Nauja šokiruojanti informacija: „Boeing“ atsakinga už 2009-ųjų aviakatastrofos tyrimo išvadų „nutildymą“ – neišspręstos problemos nulėmė „737 Max“ tragedijas 2019-aisiais (3)
Galbūt šių dviejų „Boeing 737 Max“ lėktuvų aviakatastrofų 2019-aisiais būtų pavykę išvengti ir 346 žmonės būtų likę gyvi. Jei tik viskas būtų buvę daroma teisingai ir laiku.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2009-aisiais įvyko „Turkish Airlines“ nelaimė. Šipolio oro uoste, Amsterdame, nusileidimo metu „Boeing 737“ lėktuvas sudužo.
Ir nors nuo šios tragedijos praėjo dešimtmetis, ji labai primena dvi „737 Max“ katastrofas.
Kaip skelbia „The New York Times“, paaiškėjo, jog visi lėktuvai susidūrė su ta pačia problema: sugedo jutikliai ir taip atsirado problemų su lėktuvų kompiuteriais.
Nyderlandų saugos valdybos pakviestas įvykį ištirti aviacijos saugos ekspertas Sidney Dekkeris teigė, kad pirmoji „Boeing 737“ katastrofa 2009-aisiais metais „atspindi esminį įvykį, į kurį niekada nebuvo žiūrima rimtai“.
Dekkeris teigė, kad dėl 2009-ųjų įvykių kalta yra pati „Boeing“ kompanija, o ne lėktuvų pilotai, kuriuos dėl nelaimės apkaltino aviakompanija.
Pasirodo, kad „Boeing“ bandė nukreipti dėmesį nuo savo pačių paliktų „dizaino trūkumų“ ir kompanijos atsakomybė už įvykusią nelaimę 2009-aisiais buvo tiesiog numarinta.
Primename, kad 2009-isiais „Turkish Airlines“ skrydis „Boeing 737“ lėktuvu – kuris buvo „Boeing 737 Max“ pirmtakas – baigėsi nelaime. Bandant lėktuvą nutupdyti Amsterdame, žuvo visi 9 keleiviai ir įgulos nariai.
An expert study that was never made public found that Boeing bore significant responsibility for a deadly 737 crash in 2009. Our review of the evidence reveals striking parallels with recent 737 Max crashes. https://t.co/ajEkhSsDPJ
— The New York Times (@nytimes) January 20, 2020
Kai kurie Nyderlandų tyrėjai dėl šios nelaimės kaltino pilotus dėl netinkamo reagavimo, bet iš tikrųjų tai buvo automatinės nusileidimo sistemos gedimas.
Taip pat ši nelaimė yra susijusi ir su „Boeing“ atliktais klaidingais saugos įvertinimais bei projektavimo sprendimais, kas ir nulėmė lėktuvo sudužimą.
Kaip rodo Dekkerio tyrimas, „Boeing“ nepateikė pilotams visos reikalingos informacijos, kaip reaguoti į tokį gedimą, jei tik jis įvyktų.
Tačiau po to, kai į Nyderlandų saugos valdybą kreipėsi „Boeing“ kompanija bei federaliniai saugos pareigūnai šias Dekkerio tyrimo išvadas patvirtino, buvo nuspręsta jų neviešinti.
Greičiausiai reikėjo tą padaryti ir visuomenė turėjo žinoti realias nelaimės priežastis. Juolab, kad 2009-ųjų nelaimės priežastys yra per daug panašios į pastarąsias aviakatastrofas. Galbūt tada būtų pavykę išvengti „Boeing 737 Max“ nelaimių ir 346 žmonės būtų likę gyvi.
Tokių aviakatastrofų tyrimo patirties turintis Ohajo valstijos universiteto profesorius Shawnas Prachnikis teigia, kad „yra labai lengva kaltinti mirusius pilotus ir sakyti, kad tai [aviakatastrofa] neturi nieko bendro su mūsų netinkamai sukurta [lėktuvų valdymo] sistema. Tai labai erzina, nes mes ir vėl patiriame tokio pačio tipo avarijas.“