A. Zuoko transporto vizija – tramvajai ir elektriniai autobusai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Creatium 2013-03-28 14:36
Kur aš gerą matau? Štai kame: 1. bus panaikinti besidubliuojantys maršrutai 2. iš miesto bus išvyti mikriukai, jie bus prijungti prie bendros bilietų ir eismo sistemos 3. bus įvesti greitieji maršrutai, veiksiantys kaip VT stuburas 4. bus dalinai atnaujintas transporto priemonių parkas (60 naujų autobusų) 5. bus padažninti nenaikinami maršrutai, jiems skiriant papildomas priemones 6. mieste atsiras daugiau A juostų, leisiančių aplenkti kamščius (policijos kontrolė darys savo) 7. miesto sankryžose bus įvedama pirmenybė viešajam transportui (dėl šito tiksliai nežinau, nes teko tik vieną kartą girdėti atstovą apie tai užsimenant). Tai yra bent 6 teigiami dalykai, kurie teigimai atsilieps miesto viešajam transportui. P.S. Dabartinė situacija nėra gera. Aš niekada ir nesakiau, kad ji yra gera. Būtent tą ir noriu pabrėžti, kad po virš 20 metų pertraukos buvo pagaliau susiimta ir pradėta tvarkyti miesto viešojo transporto sistemą.
kestutisz 2013-03-28 14:56
Aaaa, tai čia ir bus tie pagrindiniai apčiuopiami (lengviausiai padaromi) dalykai - išnaikinti konkurentai ir pripaišytos gatvės? O iš kitų punktų realybėj liks tik pailgėjęs nuvažiavimo iš taško A į tašką B laikas, pabrangusi pati paslauga (2,20+ vs. 2,00), na gal dar keli nauji autobusai, bet kiek jau juos mačiau tai ta dujų pūslė ant stogo greičio neprideda nė trupučio, lygiai tokie patys stabdžiai. Tokia transporto reorganizacija iškertant geresniuosius trnasporto analogus analogiška būtų revoliuciniam renovacijos planui - kadangi va vartotojai kenčia, neįstengia susimokėti ir už šildymą ir už renovaciją tai jiem pradžiai išjungti šildymą iš viso (gali gi pakentėt, žmonės ir šiaurėj plapinėse nesušąla) kol nesutaupys pakankamai pinigų renovacijai - na viskas tų pačių žmonių labui, nes gi širdį skauda žiūrint kaip jie permoka, ir šiaip chruščiovkės miestą darko.
Arthuras 2013-03-28 14:57
Na jau nebesusilaikiau... O čia jau išvis. Nei tu žinai, nei aš žinau. Apskritai neaiški sistema...
Creatium 2013-03-28 15:21
Kaip ir apie mikriukus - nei tu žinai, nei aš žinau kokie maršrutai jiems bus skiriami. Todėl tai yra lygiavertės diskusijos. O sistema labai paprasta: miesto TP priartėjus prie sankryžos, joje įsijungia žalia šviesa ta kryptimi važiuojančiam transportui. Ir tą padaryti galime: tiek miesto VT, tiek šviesoforų sistemos yra valdomos iš kompiuterių. ----- Taip, prie kiekvienos sistemos reformos prisikabinti galime. Štai Jonas iš Papiškių turės keliauti 4 minutėm ilgiau - ir tai jau priežastis stabdyti visą reformą. Kaip ir elektros tiltais, VAE ir pan. T.y. užsimerkiama prieš akivaizdžius reformos pliusus iškeliant ir išaukštinant bereikšmius minusus.
Arthuras 2013-03-28 15:36
Ne apie techninį įgyvendinimą eina kalba. O apie tai, kaip tai turėtų atrodyti praktiškai. Jei autobusai kursuos kas 5 min, kaip kažkur rašė, tai iš kažkurių gatvių išsukti bus nebeįmanoma - juk viešajam transportui visada degs žalia. Nesugebėjo praktiškai sukonfigūruoti šviesoforų sistemą taip, kad visam transportui eismas taptų kažkiek efektyvesnis, tai tikrai nesugebės padaryt, kad tik viešajam transportui jis būtų efektyvus nenukenčiant kitiems... O realiai, pamatysim, kaip čia bus. Kai pradės įgyvendint tada ir pasirodys...
Creatium 2013-03-28 16:03
Nesiimsiu nagrinėti ar transporto organizavimas mieste pagerėjo ar ne. Faktas tik vienas: kamščių Vilniuje sumažėjo.
kestutisz 2013-03-28 16:14
Nes didžioji dalis mašinų niekur nebevažiuoja (na važiuoja aišku - į išpardavimus akropoliuose ir kažkur už miesto). Krizės "nuopelną" priiimti kaip reformų "naudą" mažų mažiausia neetiška, tiesiog "pasisekė" ir visiškia nereiškia, kad krizę reikią dar labiau gilinti.
Arthuras 2013-03-28 16:21
Krizė savo padarė. Lygiai ta pati priežastis, dėl ko ir avaringumas sumažėjo. O visi valdininkai triūbijo, kaip jie nugalėjo savo sukurtą frazę "karą keliuose". Tas pats ir su kamščiais. Sugrąžinkim tą ekonomiką ir kuro kainas, kurie buvo prieš pat krizę, tai ir avarijų ir kamščių padaugės. Nebediskutuosiu šiuo klausimu. Palikim tai ateičiai. Kai pradės įgyvendint tada ir pamatysim. Man asmeniškai tai labai aktualu, nes šviečiasi dar ilgi metai autobuse.
Creatium 2013-03-28 16:40
Na taip, aplinkkeliai pastatyti visiškai neįtakojo kamščių kiekio Vilniuje. Kai baigs vakarinį aplinkkelį - kamščiai irgi išnyks "dėl krizės". Kai GV viaduką pastatys - kamščiai irgi išnyks "dėl krizės".
Arthuras 2013-03-28 17:19
Be abejo, kad šitie sprendimai irgi mažina kamščius. Tačiau bendras automobilių srautas irgi gerokai sumažėjo ir šito nepaneigsi.
Creatium 2013-03-28 18:28
O skaičiavo, spėju, labai paprastai: nuo privačių vežėjų deklaruotų pajamų. Todėl galima padaryti trumpą išvadą, kad keleivių gali būti daugiau, nes visiems žinomas faktas, kad mikriukai nusukinėja mokesčius (kas įtraukus juos į bendrą sistemą bus sustabdyta).
Arthuras 2013-03-28 18:59
Minutė kainuoja bet kokiu atveju, ar važiuoji namo, ar ne namo. Žmogus autobuse yra visiškai neproduktyvus. Anksčiau grįžęs jis ir daugiau išleistų pinigų ir daugiau darbų pasidarytų ir pan. Nes tai laikas, kuomet žmogus veiklus. Nemažai piliečių ir per kelis darbus dirba.
Creatium 2013-03-28 19:29
Bet kokiu atveju, mikriukais nesinaudojančių žmonių yra dauguma. Konkurencijos nėra bijoma, nes tai yra maži kiekiai. Esmė tame, kad miesto VT konkurencijos negali būti. Ir tą man jau nusibodo kartoti.
kestutisz 2013-03-28 19:53
Gaus negaus čia dar klausimas, blogesnę paslaugą garantuotai gaus jau kitą savaitę (papildomai prie tų kurie jau nukentėjo nuo anktesnių maršrutų nuėmimo), na ir manau dar daug metų po to. Nebent aišku laikoma, kad mikriukasi važinėja toookie kiekiai žmonių ir juos visus nutręšus bei privertus moėkti duoklę VT, pastaras sužydės - išlips iš skolų, prisipirks autobusų, nusities metro t.t. ir pan
Creatium 2013-03-28 19:56
Kitą savaitę? Apie ką kalbi būtent? Blogiausiu numatomu atveju po VT pertvarkos jo kokybė visiškai nepasikeis. Po reformos kasmet tikimasi sutaupyti ~20 mln. Lt, kai kurie kalba ir apie 30 mln. Lt sumą. Tokių pinigų pilnai užteks skoloms gražinti ir atnaujinti parką. Kasmet galima būtų įsigyti kiek daugiau negu 20 naujų autobusų. O kur dar galimybė pasinaudoti ES lėšomis, savivaldybės skiriamomis lėšomis. Bet čia jau nukrypti galime į šoną labai su tomis lėšomis. Geriausia bus žiūrėti po pertvarkos.
kestutisz 2013-03-28 20:21
Nuimami net trys mikroautobusų maršrutai, va kas bus kitą savaitę. Ir jau metai praėjo nuo kito populiaraus maršruto nuėmimo - visos tos "vizijos" nepasistūmėjo nė per nago juodymą, kodėl turėtų pajudėti po dar 3? Važiuoti greitai ir patogiai norim ir toliau (kaip ir iki šiol), bet ne, savivaldybė nusprendė pasiimti jai nepriklausančius pinigus ir esamą infrastruktūrą elementariai sunaikinti nepasiūlydama realios alternatyvos.
kionig 2013-03-28 20:38
Taip ir vilniečiai sotūs pažadais nebus.. Užuot dIbIlas Zuokula svaidytųsi čia savo švizijomis, galėjo apgalvoti apie visų miestų keleivių kortelių bendrą sistemą, kuri veiktų visuose Lietuvos miestuose. Bet kaip visada viskas daroma per subinę
Xdmin 2013-03-28 20:49
O kaip tu tai padarysi? Jei nusiperku nuolatini Kaune o vazineju po to Vilniuje, tai pelnas KVT, kodel VVT turetu mane vezioti? Nebent tu turejai omeny kad tokia pacia sistema naudotu o ne savo kurtu (atsimenu, teko skaityt kad kazka Vilniui savo kure, unikalaus), tada taip, butu plisuas nes butu sutaupoma lesu kur, arba tiksliau neisleidziama kur ju isvis nereikia isleisti.
kestutisz 2013-03-28 20:56
Na nauji taksai aišku gražiai atrodo, važinėja netgi, ir visai patogūs, bet mano supratimu važinės kol "stogas" sės, tada jau ir nebevažinės, kaip ir tie seni passataai jau išrinkti ant dalių - bus dar vienos tranporto rūšies griuvimas :) Nes konkursiniai pirkimai ne pagal taisykles irgi turėtų būti baudžiami, tačiau kol kas norma :|
kestutisz 2013-03-28 21:02
Pati sistema (geriau dubliuota dvejose vietose - na norėtųsi gi, kad tokia sistema veiktų ir po gaisriuko serverinėje ar kaip jau yra buvę kokiam traktoristui perkasus kokį kabeliuką) turi būti bendra, kaip ir pati kortelė ir jos papildymas kioskuose/internete. Nebent mūsų parkai tokie turtingi, kad gali mokėti kiekvienas už savo sistemą ir tik dėl nė milijono nesiekiančio klientų kiekio - kas būtų jei Maximoj kiekviena kasininkė savo aparatą administruotų?. O va kai juos išleidi jie atitenka konkrečiam parkui - gi kiekvienas pridėjimas fiksuojamas, čia ne popieriukas, galima nesunkiai išskaičiuoti ne tik kam atitenka pajamos už vienkartinį bileituką, bet proporcijas kaip padalinti to mėnesio pajamas.