„Facebook“ vartotojai „parduoti“ reklamos agentūroms  (11)

Reklamos agentūros naudojasi duomenimis apie dešimtis milijonų internetinio socialinio tinklo „Facebook“ vartotojų, atskleidė JAV dienraščio „The Wall Street Journal“ atliktas tyrimas.


Pranešama, kad duomenis apie „Facebook“ vartotojus renka ir reklamos agentūroms persiunčia įvairios „Facebook“ pagalbinės programos.

Dienraščio žurnalistai nustatė, kad visa eilė „Facebook“ vartotojams siūlomų programų, įskaitant ir 10 populiariausių, dešimtims reklamos ir interneto vartotojų elgesį bei įpročius analizuojančių bendrovių perduoda vartotojus identifikuoti padedančią informaciją.

Šios programos be vartotojų žinios rinko jiems priskirtus asmeninius identifikatorius. Nors šis skaičių rinkinys pats savaime jokios informacijos neatskleidžia, tačiau, surinkus šią skaičių seką interneto naršyklės adresų laukelyje po adreso www.facebook.com, patenkama į konkretaus „Facebook“ vartotojo tinklalapį. Taigi, atskleidus asmeninį identifikatorių (angl. User identification, UID)  tretiesiems asmenims, faktiškai atskleidžiama ir asmeninė jo informacija, bent jau vartotojo vardas, teigiama pranešime.

Paaiškėjo, kad šie identifikatoriai buvo siunčiami mažiausiai 25 reklamos agentūroms. Kai kurios iš jų juos pasitelkė interneto vartotojų duomenų bazėms sudarinėti, kurios naudojamos vykdant reklamines kampanijas. Skelbiama, kad iš viso reklamos agentūroms pateko informacija apie kelias dešimtis milijonų „Facebook“ vartotojų.

Dienraštis atkreipia dėmesį, kad į šį sąrašą pateko ir tie „Facebook“ vartotojai, kurie savo asmeninę informaciją atvirai skelbia visiems besidomintiems, ir tie, kurie buvo pasirinkę pačias griežčiausias privatumo apsaugos nuostatas. Pirmuoju atveju identifikatorius atskleisdavo vartotojo vardą, antruoju – gyvenamąją vietą ir draugų sąrašą.

„Facebook“ atstovai pareiškė, kad tokios pagalbinės programos pažeidžia programų kūrėjams taikomas taisykles ir pažadėjo artimiausiu metu jas pašalinti iš portalo. Tačiau tuo pačiu kompanija pabrėžia, kad spauda šią „neapdairią“ spragą pernelyg sureikšmino, nes jokia privati vartotojų informacija nebuvo paviešinta.

„Dauguma atvejų programų kūrėjai nesiekė paviešinti šios informacijos, tačiau taip nutiko dėl tam tikrų technologinių naršyklių veikimo detalių. Spaudoje pateikta informacija yra pernelyg sureikšminta. UID žinojimas nereiškia, kad bet kas gali pasiekti privačią vartotojo informaciją be jo sutikimo“, – kompanijos tinklaraštyje rašo „Facebook“ atstovas Mike‘as Vernalas.

„Bet kokiu atveju mes įsipareigojame užtikrinti, kad UID nebūtų perduoti trečiosioms šalims ir kad visi programų kūrėjai laikytųsi tinklalapio taisyklių“, – teigė M.Vernalas.

Nors šių programų galbūt ir neliks „Facebook“ sistemoje, neabejotinai atsiras naujų bandymų uždirbti iš fiksuojamų vartotojų įpročių.

Aut. teisės: TV3
TV3
(0)
(0)
(0)

Komentarai (11)