Stebinantis Koenigsegg išradimas: 30 kilogramų sveriantis elektros variklis Quark turi net 335 AG  (11)

Švediškų hiperautomobilių Koenigsegg gamintojas pristatė elektros variklį Quark — jis veikia 335 AG galia ir sukuria 600 Nm sukimo momentą, nors pats gan nedidelis ir sveria vos 30 kilogramų. Quark galios ir svorio santykis – fantastiški 8,5 kW/kg. Šis variklis iš pradžių pasirodys keturviečiame hiperautomobilyje Gemera GT, o paskui ir kitų gamintojų modeliuose. Kompanija mano, kad variklis pravers ir kitose srityse — pavyzdžiui, aviacijoje, laivų statyboje ir kuriant aerotaksi.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Quark unikalus savo didelio efektyvumo deriniu su geriausia savo klasėje sukimo momento, galios, apsukų ir svorio santykių matrica. Tai reiškia, kad naudojant Quark jūros transporte, aviacijoje ar VTOL, nereikia apsukas mažinančios transmisijos, vietoje to galima naudoti tiesioginę pavarą, nes variklio apsukų užtenka iš pat pradžių“, — pareiškė Koenigsegg generalinis direktorius Christian von Koenigsegg.

Naujasis Quark elektros variklios sukurtas, naudojant Raxial Flux technologiją. Šioje sistemoje dera ašinio srauto topologija su dideliu sukimo momentu ir radialinės komponuotės nulemtas didelis energijos tankis. Nedideliam elektromobiliui užtektų vieno Raxial Flux tipo variklio, tačiau kompanija planuoja naudoti platformą su keturiais Quark — taip Koenigsegg ketina pasiekti optimalią visiškai elektrinių hiperautomobilių galią.

Quark galios ir svorio santykis yra 8,5 kW/kg, o sukimo momentas siekia 600 Nm. Komercinė Koenigsegg Gemera GT elektromobilio versija su tokiu varikliu nuo 0 iki 100 km/h įsibėgės per 1,9 sekundės, o maksimalus greitis 400 km/h. Kad būtų užtikrinta tokia galia, Koenigsegg inžinieriai sukūrė specialią aušinimo sistemą, kuri įsijungia automatiškai, kai variklis smarkiai įkaista.

 

Raxial Flux technologijos pagrindu kompanija taip pat sukūrė nedidelę elektros pavarą su dviem varikliais — Terrier. Šis elektros variklis veikia kartu su kompanijos David šešiafaziu inverteriu ir yra 670 AG galios, o sveria 85 kilogramus. Sistema kiekvienam varikliui tiekia tris fazes, todėl nereikia antro inverterio. Koenigsegg tvirtina, kad Terrier galima tiesiogiai prijungti prie automobilio šasi ir taip išvengti papildomo porėmio montavimo.

Daugiau detalių apie savo elektros variklio komponentus kompanija žada publikuoti per artimiausias savaites. Dar praėjusių metų rugsėjį Koenigsegg skelbė, kad rengia Gemera GT automobiliui naują gamyklą, kuriame elektromobilius pradės surinkti 2023 metų pirmą ketvirtį. Iš viso Koenigsegg planuoja išleisti 300 tokių mašinų. Hiperautomobilio kaina neskelbiama.


hightech.plus

(64)
(2)
(62)

Komentarai (11)