Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2014-12-08 00:15
Arthuras, tu net žalio supratimo neturi, kas yra tikras vadybininkas, o ne kaip pas mus parašyta. Vadybininkai turėtų palaikyti įmonės veiklą, realiai - įvairių projektų vadovai. Jie neina ir nebraižo projektų, jie neina prie staklių dirbti, jie atsakingi už darbų organizavimą, įmonės viduje, tarp išorės ir įmonės ar pan.
Arthuras 2014-12-08 01:31
Tos tavo sąvokos, tokios kaip "palaikyti įmonės veiklą" yra absoliučiai bereikšmės. Visiškai. Nes jos gali reikšti šimtus tūkstančių dalykų, priklausomai nuo skaitančiojo fantazijos, įmonės, veiklos sferos ir t.t. Na bet nesvarbu..
Puiku, kad pagaliau priėjom prie projektų vadovų. Jau sakiau ir anksčiau, tačiau visose rimtesnėse IT (už kitas sritis negarantuoju, o iš savo srities turiu labai daug pavyzdžių) įmonėse projektų vadovais dažniausiai dirba tiksliuosius mokslus baigę, neretai anksčiau bent kažkiek laiko dirbę programuotojais, analitikais, projektuotojais ir t.t. Kodėl?.. Nes grynas vadybininkas, prieš tai nedirbęs konkrečių darbų IT srityje būtų visiškas medis ir naudos iš jo - nulis. Jis nesugebėtų nei skirstyti darbų, nei būti jungtimi tarp kliento ir darbų vykdytojų, nei suvokti produkto, kuris yra kuriamas. Todėl paprastas vadybininkas nesispecializavęs IT srityje - geru projektų vadovu nebus ir net juo tapti nelabai turės galimybės. Niekas nepatikės organizuoti darbų tam žmogui, kuris prieš tai visiškai nedirbo su IT.
Visi jūsų tie abstraktūs bandymai parodyti konkretų "tikro" vadybininko darbą tik ir atspindi tai, ką aš norėjau pasakyti - vadybininko darbas yra labai nekonkretus ir priklauso nuo labai daugelio faktorių.
Sljder 2014-12-08 11:05
Kuo žmogus baigęs taikomąją matematiką (tikslusis mokslas) būtų pranešesnis už vadybininką kaip IT projektų vadovas? Mano nuomone - visiškai niekuo. Darant prielaidą, kad šiaip nesi medis - išmokt kokios kalbos pagrindus (kad lengviau orientuotis būtų) + pasiskaityt su kokiom sistemom įmonė dirba max. kelių mėnesių reikalas.
Ir išvis jau per toli nuėjom. Tu sakei: "Tai yra daugiau žmogaus asmeninių savybių rinkinys" aš sakiau, kad ne ir tam reikia sočiai žinių, jeigu nepainioji sąvokų. Tą manau jau išsiaiškinom, nes jau prasideda diskusijos apie pareigybes ir pan.
Arthuras 2014-12-08 19:30
Va tame ir esmė, kad projekto vadovui iš esmės nereikia žinoti jokių kalbų ar sistemų (o ir pagrindus ne tiksliųjų mokslų atstovui nebūtų taip lengva išmokt). Tai yra programuotojų darbas. Kur kas geriau, jei vadovas supranta esminius dalykus - kaip informacija dėliojasi duomenų bazėse ar pan. Kad bent suvoktų, ką įmanoma padaryt ir kiek tas darbas "kainuoja" resursų. O tai ne visiems ir ne iškart įkandama.
Ir taip, atmesti reikėtų tuos unikumus, kurie būdami tiksliųjų mokslų atstovai nuo prigimties įstoja į vadybą. Būkim biedni, bet teisingi - jei žmogus linkęs į tiksliuosius, greičiausiai į vadybą nestos. O žmonės linkę į socialinius mokslus turi tam tikrą rinkinį savybių, kurios nelabai tinkamos dirbti tam tikrus darbus ir tiek.
Sljder 2014-12-08 22:17
Tai iš esmės tu sakai, kad visi kas stoja į vadybą neturi loginio, abstraktaus (dar turbūt reiktų pridėti ir erdvinio) mąstymo t.y. teigi, kad visi kas studijuoja tiksliuosius mokslus yra protingesni. Geras buvo vieno komentatoriaus pastebėjimas apie vienų specialybių "išaukštinimą"
Visiškai nesutinku - visų pirma vadyba ilgą laiką buvo viena populiariausių specialybių, VU ekonomikos fakultetas į tris bakalauro studijų programas iš kurių viena vadyba ilgą laiką surinkdavo geriausiai matematikos egzaminą išlaikiusius abiturientus, analogiškai MIF informatika ilgą laiką gulėjo (o dar ir dabar guli) duobėje pagal stojančiųjų rezultatus.
Faktiškai vėl grįžti į pradžią, nors jau rašiau - vadybininkui reikia mokėti tą pačią matematiką, ekonometriją, statistiką - tokių dalykų be loginio mąstymo neišmoksi - tiksliau išmoksi taip pat kaip ir informatiką be loginio mąstymo, čia taškas.
DĖL TO STRAIPSNIS IR VADINASI: "Kodėl tikslieji mokslai Lietuvoje nemadingi?" nes vaikai kurie ir būtų gabūs tiksliesiems mokslams į juos nestoja.
Taip - žmogus baigęs taikomąją matematiką (nes informatika, inžineriją ir kt. disciplinos matematiką paliečia palyginus paviršutiniškai, taigi juos irgi atmetam kaip negabius) greičiausiai pasižymės geriau išlavintu loginiu mąstymu, tačiau tavo minimai projektų vadovo pozicijai tas skirtumas tikrai nebus aktualus. Lygiai kaip ir skirtumas tarp vadybininko ir informatiko - abiem teks kažkiek mokytis papildomai.
Arthuras 2014-12-09 11:35
Ir vėl tu praleidai prieš tai mano išsakytus pastebėjimus. Aš žinau fiziką, matematiką baigusių programuotojų. Vadybininkų - programuotojų, deja, nežinau. Ir jau sakiau, kad tiesiai į projektų vadovo kėdę - vargu ar įšoksi, prieš tai nepadirbęs konkrečių darbų IT sferoje.
Be to, jau minėjau ir realią situaciją - dauguma projektų vadovų IT įmonėse yra būtent tiksliųjų mokslų atstovai. Negi manai, kad šiaip sau ar tai yra atsitiktinumas?.. Deja ne.
Sljder 2014-12-09 21:11
Čia jau asmeninė patirtis, gal taip visur, gal ir ne.
J.Jay 2015-01-28 13:49
Kiek žinau žodžiu "manager" angliakalbėse šalyse vadinami būtent įmonių vadovai (čia dėl vadybininko žodžio interpretavimo).
Dėl tiksliųjų mokslų sutinku, kad jie dėstomi neįdomiai: tik teoriškai, tarsi jie būti vien tokie 'popieriniai'. Taip ir užauga tikriausiai kartos, kaip sakau, popierinių mokslininkų, kurie tik straipsnius rašo, pilsto iš kiauro į tuščią, o realiai nieko negali padaryti. Bet gal čia viskas sueina į ekonominę bazę, lėšų trūkumą...
vytautas50 2015-01-28 14:01
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl tikslieji mokslai Lietuvoje nemadingi?