Tikras inžinerijos stebuklas – tiltas, atlaikantis žemės drebėjimus, milžiniškus vėjus ir ne tik: patys įdomiausi faktai apie aukščiausią ir ilgiausią kabantį tiltą pasaulyje „Akashi Kaikyo“ (Foto, Video)  (2)

Tai – rekordininkas ir nuostabaus grožio inžinerijos stebuklas. „Akashi Kaikyo“ yra net du kartus įtrauktas į Gineso rekordų knygą, kaip pats ilgiausias ir pats aukščiausias kabančio tipo tiltas pasaulyje.

Vaizdas nuo „Akashi Kaikyo“ tilto viršūnės
Vaizdas nuo „Akashi Kaikyo“ tilto viršūnės
© https://www.flickr.com/photos/kzaral/17301979928/in/photostream/

Japonijoje pastatytas „Akashi Kaikyo“ tiltas pagrįstai laikomas vienu iš inžinerijos stebuklų.

Šis įspūdingas tiltas yra ne tik labai ilgas, bet ir sukurtas taip, kad gali atlaikyti žemės drebėjimus.

Ir net ne bet kokius žemės drebėjimus, o siekiančius iki 8,5 balus pagal Richterio skalę. Neįtikėtinas tvirtumas. Kai aplinkui viskas griūtų, „Akashi Kaikyo“ tiltas ir toliau stovėtų.

Šiame straipsnyje sužinosite pačius įdomiausius faktus apie nuostabaus grožio „Akashi Kaikyo“ tiltą Japonijoje.

Iš ko pagamintas „Akashi Kaikyo“ tiltas?

„Akashi Kaikyo“ tiltas dar vadinamas „Akashi sąsiaurio“ arba „Perlų“ tiltu. Jis taip vadinamas todėl, kad eina per Akaši sąsiaurį nuo Kobės uostamiesčio iki Avadži salos, kurioje įsikūrusi visa garsioji Japonijos perlų pramonė.

Jis pradėtas statyti 1988 metais ir baigtas po dešimtmečio. Kai 1998-aisiais tiltas buvo atidarytas, tuo metu jis buvo pats ilgiausias tiltas pasaulyje.

Iki pat tilto pastatymo, norint iš vieno kranto į kitą perkelti žmones ir prekes, buvo naudojami įvairūs keltai ir laiveliai. Maždaug 1500 metrų pločio sąsiauryje nuolatos į abi puses plaukė įvairaus dydžio laivai.

Ir nors atrodytų, kad plaukimo kelias neilgas, bet tai buvo vienas pavojingiausių vandens kelių visame pasaulyje. Pavyzdžiui, dėl stiprios audros 1955-aisiais nuskendo du keltai ir taip žuvo 168 žmonės.

Dėl tokių nelaimių Japonijos vyriausybė nusprendė, kad čia reikia pastatyti tiltą. Iš pradžių buvo planuojama statyti tiltą ir drauge įrengti geležinkelio liniją, bet galiausiai apsiribota įprastu kelių tiltu. Dabar „Akashi Kaikyo“ tiltas turi 6 eismo juostas.

Per „Akashi Kaikyo“ tiltą kasdien pravažiuoja 25 000 automobilių
Per „Akashi Kaikyo“ tiltą kasdien pravažiuoja 25 000 automobilių
© https://www.flickr.com/photos/kzaral/17301995398/in/photostream/

Bendras tilto ilgis yra 3911 metrų ir jame yra du atraminiai bokštai (pilonai). Pilonų aukštis siekia 297 metrus ir prie kiekvieno jų yra pritvirtinta daugybė plieninių laikomųjų lynų. Standumo sija, pilonai ir laikomieji lynai pagaminti iš plieno.

Pilonai turėjo būti pakankamai aukšti, kad būtų galima prie jų pritvirtinti lynus, ir tuo pačiu reikėjo statyti tiltą taip, kad po juo galėtų laisvai praplaukti laivai. Tad standumo sija virš vandens yra 71 metro aukštyje.

Vieno lyno skersmuo siekia 1,12 metro ir skaičiuojama, kad statybose panaudotų plieno lynų ilgis, jei jie būtų ištiesti į vieną liniją, siektų 300 000 km – tokio ilgio užtektų apvynioti Žemę 7,5 kartus.

„Akashi Kaikyo“ tiltas jungia Kobės miestą, esantį žemyninėje Japonijos dalyje, su Avadži sala
„Akashi Kaikyo“ tiltas jungia Kobės miestą, esantį žemyninėje Japonijos dalyje, su Avadži sala
© https://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/details.php?id=PIA16905
„Akashi Kaikyo“ tiltas iš paukščio skrydžio
„Akashi Kaikyo“ tiltas iš paukščio skrydžio
© https://pt.wikipedia.org/wiki/Ficheiro:Akashi_Bridge.JPG

Kadangi tiltas stovi seismiškai nestabiliame pasaulio krašte, inžinieriams reikėjo gerai pasukti galvą, kaip pastatyti tiltą, kuris atlaikytų įvairias sąlygas.

Ir dabar pripažįstama, kad „Perlo“ tiltas yra suprojektuotas taip, kad per dieną kelis kartus gali „susitraukti bei išsiplėsti“ bei atlaikyti iki 286 km/h greičio vėją ir 8,5 balo pagal Richterio skalę žemės drebėjimus bei atšiaurias jūros sroves.

„Akashi Kaikyo“ yra vienas tvirčiausių tiltų pasaulyje
„Akashi Kaikyo“ yra vienas tvirčiausių tiltų pasaulyje
© https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Akashi_bridge.jpg

Kodėl „Akashi Kaikyo“ tiltas dar vadinamas „Perlo“ tiltu?

Viskas dėl tilto struktūros ir nakties metu naudojamų žibintų jam apšviesti. Vietiniams gyventojams naktinis „Akashi Kaikyo“ tilto vaizdas primena perlų karolius.

Nakties metu „Akashi Kaikyo“ tiltas atrodo dar įspūdingiau
Nakties metu „Akashi Kaikyo“ tiltas atrodo dar įspūdingiau
© https://www.flickr.com/photos/stingyscoundrelsguidetojapan/19175872663

Kiek kainavo pastatyti „Akashi Kaikyo“ tiltą?

Šio tilto statybos atsiejo 500 mlrd. Japonijos jenų ir tai būtų maždaug 4,2 mlrd. eurų. Projektas buvo pradėtas įgyvendinti 1988 metais ir kad viskas vyktų laiku bei tiltas būtų užbaigtas kuo greičiau, iš viso dalyvavo daugiau kaip 100 skirtingų kompanijų.

Skaičiuojama, kad prie šio įspūdingo tilto statybos darbų prisidėjo 2 milijonai darbuotojų, prireikė 180 000 tonų plieno ir 1,4 milijonų m3 betono.

Toks kiekis plieno ir betono šį „Akashi Kaikyo“ tiltą paverčia vienu stipriausiu, ilgiausiu ir brangiausiu kada nors pastatytų tarpatraminiu kabančiu plieniniu tiltu pasaulyje.

„Akashi Kaikyo“ tiltas nuolat pritraukia minias turistų
„Akashi Kaikyo“ tiltas nuolat pritraukia minias turistų
© https://www.flickr.com/photos/kayakaya/2498620351/in/photostream/

O kokių pasaulyje dar yra kabančio tipo tiltų?

Įspūdinga, kad tokioje kategorijoje „Akashi Kaikyo“ yra vienas iš ilgiausių tiltų pasaulyje.

Į šį sąrašą taip pat patenka tokie gerai žinomi tiltai, kaip:

  • „Ausinių vartų“ tiltas Kalifornijoje, JAV;
  • Džordžo Vašingtono tiltas Niujorke, JAV;
  • Didysis „Danyang-Kunshan“ tiltas Kinijoje;
  • „Xihoumen“ tiltas Kinijoje ir kt.

„Akashi Kaikyo“ yra vienas iš ilgiausių tiltų pasaulyje
„Akashi Kaikyo“ yra vienas iš ilgiausių tiltų pasaulyje
© https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Akashi_Kaiky%C5%8D_Bridge_in_March_2014.jpg

Įdomiausi faktai apie „Akashi Kaikyo“ tiltą Japonijoje

  1. Prieš pastatant šį tiltą, „Akashi“ sąsiauris buvo vienas pavojingiausių vandens kelių pasaulyje.
  2. „Akashi Kaikyo“ vienu metu yra ilgiausias ir aukščiausias kabantis tiltas pasaulyje.
  3. „Akashi Kaikyo“ statybos prasidėjo 1988-aisiais ir užtruko dešimt metų. Prie tilto statybos darbų prisidėjo 2 milijonai darbuotojų, prireikė 180 000 tonų plieno ir 1,4 milijonų m3 betono.
  4. Statybose panaudotų plieno lynų ilgis, jei jie būtų ištiesti į vieną liniją, siektų 300 000 km – tokio ilgio užtektų apvynioti Žemę 7,5 kartus.
  5. Tiltas suprojektuotas taip, kad geba atlaikyti didelius vėjus, žemės drebėjimus ir atšiaurias oro sąlygas. Jo atsparumas buvo patikrintas dar prieš pradedant jį naudoti. 1995-aisiais dar nebaigtas statyti „Perlo“ tiltas išgyveno Kobės žemės drebėjimą, kuris pagal Richterio skalę siekė 6,9 balus. Kadangi tiltas pastatytas šalia vadinamojo „Ugnies žiedo“, tikėtina, kad jam teks atlaikyti dar ne vieną žemės drebėjimą.
  6. Tiltu kasdien pravažiuoja apie 25 000 automobilių ir jis tapo gana įžymiu turistų traukos objektu.

 

Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas

(35)
(1)
(34)

Komentarai (2)