Kaip Lietuvoje paskatinti elektromobilių plėtrą?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

rimka 2011-07-01 11:39
jūs matau visi pamirštat ekonomiją. Šiaip tai elekromobiliai ėda 10-15kwh/100km o tai yra <5lt/100km, 5 kart pigiau, negu kad ekonomiškų, su vidaus degimo varikliais. Kas tikrai daug važinėja, tarkim firmos reikalais, ar kad ir tie patys taksistai, manau per kelis metus atpirktų visą tą automobilio kainą, už kiek sutaupė ant kuro. Spėju kad po kokių 200-300 tūkst km.
andriulis 2011-07-01 11:47
Rimka! Butent kas daug vazineja, bet kaip zinom elektromobiliai pasigirti ilgu vazinejimu nepasizymi. Tai ir daug neprivazinesi.
Jomajo 2011-07-01 11:50
daugiau komentaru neturiu, lietuvoj nieko naujo
rimka 2011-07-01 11:52
kuria prasme ? kad reikia krauti? ar kad akumai sensta ?
Arthuras 2011-07-01 11:53
Tau rimtai vis tiek neaišku. Ekologijos požiūriu Lietuva gana švari. Neturim nei super didžiulių miestų, nei dar kokių didelių taršalų šaltinių(pramonė ir pan.) Mes niekada negalėsim sau leisti skatinti naujų automobilių pirkimą su lengvatomis juos perkant. Net pats didžiausias kvailys valdžioje taip nepadarys. Su tais elektromobiliais viskas ateis savaime, kai jie taps konkurencingi visais požiūriais dabartiniams auto. Galų gale, ar yra elektromobilių, kuriuose išspręstas salono šildymas žiemą? Net užsienyje žmonės jų masiškai neperka, nereikia čia spausti lietuvių, kuriems įsigyti auto 3x brangiau. Sakot 5 kart pigiau važiuoti elektromobiliu? Tik kol kas. Pasižiūrėkite sumas, kurias valstybė surenka iš akcizo - akcizas tikrai negali sumažėt, keliai ir taip tragiški. Žinoma, elektra važiuoti rezultate bus pigiau.
Simplicity 2011-07-01 11:58
Apie ką aš ir kalbu Lietuvių perkamoji galia nėra tokia, kad būtų galima lengva ranka naują kibiriuką nusipirkt. Net jei būtinai reikėtų kibiriuką pirkt (tarkim, gyveni Vilniaus senamiesty), tai tikrai nepirkčiau dar dažais kvepiančio iš salono, o susirasčiau kažką už penktadalį naujo pliko kibiriuko kainos. Tiesa, su tokiu Lietuvoj išvažiuot į užmiesty tikrai bijočiau. Per daug jau "greitų ir įsiutusių" Lietuvos keliuose, kurie lenkia tiek per kairę, tiek per dešinę, sukančius į kairę, įkalnėse ar per dvigubą ištisinę.
Arthuras 2011-07-01 12:13
Na nėra čia taip baisu. Gal senai LT buvai? Vieną kartą per kelis mėnesius pamatai kokį tikrą beprotį kely(priklauso nuo to, kiek ilgai išbūni kaip eismo dalyvis per dieną). O šiaip, kibiras iš esmės nėra saugu. Net sankryžoj mieste neprasilenkus ir atsitrenkus į kokį X5, Q7, kokį nors Land Rover'į pasekmės būtų skaudžios...
loggo 2011-07-01 12:16
Net privertė nusijuokti - teisingai ir glaustai Jomajo 'paprastą ir veiksmingą' sprendimą suniekino O pats manau, kad geriau pradėti nuo infrastruktūros - kas iš to, jei pripirks tų elektromobilių, bet nebus kur jų kraut?
Simplicity 2011-07-01 13:41
. Be viso to reikėtų kažkaip išspręst pačią krovimo problemą, nes gyvenu bute ir dar net ne pirmame aukšte (standartinio 6 metrų NISSAN kabelio neužteks). Na, bet atsikalbinėjimus šalin, imamės skaičių. Nissan USA rašo jog pilnai įkrauti baterijai reikia ~24kWh el. energijos, o jos pakanka 120 kilometrų (Idealų deklaruojamą 175km atstumą galima pamiršt kaip ir deklaruojamas vidutines automobilių kuro sąnaudas). Pilnam įkrovimui iš tinklo reikia 10 valandų. Palikdamas krautis per naktį aš 6 valandas imsiu elektrą po 8.5 eurocento už kWh, o likusias 4 valandas mokėsiu po 17 eurocentų už kWh. Gaunam, kad krovimas man kainuos 2 eurus ir 90 centų. Per metus aš nesunkiai nuvažiuoju virš 20 tūkstančių kilometrų (vien darbas-namai režimu išeina 80 kilometrų), tad imkim 20 tūkstančių per metus. Gausis jog per metus elektrai išleisiu 480 eurų jei nebus šaltų žiemų kaip pastaruosius du metus ir nereikės jungti salono ir langų šildymo. Dar pridėkim 150€ kelių mokesčio ir gausim 630€. Dabartinis mano 1.9tdi suryja 4.5l/100 km (vasarą dar net mažiau), tad metams gaunasi kažkur 1270€ (kai litras dyzelio- 1.41€). Galim prie viso to pridėt dar 580€/metus kelių mokesčiams (jei automobilis nebūtų senesnis nei 2008 m. mokestis tebūtų tik 156€) ir gausim jog metams automobilis suvalgo pinigų už 1850€ (pamirškim tepalus ir filtrus, nes su nauju LEAFu turėsi reguliariai į Nissan centrą užsukinėt ir už patikras nemažus pinigus palikinėt). Nu ir ką turim? Turim tai, kad mano 10 metų senumo kibiras, kainuojantis 2-3 tūkstančius eurų su 120 tūkstančių mylių ant skaitliuko per metus suvalgo niekingais 1220€ daugiau. Mano atveju prireiktų 30 metų Žinoma, jei LEAF lyginti su nauju tuos pačius 32 tūkstančius eurų kainuojančiu Qashqai 1.5 dCi, tai ekonomija jau visi 950€ per metus. Tik nežinau ar galima LEAF su Qashqai lyginti kitais parametrais, o ne vien tik nuvažiuotais kilometrais. Iš to seka, kad bent jau kol kas elektromobilio įsigyti neapsimoka, nes nėra infrastruktūros, o pats taupymas net idealiam variante nėra milžiniškas. Kai išmoks gaminti baterijas, kurios vienu įkrovimu leis nuvažiuoti ne 120km, o visus 300, tai tada bus galima pakalbėti apie emobilių plėtros skatinimą Lietuvoje. Net toj pačioj Airijoj yra nerealu, kad darbdavys pristatys brangiai kainuojančių stotelių, kad darbuotojai galėtų krauti savo emobilius. (100 pilnų krovimų per savaitę ir 410€ nėra)
Simplicity 2011-07-01 14:15
Lietuvoj apsilankau keliskart per metus, o paskutinis vizitas buvo prieš gerą mėnesį:) Pastebėsiu, kad tarpmiestinių autobusų vairuotojai yra tikri tankistai ir jiems lenkti įkalnėj, per ištisinę juostą ar iš priekio artėjant lengvajam automobiliui- normalu Na, o kur dar lengvųjų automobilių nardymas po juostas be posūkių, rizikingi lenkimai užmiesty. Važiuodamas tuo pačiu autobusu ne kartą mačiau kaip šumacheriai baigia lenkimą sukurdami avarines situacijas. Pyk, nepyk, bet lietuviai vairuoja labai agresyviai ir rizikingai. Susidaro įspūdis, kad keliuose pilna žaidžiančių žaidimą "KAS PIRMAS NUSUKS?!" Aš tikrai nesakau, kad viskas labai blogai, bet su kibiru į užmiestį tikrai nerizikuočiau lįst. Nesinori, kad po to su tuo visu kibiru ir laidotų
blizzard 2011-07-01 14:22
Na iš dalies reikėtų pritart simplicity kartais tikrai pasijauti kaip indijoj - kas didesnis tam pirmumas
Arthuras 2011-07-01 14:24
Na matai, ką vadini rizikingais lenkimais... Jei priešpriešiais atvažiuojančiam nereikia lėtint ar sukt į kelkraštį - viskas ok. Taip pat, ką reiškia nardymas? Tokių nardančių nesaugiai nebelabai ir pastebiu, bent jau kol kas... Na, be posūkių tai blogai... Ir apskritai, tą agresiją dažniausiai išprovokuoja kitų vairuotojų neprofesionalumas. Yra nerašytas susitarimas, jei sąlygos leidžia - važiuoji +10 km/h. Atsiranda vis tokių užsispyrusių, kurie važiuoja geromis sąlygomis net lėčiau, nei leidžiamas. Kiti pastovaus greičio nemoka palaikyt. Ir dėl tokių situacijų iškart kyla pyktis tarp vairuotojų ir pan.(lenkimai ant ribos...)
emexas 2011-07-01 14:25
Nera jau tokie ekologiski/ekonomiski tie elektromobiliai, kaip atrodo.. Saltinis: Rogers, Jalal and Boyd, Introduction to Sustainable Development, Earthscan, 2008
Simplicity 2011-07-01 15:27
Baik tik tais Nereikia ieškot pateisinimų tam kas vyksta Lietuvos keliuose. Pats puikiai supranti apie ką aš kalbu. Sakyk ką nori, bet tikrai nenormalu kai autobusas lenkia per ištisinę juostą ir dviejose juostose be problemų išsitenka du lengvieji automobiliai ir keleivinis autobusas Teko važiuot trimis skirtingais autobusais ir visų jų vairuotojai elgėsi būtent taip- lenkia kaip papuola. Bėda ta, kad panašiai lenkia ir kiti vairuotojai. Apie kelis matytus epizodus kur kibiriukai "niauktais" langais šaškėm miestuose žaidžia geriau išvis patylėt. Jums, pripratusiems prie lietuviško vairavimo ypatybių, gal ir normalu, o mane jau prakaitas muša, kyla noras užsisegt saugos diržą, kurio viešajam transporte nei su žiburiu nesurasi p.s. Yra šalių kur ženklas 80 km/h reiškia tai, kad kiekvienas važiuojantis bent 5 km/h greičiau yra potencialus baudos mokėtojas. Ten tokio "ženklas + 10km/h viršaus" nėra ir jei jau nušaus, tai susimokėsi baudą. Jei tą 80 km/h viršysi kokiais 30km/h tai dar ir pavojingą vairavimą pripaišys ir vairuotojo pažymėjimą atims
immortallt 2011-07-01 15:47
Todel kad vokieciai patys gamina masinas. Ta pati padare ir amerikonai butent del to, kad jie patys irgi gamina ir per mokescius atgauna 2-3x daugiau. Elektromobiliai naudoja maziau energijos, tai yra energetiskai efektyvesni ir didina nepriklausomybe nuo energijos istekliu kainu. Nemokamas parkavimas ir vaziavimas autobusu juosta elektromobiliams - jokia diskriminacija ir dazna praktika, kol isivaziuoja pirkimas ir vis tiek elektra pigiau nei rusiskas benzinas. Seip turetu ivesti itin griezta kontrole taksistams... Del automobiliu kainu, tik jau nereikia... Jos gal siek tiek skiriasi del mokesciu ir logistikos, bet tikrai ne tiek. Mano nuomone, Lubys nesiekia kazkokia isskirtiniu turtu daugiau. Jam tiesiog malonu uzdirbti savo dali bei sukurti kazka, kas kuria gerove, nes finansiskai save ir savo vaikus bei anukus aprupines kaip reikalas. Jei kada bent puse tiek uzsidirbciau, tai toliau dirbciau ir plesciau kazka, bet nedaryciau to uz dyka, nes visad malonu gauti ir finansini ivertinima Surinks maziau akcizu, bet maziau bus tersiama aplinka, naudojama elektra, kuri gaminama dalimi ir salyje, daugiau pinigu liks gyventoju piniginese ir daugiau vartos ir vietiniu prekiu. Cia panasiai kaip su LED lempute, daug kas sako, kad brangios ir neapsimoka, bet jei moki skaiciuoti, tai supranti, kad labai net apsimoka. Tas pats ir su elektromobiliu. Tik cia kaina didesne gaunas del kol kas brangios akumuliatoriaus savikainos ir veikia dalinai kaip avansas uz kura. Taksi tikrai nevazineja istisai... Isleis pvz Tesla Model S, kuris su kelioniniu akumu berods gales nuvaziuot 600-800km. Mieste vazinejant turetu nuvaziuot 800km, tai manau tikrai dienai uzteks. Net jei sumaisiau skaicius ir gales nuvaziuoti 400-600km, vis tiek manau greito krovimo stoteleje rasi 15-20min pakrauti, kol islips pramankstinti koju ir pavalgyti. Del salto klimato juostu, tai kiek esu skaites tiek akumuliatoriaus temp. tiek salomo sildymo klausimai daugumoje modeliu isspresti. Del vairavimo, gal kokioj plungej buvai ? Tie tai beprociai, ten vaziuoju tik priverstas. Jeigu velkiesi leciau nei antroj juostoj vaziuojantis - nevairuok. Jei stabdai be jokio reikalo - nevairuok, nes gausi dar ir i snuki. Jeigu vairuoji, nepamirsk kad yra ir kiti, o ne pvz 4 juostos i viena puse, zalia lentele su rodykle i desine ir is tos pacios juostos galima sukti i desine, tai butinai koks pusdurnis besivelkantis uzstatys ir lauks, kol leis jam vaziuot tiesiai. Posukiai, na mano tevas kartais ju neijungia, kai atstumai dideli ir jokiu sansu kam nors pamaisyti. Kitas dalykas, kartais posukiu tycia nerodai, kai koks degradas sumano tave uzspausti trecioj ziedo juostoj ar panasioj situacijoj. Bet seip sutinku, kad tikrai yra debilu musu gatvese, dazniausiai tai buna grize is siltnamiu ar statybu uzsienyje, kurie jauciasi labai kieti arba toks vairavimas dar daznai budingas kaunieciams... No offence, bet tai totali tiesa. Jei sugalvosi aplenkti kaunieti, nes skubi ar jis tiesiog leciau vaziavo - tai jis ne tik tave vel aplenks, bet uzkises ir ant stabdziu gali kirsti.
Simplicity 2011-07-01 16:02
Skirtumas tarp kainų tikrai yra. Gali po google pasivaikščiot ir pats įsitikinsi. Naują dar dažais kvepiantį kibiriuką Lietuvoje galima gaut gerokai pigiau nei kainuoja emobilis. Visi skaičiai internete
immortallt 2011-07-01 16:10
O PVM skaiciavai ? Uzsienyje gan daznai kainos pateikiamos be PVM, ypac brangesniu prekiu.
Simplicity 2011-07-01 16:19
Tai tu nežiūrėk užsienio, o apsilankyk lietuviškuose gamintojų puslapiuose Ten yra kainos ir su PVM, ir be jo. 30 tūkstančių eurų už miesto automobiliuką yra tikrai didelė investicija, kuri patraukli nebent tik tiems, kurie grandinėmis prie medžių rišasi Apsilankiau airiškam mitsubishi motors puslapyje. i-MiEV kainuoja 28995€, o Colt'as- nuo 13950€. (Į subtilybes nesigilinau)
Arthuras 2011-07-01 16:25
"p.s. Yra šalių kur ženklas 80 km/h reiškia tai, kad kiekvienas važiuojantis bent 5 km/h greičiau yra potencialus baudos mokėtojas. Ten tokio "ženklas + 10km/h viršaus" nėra ir jei jau nušaus, tai susimokėsi baudą. Jei tą 80 km/h viršysi kokiais 30km/h tai dar ir pavojingą vairavimą pripaišys ir vairuotojo pažymėjimą atims Smile" Tada reikia keisti greičius ženkluose. Tu sakyk ką nori, bet 90 km/h dviejų juostų kelyje, su metaliniais atitvarais ir žolės tarpu, puikiu asfaltu - nelogiška. Ne vieną tokį kelią žinau - kokybė, kaip automagistralės, o greitis 90km/h. Nelogiška, sakyk ką nori. Vairuotojai turi būti pakankamai protingi, kad pasirinktų saugų greitį, o ne visada važiuotų tiek, kiek parodyta ženkle. Yra tokių vairuotojų, kurie vasarą važiuoja 90km/h, ir žiemą, sudėtingomis sąlygomis, 90km/h, visiškai neprisiderina prie sąlygų. Tai kas tokiems padėti gali? Ir jie įsitikinę, jog visada važiuoja saugiai. Nė velnio. Ne leistiname greityje esmė, o saugiame.
Simplicity 2011-07-01 16:53
Tai ko tu pyksti, kai kiti velkasi ant 70 km/h? Kiekvienas saugų greitį supranta skirtingai. Man, pažįstantį sniegą yra normalu ir saugu važiuoti 60 km/h su vasarinėm padangom, o kai kuriems airiams net ir 40 km/h atrodo per daug ir nesaugu. Esu greitkeliu važiavęs 5-15km/h greičiu tik dėl to, kad žmonės bijojo važiuoti greičiau. Žinoma, truputi pikta, bet neimsi gi lenkti kelkraščiu ar skiriamąja juosta:D Viskas reliatyvu. Reikia pagalvot ir apie tai, kad greitis ribojamas ne dėl paties ribojimo. Autostrada galima lėkti 130km/h, nes ten yra greitėjimo, lėtėjimo juostos, kai labai dažnai paprasti regioninės reikšmės keliai tokių "pričindalų" neturi Lietuvoj visi kažkur skuba- nesvarbu ar tai būtų miestas ar užmiestis. Kur skubėt? Na, pralėksi tu mieste atkarpą ne ant 50 km/h, o ant 70 km/h ir prie šviesoforo prastovėsi ne minutę, o dvi. Tas pats ir užmiestyje. Tarkim tau reikia 100km atstumą nuvažiuot. Važiuodamas maksimaliu leistinu greičiu (90km/h) tu užtruksi 67 minutes, o viršydamas greitį ir laikydamas 100km/h- tik 60min (110km/h - 55min). Čia reiktų gerai paskaičiuot ar sutaupytos 7-12 minučių yra vertos tos rizikos, kurią tu prisiimi lenkdamas tuos, kurie važiuoja lėčiau. Ir ar vertos tos minutės tų pinigų, kuriuos reiks palikti patruliui, jei tas sėdėdamas krūmuose tave nušaus? Galiausiai, bus taip jog užtruksi ilgiau ir dar būsi už tą "prastovą" susimokėjęs:D Va, baigsiu darbą ir greitkeliu pirma juosta vilksiuos 100km/h greičiu kartu su visais sunkvežimiais, kai maksimalus leistinas greitis yra 120km/h Net ir tada, kai sugalvosiu kokį sunkvežimį aplenkt niekas man šviesom nemirksės, nesignalins ir po to neužkišinės, kad aš drįsau antra juosta važiuot mažesniu greičiu nei 120km/h Kultūra čia kita, ant "pensininkų" nepyksta.