A. Zuoko transporto vizija – tramvajai ir elektriniai autobusai (43)
Antradienį, kovo 26 d., šalia pagrindinio Vilniaus miesto savivaldybės pastato įvyko naujų suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų pristatymas. Į sostinės gatves nuo vakar išriedėjo 18 naujų autobusų, kurių bendra kaina siekia 16,5 mln. litų. Dar 19 naujų transporto priemonių „Vilniaus viešojo transporto“ parką papildys spalį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visi autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis – ant kiekvieno iš jų stogo sumontuoti šeši balionai, kuriuose galima suslėgti apie 250 kubinių metrų dujų. Tokio tūrio turėtų pakakti visą dieną vežioti keleivius mieste. Prognozuojama, kad dujų sąnaudos sieks apie 60 l/100km, tačiau kaip teigė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas, kol autobusai nebus pradėti eksploatuoti, tiksliai įvardyti sąnaudų neįmanoma.
„Palyginti su dyzelinu, suspaustomis gamtinėmis dujomis varomo autobuso kilometro kaina yra apie 50 centų mažesnė. Dujas pirksime pagal tas pačias 2008 m. pasirašytos sutarties sąlygas, kuomet įsigijus naudotus šio tipo kuru varomus autobusus buvo paskelbtas konkursas“, − komentavo jis.
Paskutinį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003–2006 m., tuomet buvo įsigyta 14 „Mercedes-Benz“ autobusų, 90 naujų „Volvo“. Klausiamas apie planus artimiausiu metu atnaujinti ir troleibusų parką, sostinės meras Artūras Zuokas tikino, kad tai pasenusi technologija.
„Dujinius autobusus galiausiai pakeis elektriniai autobusai, taigi galime sakyti, kad mieste bus troleibusai, tačiau jiems nereikės ūsų, nes jie naudos tiesioginį elektros maitinimą arba energiją iš baterijų, įkraunamų per momentinį kontaktinį pakrovimą. Tačiau tai jau kitas žingsnis, kol kas norime pereiti prie dujinių autobusų, kurie yra ekologiškesni“, − kalbėjo meras.
Vilniaus viešojo transporto parką iš viso papildys 59 nauji autobusai. Anot mero, pasiekti kokybiniai parametrai bus neblogi – pusės parko transporto priemonių amžius bus mažesnis nei 10 metų. Vidutinis troleibusų parko amžius šiuo metu siekia 18 metų.
„Ateityje miestui vis tiek bus reikalinga greitesnė keleivių pervežimui skirta transporto priemonė. Ja taps tramvajus. Jis gali būti bėginis ar nebėginis, tačiau toks planas yra patvirtintas“, − tikino A. Zuokas.
Klausiamas, ar mikroautobusų išstūmimas į miesto pakraštį nepažeidžia sveikos konkurencijos viešajame transporte, A. Zuokas pažymėjo, kad skirtingos transporto priemonės neturi konkuruoti pačios sistemos viduje.
„Jei mes turime viešojo transporto sistemą, tai nei troleibusas konkuruoja su autobusu, nei autobusas su mikroautobusu. Skirtingos transporto priemonės turi viena kitą papildyti tam, kad taupytume mokesčių mokėtojų pinigus ir sistema būtų ekonomiška. Gali būti konkursai dėl galimybės dalyvauti sistemoje. Šiandien konkurencijos Vilniaus mieste nėra – tai vagiliavimas vienas kitam iš po nosies. Tai nėra civilizuotas veikimas, ar efektyvus visuomeninis transportas, už kurį sumoka valstybė“, − tikino meras.