Kelias į pragarą Rusijoje: Lenos automagistralė M56 (67)
Neginkime Dievo į medį – Lietuvos keliai yra tikrai neblogi. Netgi labai neblogi. Gal kiek prastesnė situacija su mūsų miestų gatvėmis, kiemais ir stovėjimo aikštelėmis. Ir ant mūsų šalies kelininkų, vos pirmajam ledui tiltus ir kalnelius padengus, paburnoti nevengiame. Tačiau kaip mūsų kelius, gatves ir juos prižiūrinčias tarnybas įvertintų vairuotojai, važinėjantys automagistrale M56 Maskva – Jakutskas? Turistai iš užsienio šį kelią jau pakrikštijo keliais vardais: „Kelias į pragarą Rusijoje“, Lenos „greitkelis“. Kviečiame susipažinti su dešimtos pagal dydį planetos upės - Lenos - pakrante besidriekiančiu vienu įsimintiniausių kelių pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bėda ta, kad „Lenos greitkelis“ yra vienintelis sausumos kelias, jungiantis šį miestą su likusiu pasauliu. Tad pavasario potvynių ir vasaros liūčių metu kelio neišvažiuojamumas reiškia, kad Jakutsko gyventojai lieka atkirsti nuo pasaulio – pro miestą nėra nutiesta geležinkelio linija. Tada vienintelis būdas palikti miestą – oro ir, iš bėdos, vandens transportas. Žinoma, jei tik gali sau tai leisti. Susisiekimas vandens transportu komplikuotas pavasarį, kai upėje gali pasitaikyti neištirpusio ledo lyčių, galinčių pramušti laivo korpusą ar apversti nedidelius laivelius. Be to, dėl pavasario potvynių upės srovė tampa gana audringa. Dėl šių priežasčių pavasarį Lenos upe laivyba nevyksta. Rudenį ir žiemą Leną kausto ledas. „Lenos greitkelyje“ vasarą susidaro specifiškos spūstys. Automobiliai čia dažniausiai įklimpsta, ir jei jau patekai tokion spūstin, tikėtina, kad čia praleisi mažiausiai keletą dienų. Bėgant laikui, spūstys tęsiasi jau dėl kitos priežasties – degalų stygiaus. Specifinė ypatybė tokia, kad „kamštis“ čia pajuda vos vienu automobiliu į priekį. Nieko nuostabaus, kad 2006 m. vasarą tokioje daugiadienėje spūstyje susigrūdo daugiau kaip 600 transporto priemonių. Žuvusiųjų skaičius „Lenos greitkelyje“ – itin nedidelis, tačiau iš šios magistralės į medicinos punktus atgabenami susirgę ar išsekę žmonės. Juk susidarius spūsčiai, automobilyje dienas tenka leisti be maisto ir vandens. Buvo ir toks atvejis, kai nėščia moteris dėl spūsties nespėjo sugrįžti į miestą ir kūdikį pagimdė įstrigusiame maršrutiniame autobuse – joks greitosios pagalbos automobilis tiesiog negalėjo privažiuoti. Kita problema spūstyse – žmonių solidarumo stoka. Pasakojama, kad žmonės jau bijo atvažiuoti gelbėti įstrigusiųjų. Viena statybininkų brigada sykį bandė gelbėti įstrigusiuosius, tačiau kai galiausiai įstrigusieji juos sugebėjo dar ir apkulti, įstrigusieji paliekami likimo valiai. Kadangi šiame regione yra populiaru nepaisyti įstatymų, spūsčių metu čia dažnai išlaužiamos paliktų transporto priemonių (ypač sunkvežimių) durų spynelės, o salonuose ieškoma maisto ar šiltų rūbų. Tad, be maisto, vandens ir degalų, „Lenos greitkelyje“ būtina turėti ir ginklų. Vasaros mėnesiais Lenos upe veikia susisiekimas keltu. Tačiau skurdžiai gyvenantiems Jakutsko gyventojams toks transportas yra per brangus. Tad vietos gyventojai verčiau renkasi „Lenos greitkelio“ loteriją.