Ar elektromobiliai pasieks vienodą kainą su benzininiais ir dyzeliniais automobiliais ir jei taip, kada?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2023-02-07 20:40
Kažko labai kukli el energijos kaina ir sąnaudos 100km. Realybėj krovimo stotelėj kiek ten būdavo berods 75ct/kWh ir sanaudos bus arčiau 20 nei 15 kWh. Prie dabartinių kainų benzas netgi pigiau.
Pumper 2023-02-07 20:47
Dauguma namie krauna ir dar tikriausiai turi saulės elektrines įsirengę, todėl nelabai verta žiūrėti į tas stotelių elektros kainas.
bahuriux 2023-02-07 22:05
Nu OK aš galėčiau pasikrauti namie nemokamai iš savo SE, bet mano paskaičiavimais jei nupirkus normalų naują EV pvz Tesla M3 ir su juo nuvažiavus 250kkm 1km kaina būtu vistiek maždaug 40ct, tuo tarpu eksplotuoti seną dyzelinį kibirą 1km kainuoja 15-20ct (remontui 1000EUR metams ir su pačio kibiro pakeitimu jei nudus), naujo normalaus vdv (ne kibiriuko) 1km kaina maždaug 30-40ct. I kainą įskaičiuota kuras, draudimas padargos ir remontai. Vis dar neperlipu per save pirkti EV, aišku EV pirkti reikia naują, nes dėvėto baterija bus neaišku kokios būklės beto neblogas subsidijas iš valdžios žadamos. Aišku jei pasiseks ir tas EV nuvažiuos toliau nei 250kkm tada 1km kaina mažėja, bet taspats galioja ir vdv ir vdv seno kibiro atveju, tai tas nat to todėl apsiribokim 250kkm. Aš galiu sau leisti kad ir šiandien naują EV pasiimti lizingu, bet nematau ekonominės prasmės, tik ekologinę. Galiausiai kiek beskaičiuočiau prieinu tos pačios išvados kiekvieną kartą, kad geriau už ta suma pvz 50kEUR statytii SE (gal net kažkokiu sutelktiniu lėšų būdu visą parką) arba jei tik būtu normalus el. energijos supikrikmas už rinkos kainas iš gyventojų ir už uždirbtus pinigus važinėti su dėvėtu amerikansku 5l muscle car, ekonomiškai tai daug kartų pigiau, nei pirkti EV, O kad būtu dar ir tvariau į baką pilti naminukę išvarytą iš brokų, bulvių atliekų, ar dar kažkokių nesamonių kurios turi angliavandenių nesigilinau į tai stipriai, nes čia tik pamastymai.
mindaugas.vaitiekūnas 2023-02-07 22:47
, o tu įsivertink kiek tu praloši kai tas tavo kibiras suges tada, kai tau mažiausiai to reikia. Aš asmeniškai neleidžiu savo automobiliui sugesti, kai atvarau į servisą, tai klausia ne kas sugedo, o kas kesinasi sugesti Aišku visko pasitaiko (nes senas kibiras). Bet man jei auto suges ir aš negalėsiu nuvažiuoti pas klientą į kitą miestą, tai iš principo jau nuostolis x2 - tai ką išleidau remontui ir tai ko neuždirbau. Ir plius stresas, kad susijaukė visi planai (nes po to kliento yra kitas klientas ir t.t..). Tai jeigu auto skirtas uždirbti pinigus - negali sustot. Kitas niuansas: gyvenime visko skaičiuoti pinigais nereikia. Nu tipo eik pirkti drabužių į dėvėtų drabužių parduotuvę, nes ten pigiau ir tikrai rasi normalių! Bet retas eina (o ir visiems neužtektų). Pinigai tam, kad juos leistum. Nori ir gali tai ir perki. Nenori - neperki. Bet kai pradedi logikos ieškoti skaičiuojant neva ekonomiškumą... - kraustaisi į kaimą ir perki arklį
donatasv 2023-02-07 23:01
Nepirkau naujos teslos, pirkau naują leaf. Nedideleis atstumais važiuoju daug. Per metus apie 30k km. Pataikiau per akciją tai man leafas išėjo 27k. Nesu išrankus auto ir nesivaikau grožio ar dar kokio š, svarbu nuveštų iš taško a į b. Tai Dyzelio vartodavau du bakus per mėnesį 120l, bet su dyzeliu taupiau važiuodavau 20k km per metus. Tai eurais prie dabartinių kainų už dyzelį buvo 200. Elektra vidurkis 18kwh 100km žiema/vasara įskaičiuota, tiek rodo borto kompiuteris, nenunulinau nuo pirkimo. Už mašiną įnešiau 7k, valstybė davė 5k. Tai bendroje sumoje su 7 metų sutartim su visom palūkanomis moku 200 eur/mėn. Elektros suvartosiu apie 5k kwh metams. Iš saulės elektrinės tai apie 300 eurų metams. Bet namie dar nekroviau, vis dar mūsų savivaldybė duoda nemokamai. Tai reziumuojant suku 10k km per metus daugiau, moku bankui 200 į mėnesį, bet nemoku už dyzelį kolonėlei. Už tapačią pinigų sumą gaunu 10k km daugiau ir naują auto ir nesuku galvos. Pabrango tik tai, kad kasko reik mokėti 650 eur metams. Mano toks sprendimas buvo ir kolkas nesigailiu. .
mindaugas.vaitiekūnas 2023-02-07 23:13
O čia tuos skaičiavimus darei prieš pirkdamas (ar naudojai tai kaip pagrindinį argumentą) ar tiesiog pagalvojai, kad reikia, tai ir imu?
sigun 2023-02-08 00:34
Kraunu namie naktine elektra. Virš 25 cnt/kWh buvo gal kelis mėnesius. Iki tol naktinė būdavo ~12 cnt/kWh. Beje, dabar vėl juntamai krito. Po kelių metų atsipirkus saulės elektrinei kaina bus tarp 0 ir 8 cnt/kWh. Tad straipsnyje skaičiuojama 25 cnt/kWh dar sakyčiau gerokai per didelė. Mano leaf sąnaudos : vasarą 15-20 kWh/100km, žiemą 20-30 kWh/100km. Sąnaudos ne pagal borto komp, o pagal elektros skaitliuką, tad įskaičiuota visi naudingumo (nenaudingumo) koeficientai ir kasrytinis automobilio pašildymas žiemą. Taip kasryt šildant auto su VDV sąnaudos bus tikrai ne 5,5 l/100km. Ypač mieste. Jau gal nusibosiu su savo išvadomis, bet: pirmos kartos EV užmiesčiui blogai. Kaip vienintelis šeimos auto ir dar gyvenant bute - turėtum būti EVangelikas. Jei važinėjama tik mieste jau geriau. Nuosavame name ir dar turint VDV kaip antrą šeimos auto tolimoms kelionėms - labai gerai. Antros kartos EV arba Tesla jau įmanoma ir su užmiesčiu ir netgi gyvenant bute. Kalbant apie naujo EV kainas. Praeitų metų Kinijos hitas Wuling Mini EV. Matant visus jo trūkumus ir baisumą, bet naujas ir už ~6500 USD. Europoje dar ir naujo EV parama, nemokamas parkavimas ir kiti bonusai. Už panašią kainą būtų hitas ir Lietuvoje. Deja, Lietuvoje bandoma jį pardavinėti už 13K, tad hito nebus. Gal kas dirbate gabenime iš Kinijos ir galėtumėt primesti kiek transportavimas ir mokesčiai vežant partijomis bent po 10? Įsivaizdavimui kiek savikaina ir kiek pardavėjas vertina savo paslaugas.
donatasv 2023-02-08 06:47
Skaičiavimai buvo pagrindinis argumentas, nes reikė antros mašinos. Pirkt naują benziną/dyzelį, dėvėtą, elektra varomą. Viską sudėjus elektra gavosi pigiau. Dar kol savivaldybė elektros duoda tai visai rojus. Nutrauks teks investuoti į 5kw papildomai 100km iki 1 euro bus, neskaičiuojant investicijos į elektrinę. Bet jau planuoju dėtis tuos 5kw papildomai, gerai kad dvi pakrovimo stotelės netoli darbo, tai neradai laisvos vietos iš ryto atvariau per pietus. Bet patogiausia būtų namie kraut ir baterijai sveikiau.
Šaras 2023-02-08 07:47
Skaičiuot, kad EV krausi iš saulės nemokamai, tai tas pats kas sakyt, kad pilsi benzą nemokamai, nes jau turi n tonų užsipirkęs. Saulės modulių reiks daug, tai reikia turėt kur juos kabint, neaišku kaip bus ateity su pasaugojimu, įranga nėra nemokama ir amžina. Rimtai galvojau apie EV (parduot seną benzą, pirkt naują EV) ir nė per kur neišlošiau. Vienintelis pliusas, kad EV bus sugarantija, bet tas EV bus gerokai žemesnės klasės ir mažesnis už turimą.
immortallt 2023-02-08 08:36
75 ct/kWh ir panašios stotelės yra naudojamos kai važiuojami tolimais atstumais. Dauguma žmonių, didžiąją dalį suvažinėja trumpais atstumais. Mažos galios stotelių elektra daug pigesnė. Iš saulės elementų elektros kainą reikėtų skaičiuoti su 10 metų atsipirkimu (aš tiek gavau garantiją viskam, realus tarnavimo laikas bent 20 metų, bet paprastumo dėlei). Už elektros pasaugojimą grubiai sumokama per metus 350€. Tai 1 kWh savikaina su visais mokesčiais gaunasi apie 0,07€/kWh. Lyginti naują elektromobilį su senu dyzeliu... Tai žinokit pigiau senas boeing'as, kurį jau turi, nei naujas dyzelis. Kada kaina susilygins? Kai kurių automobilių klasių kainos jau susilygino, o net jei modeliai labai panašūs, elektromobilis dažniausiai pasižymi didesniu saugumu, didesne galia, daugiau vietos viduje, tai ar tada tai lygiaverčiai automobiliai? Ekonominės klasės dar realiai ir pradėjo gaminti masiniu būdu. Kaina susilygins, kai pasiūla pasivys paklausą. Pasižiūrėkit Tesla, kai visi kelia automobilių kainas, jie nurėžė vidutiniškai 10k€/automobilį kainas.
Šaras 2023-02-08 09:06
Stengiausi suprast, bet nesugebu. Lyginama eksploatavimo kaina su atliekamomis funkcijomis. Jei senas yra didesnis, galingesnis, komfortiškesnis, o naujas yra EV. Parduodi sena, dasidedi eurų, perki naują. Paskaičiuoji, kad visą eksploatavimo laikotarpį kas mėn moki daugiau, gauni mažiau. Kur logika?
immortallt 2023-02-08 09:43
Kaip gali lyginti seną ir naują daiktą? Niekada naujas neapsimokės, jei jis dar veikia, ypač kai energija yra pigi. Taip, energija ir dabar yra vis dar pakankamai pigi. Lygink pirkti naują dyzelį ar naują elektromobilį. Ir tada jų eksploatacinius kaštus. Dyzelis galingesnis? Man triukšmas nėra komfortas. Didesnis pagal išorės išmatavimus, tikrai taip. Ar didesnis yra per se gėris? Man tai tikrai ne. Ar ekpsploatacinės išlaidos svarbu? Man taip. Tau matau nėra skirtumo. Ar neuostyti dūmų yra svarbu? Man taip, tau akivaizdu, kad neįeina į komforto apibrėžimą. Saugumo aspektas išvis neįdomu. Ir tik nepradėk, o kam pirkti naują - kažkam teks pirkti naujus automobilius, nes seni netarnauja amžinai.
Šaras 2023-02-08 10:14
Kodėl negaliu ir kodėl neapsimokės? Nauji daiktai perkami, ne dėl to kad jie nauji, o dėl to kad iš to atsiranda naudos. Automobilio atveju tai patikimumas, eksploatavimo išlaidos, komfortas, saugumas ir pan., jei to negauni, tai kam? Nežinau kodėl prie dyzelių prikibai, jų net neminėjau, pas mane benzai. Abu gerokai galingesni nei biudžetiniai (iki 40k) EV. Su triukšmu bėdų neturiu. Vienas didesnis, nes tokio reikia, kitas mažesnis. Biudžetiniai EV maži. Jei tau didesnio nereikia, nereiškia kad visiems nereikia. Eksploatavimo išlaidos man nesvarbu? Čia kaip tokią išvadą padarei? Sugalvojai ir tiek? Kaip jau sakiau sudėjus visus kintamuosius gaunu didesnę kainą per mėn., nei kad su dabartiniu. Dūmai negerai, baterijų pramonė irgi negerai, jautiesi labai žalias, išsirinkdamas konkrečias blogybes? Apie saugumą kalbi irgi nieko nežinodamas apie dabartines auto, taigi vėl spėlioji.
immortallt 2023-02-08 11:59
Šiuo atveju apsimokėjimą vertina tik finansų srautus, ir nori, kad elektromobilis ant kuro sutaupytų iš esmės tiek, kiek jis pats kainuoja. Kas nėra neįmanoma, tik turi daug važinėti. Ne esmė taip vertinant, kad gedimų tikimybė mažesnė, komfortas, saugumas, galia ir visa kita. Dyzelį čia bahuriux įkišo. Ir daugiausia atsakinėjau į jo postą, ne tau asmeniškai. Dūmai negerai tiesiogiai mano sveikatai. Vilniaus centre jei gyveni ir dirbi, per dieną iš esmės surūkai 2 pakelius cigarečių, nori tu to ar ne. Baterijų pramonė negerai per klimatą. Tik pirmojo realiai nebėra kaip spręsti (na apart neveikiančių katalizatorių ir DPF gaudymą), antrasis sprendžiasi jau sava eiga. Taip, apie saugumą turbūt nieko neišmano ir tie, kurie testuoja tų automobilių saugumą. Su retomis išimtimis bet koks elektromobilis už tokį patį automobilį su VDV viduje, yra saugesnis. O jei svarstai keisti savo seną auto į kitą seną auto, tai ir lygini panašaus amžiaus VDV ir EV bei jų eksploatacijos kaštus. O ne skaičiuoji, kas pigiau, ar važinėti tėvų nupirktu BMW 750 M, kuriam dar ir kurą kartais užpila, ar pirkti Leaf'ą.
donatasv 2023-02-08 21:51
Nėra labai jau daug tų modulių, jei turi kur pastatyti. Elektromobilis ne tiek daug tos elektros sunaudoja. Važiuoji tarkim 20k per metus 7l dyzelio/100km. 1.6eur / litras tai per metus suvartoji dyzelio uz 2.3k eurų. Uzsipirkt gali 2 metams vs elektrinė. Elektrinė tarnaus 20 metų. Tragedijos nebus, jei ir dings pasaugojimas, duos centus už kwh. Bendroje visumoje visvien kurą gaminsi pats, kad ir 50% pasigamink po 2 metų kiauras pliusas. Jei išsiverti su elektromobilio minusais.
HardAxe 2023-02-09 11:49
leaf`as moka krautis nuo trifazės namie, ar kraunasi nuo vienos fazės ir lėtai?
FtBall 2023-02-09 13:18
Gaila, kad kartais marketingas ir niekam tikusios taršos normos sugadina geras idėjas. Metus važinėju su Chevrolet Volt. Realiai toks ir turėtų būt šiuolaikinis, idealus EV (Volt toks nėra - tiek VDV, tiek EV jame labai neefektyvus, bet kaip Proof of concept - manau turėjo pasiteisint). Yra 14kwh baterija, kurios vasarą 80km, žiemą - 40km užtenka - tai su elektra pasidengia visos vietinės kelionės. Ir yra 1.5 litro benzinis varikliukas, su kuriuo gali važiuot bet kur. Idėja - super. Kasdien važinėji su elektra, o tą kartą per mėnesį, kai reikia nuvažiuot Vilnius - Klaipėda, vietoj 75ct/kwh, važiuoji benzinu. Bet koją pakišo Chevrolet nesugebėjimas išreklamuot produkto bei eilinis gamintojų taisyklių apėjimas - gamintojai tiesiog ideda kažkokį mini elektros varikliuką, kuris tik testams tinkamas, o realiai - naudos nelabai yra iš to. Konkretiems skaičiams galima paimt BMW 530e ir 530i modelius. 530e realios sanaudos - 6l/100km, 530i - 8l/100km. Aiškiai matosi, kad EV rėžimas net nenaudojamas - važiuojama kaip su įprastu hibridu.
immortallt 2023-02-09 16:53
Įkraunami hibridai šiaip dabar sudaro 2/3 elektromobilių rinkos. Ne tik Chevrolet'as tai daro. Tiek kad įkraunami hibridai turi abiejų sistemų ir privalumus, ir trūkumus. T.y. galimas gedimų kiekis - didėja, sunkiau surinkti, daugiau visko gaminti reikia. O gaminant daugiau akumuliatorių ir pasiekiant vis didesnę masto ekonomiją, akumuliatorių kaina vis mažės ir įkraunami hibridai taps brangesni, nei EV nuvažiuojantis 300-400km. Privalumas liks vienas, kad tiems, kurie labai dažnai važiuoja didelius atstumus, ir kuriems sustoti 1-2x po 20 minučių kelionėje yra nepriimtina, bus linkę mokėti daugiau už hibridinę sistemą ir jos išlaikymą. Idealu būtų ir gal kada pasieksime 300km leidžiantis nuvažiuoti akumas ir jo pakrovimas per 5 minutes 80%. Minimalus detalių kiekis, didelis efektyvumas. Kita pusė yra, kaip visuomenė, turime savo poveikį aplinkai sumažinti iki minimumo, kad galėtume kaip rūšis išlikti. Reikšmingai keičiantis klimatui, problema bus ne tik kad kažkur bus karšta ar pašals, o kažkur, kur buvo drėgna taps dykumos, kur buvo šilta - taps per šalta ūkininkavimui, ir t.t.
FtBall 2023-02-09 22:01
Kada mes tą pasieksim? 2050? Nesakau, kad nereikia EV vystyt, bet didesnė nauda iš ekologinės pusės būtų jei 10 žmonių kasdien važinėtų su plug-in (su 20kwh baterija), negu 8 su VDV, o 2 su EV su 100kwh baterija).
immortallt 2023-02-10 08:32
FtBall, ok gali būti, tiek įkraunamais hibridais nesidomėjau, nes nelabai kada buvo man pasirinkimas. Kada pasieksime? Prieš 10 metų sakė, kad su troleibusais elektromobiliai galės lenktyniauti. Elektromobilių gamyba kasmet vos ne dvigubėja. Pernai apie 2 milijonai EV ir 2,4 milijonai įkraunamų hibridų (mažėja įkraunamų hibridų) pagaminta. Ateinančiais metais jei augimas lėtėja, bus vis tiek bent 3 milijonai EV ir kokie 6 milijonai įkraunamų EV ir hibridų. Uždėk 50% augimą EV ir ką gausime? 11 metais gaminame tik elektromobilius. Taip, tiesinis augimas, jis turėtų būti labiau logaritminis, bet realiai 80% lengvųjų pakeisti elektromobiliais turėtume per kokius 10 metų. Masto ekonomija svarbi, nes mažina gamybos kaštus. Iš esmės net proporcija buvo išvesta, kad padidinus 10% gamybą, kaštai sumažėja berods 6%. Dėl 6% bijau kad netiksliai prisimenu, nes ne visai mano sritis, ir kokių 12 metų senumo info galvoje. Bet čia kaip mūro dėsnis - ilgą laiką buvo teisingas.