[Išsami tema] Taip, jums nepasivaideno – tai tikra nuotrauka: kodėl naujų automobilių grotelės tampa tokios didelės? (Foto, Video) (3)
Kiekviena automobilių era turi išskirtinių savybių. Nesvarbu, ar tai būtų ilgi XX amžiaus 2-ojo ir 3-ojo dešimtmečio variklio dangčiai, dideli šeštojo ir šeštojo dešimtmečio galiniai bortai, ar 1980-ųjų dėžės formos transporto priemonės, yra unikalių automobilių aspektų, kurie išsiskiria skirtingomis kartomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastaraisiais metais žmonės dažnai kritikuoja automobilius dėl vienodos išvaizdos. Tačiau per pastarąjį dešimtmetį išskirtinis bruožas yra didelės automobilių grotelės, tokios kaip BMW ir „Lexus“ automobiliuose. Ir atrodo, kad grotelės kasmet didėja. Kodėl?
Kokia yra automobilio grotelių paskirtis?
Didelės automobilių grotelės šiais laikais yra mados dalykas. Nereikia toli ieškoti transporto priemonių su masyviomis grotelėmis. BMW yra prekės ženklas, kuris dažnai minimas tarp automobilių su didelėmis grotelėmis. Tačiau daugelis kitų automobilių gamintojų taip pat garsėja didelėmis grotelėmis – „Lexus“, „Toyota“, GMC, „Audi“, „Bentley“ ir „Rolls-Royce“.
Galimas didelių grotelių pasirinkimas yra pagerinti oro srautą. Grotelių paskirtis – bent jau vidaus degimo varomoms transporto priemonėms – užtikrinti oro srautą variklio skyriuje. Oro srautas atvėsina variklį ir radiatorių, o tai apsaugo nuo perkaitimo.
Ar didelės automobilio grotelės praleidžia daugiau oro?
Grotelės paprastai turi horizontalių juostelių (rečiau vertikalių) arba tinklinę struktūrą. Šie komponentai nėra skirti oro srautui riboti. Vietoj to, jie apsaugo variklio dalis nuo šiukšlių ir kitų dalelių, tuo pačiu leisdami orui tekėti po gaubtu.
Taigi, kyla klausimas, ar didesnės grotelės leidžia daugiau oro srauto atvėsti variklio dalims?
Daugeliu atvejų atsakymas yra ne. Jei atidžiai pažvelgsite į daugumą šiuolaikinių automobilių grotelių, pamatysite, kad daugumoje jų yra „uždarų dalių, kurios užima bent pusę grotelių“, kaip nurodo DS&F.
Kai kurie didelio našumo automobiliai turi aktyvias groteles su „langinėmis“, kurios atsidaro ir užsidaro, kad būtų galima valdyti oro srautą. Tačiau kitu atveju šios uždaros sekcijos, kurios dažniausiai yra pagamintos iš plastiko, neleidžia orui patekti į variklio skyrių. Iš esmės jie yra nefunkcionali grotelių dalis.
Be to, elektrinėms transporto priemonėms net nereikia tradicinių grotelių, nes jose nėra variklio, kurį reikėtų aušinti. Tačiau daugelis elektromobilių, tokių kaip „BMW iX“ visureigis ir „Audi e-tron“ serija, turi dideles groteles.
Taip pat galima pamanyti, kad didelių grotelių gali prireikti kameroms ir radarams, skirtiems aktyviosioms saugos sistemoms ir vairavimo pagalbos technologijoms, patalpinti. Tačiau šiems dalykams didelės grotelės nėra būtinos.
Didelės grotelės – tai būdas automobiliams stilistiškai išsiskirti tarp panašiai atrodančių transporto priemonių
Yra tik viena priežastis, kodėl automobilių grotelės didėja. Didelės grotelės – tai būdas automobiliams stilistiškai išsiskirti tarp panašios išvaizdos transporto priemonių jūros. Kaip minėta anksčiau, žmonės dažnai kritikuoja šiuolaikinius automobilius, kad jie atrodo vienodai. Daugelio automobilių kėbulai yra panašios formos su panašiai lenktais kontūrais.
Tokios panašios kėbulo konstrukcijos atsiranda dėl daugelio veiksnių. Pirma, norėdami padidinti pelningumą, automobilių gamintojai naudoja tą pačią platformą keliuose savo transporto priemonių modeliuose. Be to, esant būtinybei pagerinti degalų ekonomiją, panaši lenkta automobilių forma padeda pasiekti maksimalų aerodinaminį efektyvumą.
Nors šiuolaikinių automobilių kėbulai dažnai atrodo vienodai, vienas iš būdų, kaip transporto priemones atskirti viena nuo kitos, yra grotelės. O lengviausia išsiskirti su didelėmis grotelėmis. Be to, grotelės dažniausiai yra pirmas dalykas, kurį žmonės pastebi automobilyje.
Ar išliks didžiųjų grotelių tendencija? Ar automobilių gamintojai stengsis padaryti groteles dar masyvesnes, pavyzdžiui, uždengti visą priekinę dalį, išskyrus priekinius žibintus ir valstybinio numerio laikiklį?
Galbūt judėjimas link eklektiškų automobilių pristabdys didžiąją grotelių bangą. Tačiau, kaip rodo „BMW iX“ ir „Audi e-tron“ serija, didelių grotelių tendencija greičiausiai išliks ir EV eroje.
Bent jau pereinamuoju periodu, kai gatvėse visiškai nebeliks vidaus degimo automobilių, o elektromobiliai taps įprasti. Panašiai kaip nutiko su karietas primenčiais automobiliais – prireikė laiko, kol automobiliai pilnai atsiskyrė nuo karietų įvaizdžio.