Tik 6% "Facebook" puslapių fanų yra iš tikrųjų aktyvūs  (0)

Įdomų tyrimą atliko bendrovė Napkin Labs, užsiimanti programėlių kūrimu “Facebook” socialiniame tinkle. Buvo ištirta daugiau nei 50 skirtingų įmonių ir organizacijų “Facebook” fanų puslapių, siekiant išsiaiškinti, kiek iš tų gerbėjų yra iš tikro aktyvūs ir “naudingi”.

Pasirodo, kad vidutiniškai vos 6 procentai visų gerbėjų bent kartą per visą puslapio gyvavimo istoriją pareiškia savo aktyvumą: paspaudžia “Like”, pakomentuoja ar pasidalina jūsų įrašais savo sienoje. Dar daugiau – iš tų šešių procentų vidutinis aktyvumas yra vienas veiksmas (iš viršuje išvardintų) per du mėnesius. Taigi, dar kartą įrodoma, kad “Facebook” gerbėjų skaičius, kuriuo dažnai mėgstama girtis, tikrai nereiškia, kad tiek turite ir realių gerbėjų – t.y. tų, kurie aktyviai bendrauja su jūsų organizacijos atstovais socialiniame tinkle. Dar kitas atradimas – taip pavadinti “supergerbėjai”. Tyrime dalyvavo “Facebook” puslapiai tikrai didelių kompanijų, kurios vidutiniškai turi nuo 200 000 iki 1 milijono gerbėjų, tai praktiškai kiekvienu atveju aktyviausių gerbėjų dvidešimtukas buvo dešimtis ar net šimtus kartų aktyvesnis už “įprastus” gerbėjus, kurie tik kartais užeidavo ir ką nors retsykiais pakomentuodavo. Esmė tame, kad labai maža dalis gerbėjų yra tikri organizacijos fanai, kuriems patinka jų veikla, kurie pasiruošę ja dalintis, komentuoti, persiųsti draugams ir kitaip daryti nemokamą reklamą puslapiui. Lietuviškas mini-tyrimas Ne veltui “Facebook” gan neseniai įvedė vieną statistinį rodiklį – šalia “Like” skaičiaus, prie puslapio rodoma “Talking about this” (“Kalba apie tai”) žyma. Ji reiškia, kiek per paskutinę savaitę aktyvių gerbėjų turi puslapis. Kiek teko analizuotis, “aktyviųjų” skaičius dažniausiai lygus keliems procentams nuo viso gerbėjų skaičiaus.

Lietuviškų populiarių “Facebook” puslapių pavyzdžiai:

  • Radijo stotis M-1: 229.670 mėgsta · 6.068 kalba apie tai (2.64%)

  • Čili: 195.851 mėgsta · 4.352 kalba apie tai (2.22%)

  • Radistai: 163.807 mėgsta · 3.676 kalba apie tai (2.24%)

Be abejo, viskas priklauso ir nuo puslapio aktyvumo ir nuo to, ar ten apskritai yra ką komentuoti bei būti aktyviems. Štai puslapiai, kurie senokai neatnaujinti ir, galima sakyti, merdintys:

Yra ir dar kitokių variantų – humoro puslapiai, kur yra šmaikštūs paveiksliukai, video ir anekdotai – ten, be abejo, fanų aktyvumas yra didžiulis, nes pats turinio tipas jau nusako, kad bus komentuojama, dalinamasi ir “laikinama”:

Lyginant šiuos lietuviškus skaičius su pateiktais iš užsienio, tendencija labai panaši – rodiklis “kalba apie tai” nusako tik naujausio laikotarpio gerbėjų aktyvumą, o jeigu pamatuotume visus, kurie bent kartą buvo aktyvūs prie puslapio, tai visai realu pasiekti būtent tą 6 procentų vidurkį, apie kurį kalba "Napkin Labs". Ar tai daug, ar mažai – spręsti jums.

Taigi, kokia šio mini-tyrimo pagrindinė mintis: kad besivaikant gerbėjų skaičiaus, nepamirškite “kažkuo užimti” ir jau esančius gerbėjus, kad jie turėtų ką veikti ir aktyviai bendrautų su jūsų organizacija ar įmone, o tada jie savo ruožtu atves naujų fanų, ir galiausiai visiems nuo to bus tik geriau.

Aut. teisės: FWD.lt
FWD.lt
Autoriai: Povilas Korop

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: