Vaikino kelionė iš Vilniaus į Kauną geležinkelio bėgiais apkars: susidomėjo ne viena tarnyba (Video) ()
Šiais laikais ne vienas nori greitai išgarsėti socialiniuose tinkluose ir surinkti kuo daugiau vaizdo peržiūrų. Kartais dėl to žmonės ryžtasi įvairiems poelgiams, tačiau ne visi jie būna adekvatūs bei gerai apgalvoti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pavojingam poelgiui ryžosi ir vaizdo turinio kūrėjas Paulius Samoška, nusprendęs iš Vilniaus į Kauną keliauti... per geležinkelio bėgius. Tai pastebėję naujienų portalo lrytas.lt skaitytojai klausė, kodėl tokia tris paras trukusi pavojinga kelionė nebuvo sustabdyta „Lietuvos geležinkelių“?
Norėjo išbandyti save
Socialiniame tinkle „Youtube“ patalpinti trys vaizdo įrašai, kuriuose matyti, kaip P.Samoška pradeda savo kelionę nuo Vilniaus geležinkelio stoties ir baigia ties Kauno geležinkelio stotimi.
Vaizdo įrašuose matyti, kad kai jaunuolis išgirsta tolumoje atvažiuojantį traukinį – pasitraukia į šoną. Tokia kelionė jaunuoliui buvo ne tik pavojinga, bet ir galėjo stipriai paploninti piniginę, nors pats kalbintas vaikinas atsakomybės nesikrato.
„Mėgstu keliones, kurios yra neįprastos bei reikalauja iššūkių, tokias, kurioms ryžtųsi ne visi. Ši buvo viena iš jų. Taip pat kelionė buvo skirta išbandyti save“, – naujienų portalui lrytas.lt komentavo P.Samoška.
Viename iš trijų vaizdo įrašų jaunuolį sustabdo geležinkelių stoties prižiūrėtojas ir praneša, kad geležinkelis yra pavojinga zona bei už tokį poelgį gresia 150 eurų bauda. Tačiau vaizdo turinio kūrėjas palaukė, kol prižiūrėtojas jo nematys, ir kulniavo toliau.
Trečio vaizdo įrašo pabaigoje P.Samoška atsiprašė „Lietuvos geležinkelių“ už savo atliktą neatsakingą poelgį. Vaizdo turinio kūrėjas teigė, kad baudos dar nesulaukė, tačiau yra pasiruošęs atsakyti už savo atliktus veiksmus.
Ėjo po Lietuvą sukrėtusios tragedijos
Kuršėnuose birželio pabaigoje ant bėgių žuvo dvimetis berniukas. Policija iki šiol aiškinasi, ar nelaimę lėmė vaiką prižiūrėjusių artimųjų neatidumas ar įvykis buvo tiesiog nelaimingas atsitikimas.
Visgi dalis tragediją aptarinėjančių tautiečių mano, kad mažametis šalia geležinkelio išvis neturėjo atsidurti – esą bėgiai tinkamai neaptverti.
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, ar P.Samoškos manymu, buvo atsakinga eiti per bėgius po tokios šalį sukrėtusios tragedijos, šis teigė, kad tokios situacijos įvyksta dėl neatidumo.
„Savo kelionėje buvau 110 proc. susikoncentravęs į aplinką. Viską atidžiai stebėjau ir klausiausi, todėl galimybių nelaimingiems atsitikimams nepalikau.
Šį elgesį vykdžiau atsakingai, tačiau jis pats iš savęs nėra atsakingas. Už tokius poelgius gresia baudos“, – pripažino P.Samoška.
Dvejuose vaizdo įrašuose jaunuolis praneša, kad žiūrovai panašios situacijos nekartotų, nes tai esą draudžiama ir pavojinga gyvybei.
„Aš manau, kad žmonės mano vaizdo įrašus žiūri tam, kad patiems nereikėtų to kartoti, o tiesiog viską galėtų patirti ir pamatyti ekrane. Čia kaip filmas. Nejaugi žmonės, pažiūrėję filmą, bėga žudyti žmones? O jeigu ir bėga, tai čia jau mūsų visų problema“, – įsitikinęs vaizdo turinio kūrėjas.
P.Samoška sakė neskaičiavęs pravažiavusių traukinių, tačiau spėja, kad per tris dienas jų buvo apie 100.
Kreipėsi ir į policiją
Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis pasakojo, kad jų darbuotojai, pamatę P.Samoškos patalpintus vaizdo įrašus, iš karto informavo Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA), nes ši institucija atsakinga už pažeidėjų sudrausminimą geležinkelyje.
T.Digaitis teigė, kad fizinės apsaugos darbuotojai saugomame geležinkelių objekte pastebėję pašalinį asmenį operatyviai reagavo ir palydėjo asmenį iš teritorijos, taip pat perspėjo nevaikščioti geležinkelio bėgiais – tai yra itin pavojinga.
„Ne visos teritorijos yra saugomos fizinės saugos bendrovės – Lietuvoje yra beveik 2000 km geležinkelio linijų, todėl fizinė apsauga geležinkelio linijose nėra įmanoma.
Beje, pažeidimus taip pat fiksuoja ir traukinių mašinistai, kurie, pastebėję pavojingą situaciją, operatyviai perduoda informaciją policijai. Taip buvo pasielgta ir šiuo atveju. Tačiau geležinkelio ruožai driekiasi mažai apgyvendintomis vietomis, dažnai sunkiai pasiekiami automobiliu, taigi atvykus policijai pažeidėjo rasti toje pačioje vietoje nepavyktų“, – pasakojo T.Digaitis.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas aiškino, kad tokie asmenys rizikuoja savo sveikata ir gyvybe. P.Samoškos atveju netoleruotinas ir vaizdo įrašo siužeto autoriaus rodomas pavyzdys žiūrovams. Tikime, kad jis pamoką išmoko ir panašių atvejų ateityje nepasikartos“, – situaciją komentavo T.Digaitis.
Administracinės nuobaudos už neteisėtą buvimą pavojingoje geležinkelio zonoje yra nuo 60 iki 140 eurų. O už neteisėtą traukinio sustabdymą piniginė bauda dar griežtesnė – nuo 300 iki 560 eurų.
Naujienų poralui lrytas.lt pasiteiravus, ar „Lietuvos geležinkeliai“ turi sumontuotas vaizdo stebėjimo kameras virš bėgių ar bent jau greta geležinkelio stočių, teigė, kad antrinė bendrovė „LTG Infra“ valdo beveik 2000 km ilgio geležinkelio tinklą, todėl įrengti kameras ir fiksuoti įvykius visame tinkle nėra tikslinga ir būtų neefektyvu.
„Vaizdo stebėjimo sistemos yra įrengtos stotyse ir statistiškai pavojingiausiuose ruožuose. Taip pat traukiniai yra aprūpinti vaizdo registratoriais, taigi vaizdo medžiagos analizuoti saugaus eismo situaciją „Lietuvos geležinkelių“ tinkle turime pakankamai“, – aiškino T.Digaitis.
Atlieka tyrimą LTSA komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad su P.Samoška bandė susisiekti per „Facebook“ ir elektroniniu paštu iškart po pirmojo vaizdo įrašo, tačiau jaunuolis į žinutes nesureagavo. Tik antrame įraše uždėjo įspėjamąjį ženklą, kad tai yra nesaugu.
„Tai, ką jis daro, yra neleistina. Pirmiausia, mūsų tikslas yra su P.Samoška susisiekti ir pasikalbėti žmogiškai. Norime atkreipti jo dėmesį bei išsiaiškinti motyvus, kodėl jis taip elgiasi. Mes matome, kad jis turi daug sekėjų „Youtube“ platformoje ir tarp šių sekėjų yra daug vaikų, kuriems tokie dalykai daro įspūdį, tačiau jie yra be galo pavojingi“, – sakė E.Kučinskaitė.
LTSA atstovė teigė, kad šiuo metu atlieka P.Samoškai administracinį tyrimą, pagal kurį gresia bauda nuo 60 iki 140 eurų.
„Einančiam žmogui per bėgius pirmiausia gresia mirtis. Tai, ką P.Samoška daro, yra netoleruotina.
Šiais laikais traukiniai yra tylūs, o šis žmogus ėjo bėgiais ir viską filmavo, todėl jo didžiausias dėmesys buvo sutelktas į mobilųjį telefoną ir vaizdo kamerą. Norint sustabdyti atvažiuojantį traukinį reikia kilometro, todėl traukinio mašinistas, pamatęs ant bėgių žmogų, tikrai nesuspėtų sustabdyti traukinio“, – aiškino E.Kučinskaitė.
LTSA atstovė teigė, kad saugus atstumas iki bėgių turi būti 2,5 metro.
Šiais ir praėjusiais metais ant bėgių žuvo septyni asmenys, dar šeši buvo sužeisti.
E.Kučinskaitė pasakojo, kad dažnai žmonės nori sutrumpinti kelią ir, neįvertindami iki galo situacijos, nusprendžia pereiti per geležinkelio bėgius. Kita problema yra ta, kad žmonės keliauja sutelkdami dėmesį tik į mobiliuosius telefonus arba būna su ausinėmis.
Šiais ir praėjusiais metais administracinė atsakomybė buvo pritaikyta 16 asmenų.