2017
Keli keleiviai teigė girdėję kažkokį pokštelėjimą iš kairiojo variklio skyriaus, jis pasigirdo iš karto po pakilimo. „Staiga mes išgirdome tą garsą. ... Ir pakvipo svilėsiais“, – sakė vienas keleivis.
4. Kai lėktuvas ėmė ir išprotėjo
Daugiau nei 300 keleivių išgelbėjęs lėktuvo pilotas, kuris neleido jo pilotuojamam lėktuvui sudužti, pagaliau prakalbo apie šį incidentą ir papasakojo, kad lėktuvo kompiuteris „tiesiog išprotėjo“. Dėl jo lėktuvas per kelias sekundes smigo žemyn.
„Tai yra baisiausias dalykas, galintis nutikti skrendant lėktuvu. Tu jo nekontroliuoji“, – pasakojo „Qantas“ lėktuvo, skridusio reisu 72, pilotas Kevinas Sullivanas.
5. Permatomas variklis
„American Airlines“ lėktuvas, pernai birželį skridęs iš Finikso į San Fransiską, turėjo grįžti, nes nukrito vieno iš variklių dangtis.
136 keleivius skraidinęs orlaivis saugiai sugrįžo į Finiksą po dvidešimties minučių ir niekas nebuvo sužeistas. Tiek aviakompanija.
6. Siaubinga turbulencija
„Etihad“ aviakompanijos lėktuve nufilmuotame vaizdo įraše matyti, kaip meldžiasi keleiviai: lėktuvas, skrisdamas iš Abu Dabio į Džakartą, netikėtai pateko į didžiulės turbulencijos zoną.
Severe turbulence experienced by an Etihad A330 days ago... 31 injured !! 😐 pic.twitter.com/A9Cn193cBi
— ✈Monica-مونيكا✈️ (@vargasmoni) May 13, 2016
Tokį vaizdo įrašą socialiniame tinkle paskelbė Dewi Rachmayani. Jame matyti, kaip keleiviai yra įsikibę į sėdynes ir klykia. Kiti rėkia „Allahu Akbar“ (šia fraze prasideda kiekviena islamiška malda). Vėliau, kaip skelbiama, viena stiuardesė sakė: „Aš dirbu stiuardese jau 15 metų, ir tai pirmas kartas, kai patyriau kažką panašaus“.
7. Mes palikome atidarytas duris?
Vienas Pietų Korėjos keleivinis lėktuvas skrido trijų kilometrų aukštyje, kai staiga susizgribta, kad vienos iš lėktuvo durys yra ne iki galo uždarytos. Keleiviai įrašė švilpiančio vėjo garsą ir salone kilusį chaosą.
Kai kuriuos keleivius ėmė pykinti, jiems pradėjo skaudėti ausis. Tokie simptomai jaučiami tuomet, kai salone sumažėja slėgis.
8. Byrantis variklis
2015 metų spalį vieno lėktuvo keleivis Čilėje užfiksavo momentą, kai lėktuvo variklis kilimo metu tiesiog ėmė byrėti. Aviakompanijos „Sky Airline“ lėktuvas skrido iš sostinės Santjago į Kopjapo miestą, tačiau buvo priverstas leistis avariniu būdu, nes jam kylant atitrūko kairiojo lėktuvo plokštė.
9. Įskilusios sienos plokštės
2014 metais „American Airlines“ lėktuvas, skridęs iš San Fransisko į Dalasą, buvo priverstas leistis avariniu būdu, nes lėktuvo salone įskilo sienos plokštės. „Boeing 757“ lėktuvas pakilo iš San Fransisko tarptautinio oro uosto, tačiau kapitonas maždaug po valandos nusprendė grįžti į Dalasą. Niekas iš 184 keleivių ir šešių įgulos narių nenukentėjo.
10. Liepsnojantis lėktuvas
2014 metų rugsėjį vieno lėktuvo keleivė užfiksavo siaubingą akimirką, kai netrukus po pakilimo iš Barselonos oro uosto užsiliepsnoja lėktuvo variklis. Bendrovės „Transaero“ lėktuvas skrido į vieną Rusijos miestą. Viena keleivė pastebėjo iš po lėktuvo sparno besiveržiančius dūmus. „Boeing 767“ buvo priverstas grįžti ir avariniu būdu leistis Barselonos oro uoste.
11. Atsisukęs varžtas
Socialinio tinklo „Reddit“ vartotojas „Skips LegDay“ 2014 metų lapkritį paskelbė nuotraukas, prie kurių parašė: „Taigi maždaug mano skrydžio pusiaukelėje išgirstu tą garsų pokštelėjimą, pažvelgiu pro langą ir matau, kad atsisuka ir nuskrenda varžtas, kuris trenkiasi į išorinį lango stiklą“.
„Tai girdėjo ir šalia buvę žmonės, ir jie sunerimo, kai pamatė garso šaltinį, – sakė vyras. – Kai mes nusileidome ir žmonės nustojo fotografuoti, pilotas priėjo prie manęs ir mes pasikalbėjome, jis sakė niekada nieko panašaus nematė per daugiau nei 25 darbo metus.“
12. Skrendantis propeleris
„Air Canada“ aviakompanijos lėktuvu 2014 metų lapkritį skridusi moteris buvo sužeista sulūžus lėktuvo propeleriui. Lėktuvas kilo iš Kalgario, o tuo metu propeleris atitrūko ir įstrigo lėktuvo fiuzeliaže, sužeisdamas prie lango sėdėjusią Christiną Kurylo. Vėliau nulūžo dešinioji lėktuvo važiuoklė ir pasipylė žiežirbos.
13. Vos nesusidūrė su bepilote skraidykle
2014 metais Londono Hitrou oro uoste keleivinis lėktuvas tik per plauką nesusidūrė su bepilote skraidykle. Ji maždaug 200 metrų aukštyje pavojingai arti praskrido prie „Airbus A320“ lėktuvo.
14. Vos nesusidūrė ant pakilimo-nusileidimo tako
Taip pat 2014 metų liepą Barselonos oro uoste vos nesusidūrė du keleiviniai lėktuvai. Ši akimirka buvo užfiksuota vaizdo stebėjimo kamerų.
Besileidžiantis Rusijos aviakompanijai „UTair“ priklausantis „Boeing 767“ vos nesusidūrė link išlaipinimo vartų važiavusiu „Aerolineas Argentineas“ orlaiviu „Airbus A340“. Incidentas įvyko Barselonos „El Prat“ oro uoste.
15. Per arti
Panašus incidentas įvyko ir 2014 metų gegužę. „United Airlines“ lėktuvo pilotas vos negavo širdies smūgio, kai leisdamasis Niuarko oro uoste pamatė, jog iš įstrižai einančio tako po juo kyla kitas lėktuvas.
16. Per platūs sparnai
Šis susidūrimas įvyko ne ore, tačiau keleivių pasitikėjimas pilotu tikrai sumažėjo, kai „Ryanair“ pilotas ėmė važiuoti link kito lėktuvo ir į jį atsitrenkė. Toks atvejis buvo užfiksuotas 2014 metų spalį Dublino oro uoste.
17. Vos nesusidūrė virš Niujorko
2013 metų birželį virš Niujorko vos nesusidūrė du lėktuvai. Vienu metu „Delta 747“ ir „Shuttle America“ lėktuvai prie Niujorko oro uosto buvo vos 60 metrų atstumu vienas nuo kito.
18. Susikibo sparnais
Bostone „Delta“ lėktuvas, važiuodamas pakilimo taku, sparnu užkabino gerokai mažesnį lėktuvą.
19. Gyvatė lėktuve
Matyt, šiuo atveju baisiau buvo gyvatei, o ne keleiviams. Reptilija kažkokiu būdu atsidūrė po lėktuvo sparnu ir jam skrendant tabalavo ore.
20. Turbulencija (vėl)
„American Airlines“ lėktuvas 2014 gruodį vos pakilęs iš Seulo pateko į stiprios turbulencijos zoną. Lėktuvui teko leistis Tokijuje, nes keturiolikai žmonių prireikė medikų pagalbos.