Lietuvos geležinkeliais važinės galingiausi Europoje dyzeliniai prekiniai lokomotyvai  (10)

AB „Lietuvos geležinkeliai“ centrinėje Vilniaus geležinkelių stotyje vakar oficialiai pristatė pirmąjį šalies teritorijoje važinėsiantį 1520 mm pločio geležinkelio vėžei pritaikytą „Eurorunner“ dyzelinį prekinį lokomotyvą „ER 20 CF“. Tarptautinės technologijų ir inovacijų kompanijos „Siemens“ transporto sistemų grupės pagamintas lokomotyvas yra galingiausias ir sunkiausias Europoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujasis 138 tonas sveriantis lokomotyvas šalies geležinkelio linijomis galės pervežti trečdaliu daugiau krovinių nei iki šiol. Palyginus su ankstesniais naudotais prekiniais lokomotyvais, dviguba trauka traukusiais iki 4 000 tonų svorio sąstatus, naujasis yra ne tik ekonomiškesnis, bet ir vienas galingiausių lokomotyvų Europoje. Lietuvai pagamintame šešių ašių „ER 20 CF“ lokomotyve yra 2 000 kW galios dyzelinis variklis, lokomotyvas gali pasiekti maksimalų 120 km/h greitį; dėl savo didelio svorio ir startinės traukos jėgos, siekiančios 450 kN, dviguba trauka galės vežti 6 000 tonų sveriantį sąstatą.

„ER 20 CF“ lokomotyvas kaip ir daugelis kitų Europos šalių eksploatuojamų lokomotyvų pagamintas „Eurorunner“ platformos pagrindu, kurią dyzeliniams lokomotyvams sukūrė „Siemens”. „ER 20 CF“ yra pirmasis šios platformos lokomotyvas, pritaikytas plačiosios 1520 mm vėžės rinkai.

Iš viso Lietuvoje važinės 34 „ER 20 CF“ lokomotyvai. Šiuo metu į Lietuvą jau gabenamas antrasis, kiti 32 bus pagaminti ir Lietuvai pristatyti iki 2009 m. vidurio. Visi užsakyti lokomotyvai gaminami „Siemens” lokomotyvų gamykloje Miunchene.

Pirmąjį iš 34 Lietuvai skirtų „Eurorunner“ lokomotyvų išbandė Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas, Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius kartu su AB „Lietuvos geležinkeliai“ generaliniu direktoriumi Stasiu Dailydka, „Siemens“ TS grupės prezidentu Hansu M. Schabertu bei UAB „Siemens“ generaliniu direktoriumi Audriu Barcevičiumi.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, tai visiškai naujas žingsnis mūsų šalies geležinkelių techninės plėtros istorijoje.“ Visi ankstesni bandymai gerinti riedmenų ūkį neprilygsta lokomotyvų „Eurorunner ER 20 CF“ pasirodymui Lietuvoje“, - teigia Lietuvos geležinkelių vadovas ir priduria, jog eksploatuodama 34 tokius galiūnus, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ turės galingiausią lokomotyvų bazę Rytų Europos regione.

Lokomotyvą galės valdyti ir vienu metu keletą operacijų atlikti vienas mašinistas – jo darbą lengvins bortinis kompiuteris ir diagnostikos sistema. Kuriant jį didelis dėmesys buvo skiriamas lokomotyvų skleidžiamam triukšmui sumažinti, kuro sąnaudų ekonomijai bei eismo saugumui.

Numatyta, jog šie lokomotyvai važinės IXB ir IXD transporto koridoriais, jungiančiais Rusiją ir Baltijos jūros uostamiesčius – Klaipėdą ir Kaliningradą.

34 dyzelinius-elektrinius „Eurorunner“ lokomotyvus kompanijai „Siemens“ pagaminti „Lietuvos geležinkeliai“ užsakė 2005 m. Užsakymo vertė – 123 mln. eurų.

„Eurorunner” šeimos lokomotyvai yra keturių ir šešių ašių. „Eurorunner” platforma skirta dyzeliniams lokomotyvams, kurie gali būti pritaikyti pagal kiekvienos šalies geležinkelių poreikius. Atsižvelgiant į juos, „Eurorunner” lokomotyvai gali būti plačios ir standartinės vėžės, iki 3 500 kW galios, jo startinė traukos jėga siekti 550 kN, o didžiausias išvystomas greitis – 160 km/h. Šie lokomotyvai turi bortinį galios tiekimą.

Keturių ašių „Eurorunner” lokomotyvus jau eksploatuoja Austrijos federaliniai geležinkeliai, Honkongo geležinkelių tinklas „Kowloon-Canton“ ir lokomotyvų lizingo kompanija „Siemens Dispolok GmbH”, taip pat keli privatūs Vokietijos ir Austrijos geležinkeliai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (10)

Susijusios žymos: