BMW pristatė koncepcinių elektromobilių „i8“ ir „i3“ galutinę viziją (Foto, Video)  (28)

Jau keleri metai BMW dizaineriai, rinkodaros specialistai ir inžinieriai sistemingai dirba prie naujo prekės ženklo „i“ – juo bus žymimi kompanijos elektromobiliai, iš kurių patys pirmieji dienos šviesą išvys modeliai „i8“ ir „i3“. Kol kas apie juos informacijos buvo labai nedaug ir tik liepos pabaigoje BMW visuomenei pristatė jų galutinę viziją.

Pagal pateiktus eskizus gamintojas netrukus pradės pirmųjų modelių gamybą. Žinoma, kol kas kalba eina ne apie serijinę gamybą, tačiau artimiausiose pasaulinėse automobilių parodose šiuos koncepcinius modelius jau turėtume išvysti.

Taigi, kuo pasaulį nustebins BMW „i8“ ir „i3“?

„BMW i8“

Jau metų pradžioje buvo žinoma, kad „BMW i8“ bus sukurtas pagal pernai pademonstruotą „BMW Vision EfficientDynamics“ koncepciją. Gamintojų teigimu, šis modelis pasižymės sportiniams automobiliams būdinga galia ir mažų automobilių ekonomiškumu.

Pagal naujausias paviešintas technines charakteristikas panašu, jog BMW nemelavo. Naujasis 2+2 tipo sportinis modelis „BMW i8“ turi elektrinį motorą priekyje bei trijų cilindrų benzininį agregatą su turbokompresoriumi gale, kurio maksimali galia siekia 220 AG, o sukimo momentas – 300 Nm. Dirbant bendru pajėgumu, „BMW i8“ pasieks 350 AG.

Vien elektriniu režimu (tokiu atveju automobilį varys tik priekiniai varantieji ratai) „BMW i8“ galės įveikti apie 32 kilometrus. To turėtų užtekti, kad pasiektumėte artimiausią degalinę, tačiau ilgesnei kelionei galimybių nebus. Norint pilnai įkrauti akumuliatorius, teks palaukti 1,45 valandos. Tad žymiai patogiau ilguosius maršrutus įveikti su vidaus degimo varikliu, kuris pasižymės neįtikėtinu taupumu – šimtui kilometrų suvartos iki 2,8 litro benzino. Žadama, jog kuro suvartojimas gali dar sumažėti įgyvendinus kai kuriuos suplanuotus patobulinimus.

Gamintojas tvirtina, jog toks mažas kuro suvartojimas pasiektas tik todėl, kad konstruktoriams pavyko pasiekti minimalų aerodinaminį pasipriešinimą – tam labai padėjo ir anglies pluošto panaudojimas korpuso gamybai. Jau dabar kompanijoje sklando gandai, kad jų konceptas - tai naujos kartos automobilių pradininkas. Tuo labiau, jog automobilis sveria tik 1480 kg – tai išties mažai, prisiminus, jog jame yra ir sunkios baterijos, ir nelengvi elektrinis bei vidaus degimo motoras. Inžinieriai pasistengė, kad priekinė bei galinė žemą svorio centrą turinčio automobilio dalys svertų tiek pat – tai žada puikų automobilio valdymą. Dirbant abiem varikliams hibridinis „BMW i8“ įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes, o maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/val.

„BMW i3“

Kiek mažesnis „BMW i3“ jau visai kitokio „sukirpimo“. Kol kas tai tikras elektromobilis, turintis 170 AG elektros motorą, sukantį galinius automobilio ratus. Planuojama, jog su elektra „BMW i3“ įveiks 130 – 160 kilometrų distanciją. Žiūrint iš šių dienų pozicijos, tai nėra didelis atstumas, tad šio projekto vadovai neatmeta planų suteikti modeliui nedidelį benzininį variklį, kurio paskirtis būtų krauti baterijas važiavimo metu. Jei tokios galimybės nebūtų, pilnas išeikvotų akumuliatorių įkrovimas užtruktų apie 6 valandas.

Naujasis „BMW i3“ svers apie 1270 kg – nedidelį svorį leido pasiekti beveik vien iš anglies pluošto pagamintas korpusas. Nedidelis svoris bei galingas elektros variklis leidžia įsibėgėti iki 60 km/val. greičio mažiau nei per 3,9 s, o iki 100 km/val. – per 7,9 sekundės.

Planuojama, jog serijinė „BMW i3“ gamyba startuos 2013 metais, o „BMW i8“ prekyboje galėtų pasirodyti metais vėliau. Automobiliai bus gaminami Leipcigo gamykloje, tad iki 2013 metų gamyklai paruošti planuojama investuoti apie 400 000 eurų.

Prie to pačio kviečiame pažiūrėti „BMW i“ šeimos pristatymui skirtą video intarpą:

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(3)
(-3)

Komentarai (28)