Ar elektromobiliai pasieks vienodą kainą su benzininiais ir dyzeliniais automobiliais ir jei taip, kada?  (27)

Vienas iš didžiausių elektromobilių niuansų yra tai, kad nepaisant dabar didėjančių energijos kainų, juos eksploatuoti pigiau nei iškastiniu kuru varomus automobilius, tačiau didesnė kaina labiausiai atgraso nuo tokių automobilių pirkimų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujų automobilių pirkėjai, pasirinkę elektrinį modelį, vis dar moka didelę priemoką nei už panašaus dydžio benzininį ar dyzelinį automobilį.

Jau seniai buvo tikimasi, kad elektrinių, benzininių ir dyzelinių modelių sąnaudų lygis taps lūžio tašku elektromobilių pardavimui. Atsižvelgiant į tai, kad pigiau eksploatuoti elektrines transporto priemones (EV), daugumai žmonių nebus prasmės rinktis benzininį ar dyzelinį automobilį.

Kainų paritetas taip pat reikš, kad bus nutrauktos subsidijos ir dotacijos, kurios šiuo metu yra skirtos elektromobilių ir automobilių su vidaus degimo varikliais (VDV) sąnaudų atotrūkiui mažinti.

Norvegijoje, kur jau egzistuoja paritetas dėl didelės vyriausybės paramos, beveik 80 procentų perkamų naujų automobilių yra elektriniai.

Taigi, kaip bus pasiektas paritetas?

Du pagrindiniai veiksniai, lemiantys kainų skirtumą tarp vidaus degimo variklių ir elektromobilių, yra išlaidos, susijusios su akumuliatoriais ir automobilių gamyba.

Tikėtina, kad elektromobilių sąnaudos sumažės dėl mažėjančių akumuliatorių kainų ir automobilių gamintojų perėjimas prie transporto priemonių platformų, specialiai sukurtų elektromobiliams, nes tai leidžia lengviau surinkti, standartizuoti akumuliatorių paketus ir padidinti jų kiekį.

Tuo tarpu benzininių ir dyzelinių automobilių kainos turėtų didėti dėl sugriežtėjusių ES taršos normų, todėl visi šie veiksniai kartu sumažins kainų atotrūkį.

Bet ar elektromobiliai atpigs?

Tačiau pastarieji įvykiai grasina sugriauti prielaidą, kad elektromobilių akumuliatorių kaina ir toliau mažės.

Rusijai įsiveržus į Ukrainą, baterijų kainos pradėjo didėti, nes pagrindinės žaliavos smarkiai pabrango. Nikelio kainos per kelis mėnesius padvigubėjo, nes Rusija yra svarbi baterijų tipo nikelio gamintoja, kuri sudaro apie 15 procentų viso pasaulio pasiūlos.

Nikelis yra pagrindinė elektromobilių akumuliatorių sudedamoji dalis, nes jis užtikrina gerą energijos tankį ir todėl daro įtaką bendram važiavimo atstumui.

 

Nors nuo to laiko nikelio ir kobalto kainos stabilizavosi, „Bloomberg“ gruodį pranešė, kad vidutinės ličio jonų baterijų kainos 2022 m. padidėjo 7 proc.

Bet koks žaliavų kainų padidėjimas neišvengiamai padidins elektromobilių baterijų sąnaudas ir gali pakeisti akumuliatorių kainų mažėjimo tendenciją.

Kiek priemokos mokate už EV, palyginti su VDV automobiliais?

Priemokos dydis įvairiose šalyse skiriasi, priklausomai nuo automobilių mokesčio tarifo ir siūlomų vyriausybės paskatų bei dotacijų.

Pavyzdžiui, Airijoje benzininis „Peugeot 208“ su „Allure“ paketu kainuoja 27 880 eurų, dyzelinis 208 kainuoja nuo 30 280 eurų, o elektrinis – nuo 34 685 eurų.

Panašiai ir Danijoje. Pradinio lygio benzininio 208 kaina nuo 189 990 DKK (25 537 EUR), o elektrinė – nuo 289 990 DKK (38 978 EUR).

Nyderlanduose benzininis „Active trim“ 208 kainuoja nuo 23 210 eurų, dyzelinis – nuo 28 370 eurų, o elektrinis – nuo 32 250 eurų.

 

Tačiau norint atlikti išsamų palyginimą, reikia atsižvelgti į benzino ir elektros eksploatacines išlaidas.

Palyginus elektromobilio (Volkswagen ID.3) akumuliatoriaus energijos sąnaudas su benzininiu automobiliu (Volkswagen Golf), kurio metinė rida yra 18 000 km, EV per metus kainuoja 710 eurų, o benzinas 1 677 eurus.

Taigi, VDV automobilį varyti yra daugiau nei dvigubai brangiau nei elektromobilį – skaičiavimas buvo pagrįstas benzinu, kurio litras kainavo 1,694 EUR, o sąnaudos – 5,5 l/100 km.

Elektros kaina buvo 25,28 c už kWh, o suvartojimas – 15,6 kWh. Elektromobilių savininkai, pasinaudoję naktiniu tarifu arba nuolaida, galėtų sutaupyti dar daugiau.

Kaip toli yra kainų paritetas?

Reikšmingas elektromobilių pirkimo kainų padidėjimas gali pakenkti ES ambicingiems elektromobilių planams, nes tikslai priklauso nuo to, ar antroje dešimtmečio pusėje parduodant naujus automobilius dominuos elektromobiliai.

 

Kainų paritetas labai reikš, kad bus panaikintos vyriausybės mokesčių lengvatos ir subsidijos, kurios šiuo metu yra skirtos elektromobilių ir iškastiniu kuru varomų automobilių sąnaudų atotrūkiui mažinti.

Esant dabartinei pragyvenimo išlaidų krizei, kaip būtų įmanoma padidinti dotacijas ir paramą dirbtinai sukurti įperkamumą? Būtinybė skatinti elektromobilių pardavimą ilgiau, nei tikėtasi, būtų nemenkas nuostolis jau ir taip mažėjantiems valstybės ištekliams.

Pramonės analitikai prognozuoja, kad aukštesnės kainos išliks bent metus ar dvejus, todėl tai, kiek išaugusios baterijų kainos gali sulėtinti perėjimą nuo iškastinio kuro, priklauso nuo to, kaip aukštos kainos ir ilgas laukimo laikas susilpnins elektromobilių paklausą ir sumažins jų patrauklumą.

Aišku viena – elektromobilių lūžio taškas dabar yra toliau nei planuota.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(6)
(8)
(-2)

Komentarai (27)