A. Zuoko transporto vizija – tramvajai ir elektriniai autobusai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Spro 2013-03-27 15:19
Kažkokia foto keista , 34 regis pro ten nevažiuoja ??
Justas116 2013-03-27 15:51
Na iš tiesų sveikintina, kad viešasis transportas susilaukia tokių pokyčių. Elektriniai autobusai gali būti išties labai didelis žingsnis į priekį miestui. Tik man labai įdomu kaip Vilniaus infrastruktūra bus pritaikyta tramvajui?
Arns 2013-03-27 16:37
Jo, išnaikinkim troleibusus, juos pakeiskim autobusais, ir dar palaukim kol galų gale jie veiks vien iš elektros... Po 30 metų tai gal ir bus, bet jei jau už žaliąją energetiką einam, tai kaip tik reikia naikinti autobusus ir kur galima diegti troleibusus. Juolab, kad pastaroji infrastruktūra tikrai nepakenks ir planuojamiems elektrobusams (kaip surenkam trolikus, taip galima bandyti "išradinėti" ir elektrinius autobusus), nes šiuo metu labiau baterijų talpa kiša jiems kojas, o ne varikliai ar pati koncepcija. Gi tuos autobusus vis dar ne levitacijos principu įsivaizduojam?
Kupse123 2013-03-27 17:55
Tramvajus? Vilniuje? Cia nera placiu gatviu jiems tiesti, max Savanoriu pr, gal laisves pr dar ir geleziniam vilke, daugiau neisivaizduoju kur. Maciau kadaise komentara "jei ryztamasi tramvajui, ar ne pigiau butu gatves viduri aptverti tvorele, ir paleisti per ja trulikus?" Del nauju autobusu tai dziugu, pats laikas atsinaujinti senstanti parka.
DJ_LFS 2013-03-27 21:38
Trumpaprotiskas zuoko sprendimas yra isnaikinti troleibusus, negi mazai prisigrobste lesu del visokiu nesamoniu, gal geriau raminas tegu?
EdvasP 2013-03-27 23:10
Kad ir ką Zuokas bedarytų, tokiems laip tu vistiek neįtiks. Pats imkis darbo. Kad kažkas kažką masto, tai reiškia pinigus plauna. Tada niekas nieko tegul nedaro.
kestutisz 2013-03-27 23:33
Tai, kad nematom nieko gero - geriau bus vis rytoj (alus nemokamai rytoj). O šiandien jau beveik net mikriukų nebėra ir vasarą nebeliks visiškai. Optimizatorius... "suoptimizavo" į nulį pačią patraukliausią visuomeninio transporto rūšį. PR'intis tik moka (tiksliau irgi nemoka, bet bando vis kažką nesėkmingai išspausti).
Creatium 2013-03-27 23:43
Prisigrobs.. ypač tada, kai troleibusai bus naikinami 10-20 metų laikotarpyje. Šnekat bile šnekėt. Niekas tų troleibusų nuo vasaros nenaikins. Taip, maršrutų mažės, bet ne dėl to, kad jie yra naikinami, o dėl to, jog jie yra besidubliuojantys. Iš esmės tai, link ko eina dabar savivaldybė yra tas dalykas, kurį reikėjo atlikti jau seniausiai. T.y. optimizuoti maršrutus, įvesti pagrindinius arterinius maršrutus, organizuoti privežančiuosius. Mikriukai - tai nėra miesto viešasis transportas. Bent jau ne tokie, kokie buvo iki šiol. Nuo dabar, panaikinus besidubliuojančius maršrutus, dalį TP galima bus skirti esamiems maršrutams, taip užtikrinant dar dažnesnį kursavimą.
kestutisz 2013-03-28 00:05
Perki bilietuką, važiuoji greitai ir patogiai (na, netaip aišku greitai ir patogiai kaip asmeniniu, bet bent jau pigiau nei taxi), o svarbiausia DABAR, ne oranžinėse vizijose. Koks skirtumas kaip pavadinsi - labai visuomeniniu (aš gal nesusipratėlis kitoj visuomenėj gyvenu) transportu ar nelabai? Norėdami pervilioti klientus turėjo jiem pasiūlyti geresnę arba bent jau tokią pačią paslaugą, o ne tiesiog išnaikinti konkurentus. Pvz. jau metai kaip nebėra 62 maršruto - kas ne prastesnio vietoj jo? (persėdimai ir sugaištas laikas stotis-Tarandė niekaip nesiekia mikriuko lygio) - aišku suprantu, iš stiklinio bokšto ar nuo upelio nesimato, kad Vilnius tęsiasi ir už Šeškinės kalvų, bet gal reiktų bent kartą per kadenciją kokią ekskursiją pasidaryt...
Creatium 2013-03-28 00:12
Miesto viešojo transporto sistema - tai ne ta vieta, kurioje turėtų vykti konkurencija. Nes jeigu VT nėra tobulai sukoordinuotas tarpusavyje, jis yra visiškai bevertis. Absoliučiai jokioje vakarų šalyje nepamatysi, kad viename maršrute konkuruotų 2-3 skirtingų tipų transporto priemonės/vežėjai. Todėl yra labai logiškas sprendimas mikriukus nuimti nuo besidubliuojančių maršrutų.
kestutisz 2013-03-28 06:56
Tai ok galima nuimti besidubliuojančius - kadangi labiau pasiteisina mikriukai tai palikti ir padauginti jų, o autobusus "optimizuoti" lauk .
Creatium 2013-03-28 09:58
Tas ir yra daroma. Mikriukams duodami mažiau apkrauti maršrutai. Kodėl? Todėl, kad jie pagrindinių nepavežtų. T.y. jie turėtų kursuoti mažiau negu kas minutę, kad galėtų pilnai perimti mieste esančius maršrutus. O tai jau tikrai su logika pešasi. Optimizuojamas ne tik mikriukų, bet ir visas VT tinklas. Todėl mažės ir autobusų ir troleibusų maršrutų. Bet, kaip minėjau, bus nuimami tik besidubliuojantys maršrutai. Todėl susisiekimas keleiviams tikrai nepablogės, o net pagerės.
kestutisz 2013-03-28 10:37
Na taip, pagerės. Pasakos vaikam ir tiek. Kaip keleiviam gali pagerėti tiesioginio maršruto greita trasporto priemone pakeitimas į važiavimą keliais persėdimais (pvz 71'as maršrutas) lėtaeigėm transporto priemonėm? Ukmergės g. (Pašilaičiai, Perkūnkiemis, Tarandė) jau metus "džiūgauja" dėl 62 nuėmimo, nuo kitos savaitės (http://www.minibus.lt/miesto-marsrutai/) nuimami 1, 5 ir 71 - "džiaugsis" Pilaitė, Santariškės, Salininkai (taip, tai irgi pasirodo Vilnius) ir išvis pusė miesto dėl 71'o. Juokingiausia (graudžiai) tai, kad mikriukai net nėra konkurentai autobusam - jų klientam nereikia jokios "integracijos", jiem užtenka tokio tranporto kaip atliekančio maršrutinio taksi funkcijas.
Arthuras 2013-03-28 11:05
Šiaip Zuoką palaikydavau... Na bet tramvajai, mikriukų uždraudimas - totalus absurdas. Suprantat, jei kas dabar naudojosi mikriukais, o jų neliks, o į tą vietą įkiš 100 proc. lėtesnę pamainą - dauguma sės į automobilį.
Sljder 2013-03-28 11:13
Pilnai sutinku kad viešasis transportas neturi dubliuotis ir skirtingos rūšys būti suderintos tarpusavyje. Tačiau Vilniuje šiai dienai yra labai nedaug maršrutų (net ir įskaitant besidubliuojančius) kur autobusų/troleibusų kiekis ir dažnumas yra pakankamas ir šiai dienai VT niekaip negali net bandyti konkuruoti su asmeniniu transportu. Šitos optimizavimo reformos matau vieną logišką ėjimą, jeigu VT skaičius būtų padvigubintas, tada turint optimalius maršrutus galbūt būtų galimybė sudaryti realią konkurenciją asmeniniam transportui. Geriausi pavyzdžiai, kad nieko doro galima nesitikėti jau paminėti aukščiau: Tarandė, Perkūnkiemis, Salininkai ir pan. Žinoma, negalima aklai tik savivaldybės kaltinti, nes norint normaliai sutvarkyti reikia lėšų, jų nėra, nes vidurinioji klasė nenori naudotis VT, o nenori, nes reikia sutvarkyti. Uždaras ratas, taigi pro kažkur išlįsti riekia, tik klausimas ar iš jo bandoma išeiti tinkamai...
Creatium 2013-03-28 11:48
Tavo argumentų problema ta, kad tu remiesi esama situacija kalbėdamas apie ruošiamas reformas. Juk yra paskelbta, kad iš esmės bus keičiami absoliučiai visi maršrutai. Vieni bus trumpinami, kiti ilginami. Nuėmus besidubliuojančius maršrutus liks papildomų troleibusų ir autobusų. Spėk kur jie bus skirti? Būtent į naujus maršrutus arba esamų dažninimą. Kokia kelionė patogesnė žmogui: trumpesnė ir greitesnė ar ilgesnė ir lėtesnė? Įvedami greitieji maršrutai užtikrins didžiosios keleivių daugumos itin spartų pervežimą per miestą. Nepamirškime ir būsimų naujų A juostų daugelyje gatvių. Todėl žmogui bus daug patogiau persėsti kad ir 2 kartus, negu važiuoti viena transporto priemone. Ir būtent todėl, kad su persėdimais kelionė bus žymiai trumpesnė. Dėl šio tikslo ir buvo įvesti 30-60 minučių bilietai su neribotais persėdimais, nes pertvarkius visą sistemą kokį 70% miesto vietų galima bus pasiekti būtent su 30 minučių bilietu.
Arthuras 2013-03-28 11:52
Creatium - netikiu, nors užmušk. Iš šūdo vaško neišspausi. Bet pamatysim, kaip ten bus... Visi gerai žino, kiek jiems laiko užtrunka nuvykti iš vieno taško į kitą. Kai sutvarkys tą sistemą, "pamieruosim" laiką dar kartą...
kestutisz 2013-03-28 12:01
Va, kai taip bus, ir kai žmonės savo pingais prabalsuos ir persės į geresnį transportą (jei taip nutiks) tada ir bus galima pasakoti kaip faina. Nesvarbu kokios ten ateities vizijos (tą mes jau matėm*) o dabar matom tik viena - "visuomeninis" tansportas niekaip negerėja, tačiau už ausų pritempinėjamas bloginant alternatyvas - apmokestinant parkingą nuosavam transportui centre, svaigstant išvis apie apmokestinimą prie daugiabučių bei naikinant alternatyvas. * Pasaulį seną išardysim, Iš pačių pamatų ir tuo Naujai pasaulį atstatysim– Kas buvo nieks, tas bus viskuo. (c Internacionalas)
Creatium 2013-03-28 13:12
Niekas vaško iš šūdo ir nespaudžia. Nenorėkit, kad per metus nupirktų 400 naujutėlių transporto priemonių, sutvarkytų kelius, maršrutus ir dar nemokamą VT padarytų. Viskam reikia laiko. Ir kai pagaliau, drįsiu pasakyti, po daugiau negu 20 metų nieko nedarymo yra pradėta tvarkyti - visi pradeda rėkti kaip blogai, kad griaunama "tobula" sistema.
Arns 2013-03-28 13:20
kur tu matai kažką gero? Nežinau kaip buvo prieš dvidešimt metų, bet dabartinė padėtis nėra gera, o piešiamos perspektyvos dar liūdnesnės. Ir visa tai tik dėl to, kad per reti maršrutai, o normaliai pavakarojus (ar dirbant vėlyvoj pamainoj), per visą miestą perkeliauti beveik jokių šansų viešuoju transportu. Nesidomiu kas su pakraščiais dedasi, bet iš skundų galima padaryti išvadą jog viešasis transportas ten toks pat dažnas svečias kaip kaimuose maršrutinis autobusas. O greituoju autobusu iš vis nė nematau prasmės naudotis, nes vienintelis jo greitis, tai tik tam tikrų stotelių prašokimas. Tad jei nėra dažno kito viešojo transporto, jų populiarumas bus toks koks kiekis žmonių gyvens prie tų stotelių.