JAV pagaliau džiaugiasi dažniau pagaunamais kontrabandininkų laivais - kuo šie laivai ypatingi, ir kodėl džiaugsmas bus trumpalaikis? (Video)  ()

Nuo birželio JAV patruliniai laivai jau sulaikė 7 žemo profilio kontrabandininkų laivus, prikimštus narkotikų. Nors tai jau seniai tapo norma, šie savadarbiai laivai stebina savo technologijomis ir inžineriniais sprendimais. Su narkotikų kontrabanda kovojančios tarnybos teigia, kad kol kas kovoti su šiais laivais dar įmanoma, tačiau technologinė pažanga galiausiai gali aplenkti pakrantės apsaugos galimybes. Iš kur narkotikų kontrabandininkai išmoko kurti tokius laivus?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žemo profilio laivai narkotikų kontrabandai tinka tiesiog puikiai. Įprastai jie plaukia šiek tiek panirę po vandens paviršiumi, turi aptakų korpusą, dažniausiai yra pagaminti iš stiklo pluošto. Tai reiškia, kad juos labai sunku pastebėti tiek iš pakrantės patrulių laivų, tiek iš oro. Žemas profilis reiškia ir tai, kad šie laivai yra sunkiai užfiksuojami radaru. Taigi, juos pastebėti gana sunku, nors jie retai kada būna labai greiti.

Ribotas šių laivų greitis juos leidžia pagauti - būtent dėl to sienos apsaugos laivai dabar džiaugaisi neblogais rezultatais. Kontrabandininkų laivus valdo samdiniai, kurie retai kada būna ginkluoti ir dažniausiai pasiduoda. Nors jie uždirba nemažai, jiems mokamas atlyginimas, palyginti su didžiuliu kokaino kiekiu (kartais sulaikoma siunta siekia ir 6-7 tonas), nėra vertas prarasti gyvybės kovoje su ginkluotais patruliais. 

Prieš šią sulaikymų bangą, paskutinis povandeninis kontrabandininkų laivas buvo sulaikytas dar praeitų metų gegužę. O dabar per kelis mėnesius buvo sulaikyti 7. Pavyzdžiui, birželio pradžioje buvo sulaikytas 16,5 metrų ilgio laivas su 2,8 tonomis kokaino.

JAV institucijos skaičiuoja, kad bent 90 % į šalį įvežamo kokaino kažkuriuo metu plaukia per vandenyną. Dažniausiai taip kokainas patenka iš Kolumbijos į Meksiką, o toliau keliauja žemės transportu. Būtent Centrinės Amerikos vandenyse ir patruliuoja JAV laivai, bandydami sugauti šiuos mažus specialiai pagamintus laivus. Tačiau teritorija, kurioje jie veikia, beveik prilygsta visai žemyninei JAV daliai, o joje patruliuoja tik 10 kontrabandininkus medžiojančių laivų. Taigi, net ir ne patys greičiausi povandeniniai laivai dažnai prasmunka nepastebėti. Vieno reiso pakanka, kad brangus, rankomis pagamintas laivas atsipirktų su kaupu, todėl net ir konfiskacija labai negąsdina. Iš tikrųjų, įvykus kokiam nors incidentui, brangūs povandeniniai laivai tiesiog paliekami plūduriuoti viduryje vandenyno.

Kol kas JAV dar gali džiaugtis palyginti neblogais rezultatais. Taip, per kelis mėnesius nuo birželio pagauti tik 7 laivai, tačiau tai jau neblogas rezultatas. Visgi, istorija moko, kad gerų rezultatų ateityje tikėtis bus neverta, nes kontrabandininkai pakeis taktiką.

Povandeniniai narkotikų laivai pradėti kurti paskutiniame praeito amžiaus dešimtmetyje, nes teisėsaugos institucijos pradėjo sėkmingai gaudyti anksčiau naudotus greitaeigius katerius. Kažkur džiunglėse slaptose gamyklose kuriami aukštos kokybės laivai dažnai turi visą radiokomunikacijos įrangą, radarus, papildomus prietaisus, padedančius šiems laivams tyliai ir neatkreipiant į save dėmesio pasiekti Meksikos krantus. Spėjama, kad jei JAV institucijos ras būdų pagauti vis daugiau šių brangių laivų, kontrabandininkai vėl keis taktiką. Turėdami praktiškai neribotus finansinius resursus jie veikia kaip didelės verslo bendrovės, mokančios prisitaikyti prie pokyčių rinkoje ir išlikti savo konkurentų priešakyje.

Kaip atrodo tokio laivo sulaikymo procedūra

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(23)
(1)
(22)

Komentarai ()