Putino bendražygių užmojai – sujungti Aliaską ir Londoną  (8)

Rusijos geležinkelio kompanija, atrodo, užsimojo rimtam ir ambicingam projektui. 12 400 mylių greitojo geležinkelio kelias, kuris sujungtų Londoną ir Aliaską.

„Businessinsider“ skelbia, kad Transreurazijos geležinkelių plėtros vystymas yra vienas pagrindinių tikslų Rusijoje, nes patikimi ir nauji geležinkeliai šiuo metu Rusijoje ypač aktualūs, ypač susiejant transporto ateitį su Azijos rinkomis. Tiesa, Rusija atrodo linkusi nespjauti ir į kitus projektus, naujinti savo geležinkelių susisiekimą ir su gerokai tolimesniais kraštais. Paviešintuose planuose Rusija užsimojo geležinkelio liniją tiesti remdamasi jau dabar egzistuojančiu Transsibiro geležinkelio ruožu, kuris jungia didžiuosius sostinės miestus Jekaterinburgą, Irkutską ir Vladivostoką. Nauja geležinkelio linija eitų greta naftos ir dujų ruožų, planuojama, kad ji pasiektų net Aliaską, o optimistiškiausiuose planuose sausumos linija nusitęstų iki pat Londono. Šiuo planu pasidžiaugė ir vienas artimiausių Rusijos prezidento Vladimiro Putino bendražygių – šalies geležinkelių vadovas Vladimiras Jakuninas, kuris teigia, kad tai būtų novatoriškas sprendimas. Jis šio plano įgyvendinimą pavadino didžiausio pastarojo dešimtmečio iššūkiu ne tik Rusijai, bet ir Europai. Idėja, kuri pagyvintų turizmą ir išplėstų Rusijos geležinkelių mazgą, pristatyta Maskvos mokslų akademijoje. Tiesa, mokslininkai įžvelgia rimtą problemą – Rusijai šis projektas kainuotų milžiniškus pinigus, o šalį krečianti ekonominė krizė ir Vakarų sankcijos vargu ar leistų įgyvendinti tokius planus. Kita vertus, žinant V. Putino dažną norą pasipuikuoti brangiais, kartais ir nepamatuotais sprendimais, jis greitojo geležinkelio liniją gali paversti realia.

Savo ruožtu dauguma ekspertų tokią idėją laiko iš fantastinės srities, nes vargu ar Rusijai būtų verta pradėti šį milžinišką projektą, ypač dabar, kai ekonomika yra gilioje duobėje, o santykiai su Vakarais kaip niekada prasti.

„Toks geležinkelis yra nelogiškas sprendimas. Rusijai lėšų prireiktų tiek, kad ekonomiškai tai būtų taip nenaudinga, kad dabartinės krizės akivaizdoje šalis nusmuktų į dar didesnę duobę. Gal šalies viršūnėlėms tai ir būtų smagu įgyvendinti, tačiau kieno sąskaita?“ – retoriškai klausė skeptiškai tokiu planu nusiteikęs ekspertas.

Šiuo metu kone visą Rusiją kertanti Transsibiro geležinkelio linija tęsiasi daugiau nei 9 tūkst. kilometrų, o turistai į šalį vykstą vien tam, kad šiuo traukiniu galėtų Rusiją kirsti beveik išilgai.

Aut. teisės: alfa.lt

(23)
(6)
(17)

Komentarai (8)