„Tele2“ klientai už nenaudojamą internetą gauna įspūdingas sąskaitas  (43)

Vienos didžiausių telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ klientai pasipiktinę: jie gauna dideles sąskaitas už mobiliojo interneto paslaugas, kuriomis nesinaudojo ir neužsisakė. Kaip teigė „Samsung“ techninės pagalbos centro specialistai, žmonių skundų sulaukiama kiekvieną dieną.

„Tele2“ klientas portalo alfa.lt žurnalistui teigė, kad įmonė, nereaguodama į raštiškus prašymus nutraukti mobiliojo interneto paslaugas, ir toliau jas teikia ir skaičiuoja dideles sumas.

Besiskundžiančių klientų – šimtai

„Samsung“ techninės pagalbos centro specialisto teigimu, kasdien sulaukiama po 2–3 skambučių iš klientų, kurie savo išmaniuosiuose telefonuose nori išjungti mobilųjį internetą, mat operatorius skaičiuoja nepagrįstai didelius įkainius už paslaugą, kuria klientas nesinaudoja.

„Skambina klientai dažnai ir tokia situacija tęsiasi maždaug tris mėnesius. Visi skambinantys – be išimties operatoriaus „Tele2“ klientai, o problema identiška – klientai nesinaudoja mobiliuoju internetu, tačiau operatorius fiksuoja, kad naudojasi, ir dėl to tenka mokėti didelę sąskaitą“, – pasakojo „Samsung“ techninės pagalbos centro specialistas.

Jo teigimu, klientai, pasirašę sutartį su operatoriumi „Tele2“, gauna trumpąją žinutę, kurioje klausiama, ar klientas nori naudotis mobiliuoju internetu. Tai patvirtinus telefone įdiegiami interneto nustatymai.

„Atsiranda bėda, kad išmanieji telefonai patys siunčiasi sau įvairius atnaujinimus, todėl telefonas naudoja interneto megabaitus, už kuriuos vėliau tenka susimokėti. Deja, klientas dažnai to nežino ir vėliau, gavęs didelę sąskaitą, apstulbsta“, – pridūrė specialistas.

Esą dauguma klientų naudojasi neribotu mokėjimo planu, todėl jiems įskaičiuojamos didelės sumos, apie kurias sužino tik mėnesio pabaigoje gavę sąskaitą.

Klientas: „Tele2“ siūlė susitarti taikiai

Alfa.lt žurnalistui pavyko susiekti su „Tele2“ tinklo klientu Algimantu (tikras vardas redakcijai žinomas – Alfa.lt), kurio teigimu, operatorius skaičiavo pinigus už mobilųjį internetą netgi tada, kai jis juo nesinaudojo, o, gavęs žinutę apie paslaugos įdiegimą, neatsakė.

„Gavęs žinutę iš operatoriaus nieko neatsakiau, nes man mobiliojo interneto paslaugų tiesiog nereikia. Tačiau pasirašius sutartį ir po kelių dienų įsijungus telefoną pastebėjau, kad sąskaita yra dešimt litų. Nedelsdamas parašiau prašymą į „Tele2“, kad nutrauktų mobiliojo interneto paslaugas – popierinį variantą atidaviau tiesiogiai atstovybei, o elektroninį išsiunčiau paštu. Tačiau po kelių dienų pasitikrinęs sąskaitą pamačiau, kad ji išaugo jau iki 65 litų“, – pasakojo Algimantas.

Vyro teigimu, sąskaitos suma – už mobiliojo interneto paslaugas, kuriomis nesinaudojo. Operatorius į raštiškus prašymus nereagavo, todėl Algimantas kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir Ryšių reguliavimo tarnybą (RRT).

„Po kelių dienų, matyt, kai tarnybų laiškas pasiekė „Tele2“ atstovybę, sulaukiau operatoriaus pasiūlymo viską išspręsti taikiai, neva jie siūlo man viską „kompensuoti“. Tačiau aš jokios paslaugos neužsakinėjau ir žodis „kompensacija“ vartojamas netinkamai. Jei būčiau sutikęs su „kompensacija“, tai būtų lyg patvirtinimas, kad užsisakinėjau mobilųjį internetą“, – sakė Algimantas.

Jis pasiūlė operatoriui laiške žodį „kompensacija“ pakeisti į „operatoriaus klaida kaip techniniai nesklandumai“ ir nurodyti, kad „Tele2“ daugiau neteiks vartotojui paslaugų, kurių jis neužsisakė. Tačiau atsakymo iš operatoriaus Algimantas nesulaukia iki šiol.

Mobilusis internetas – kaip elektra namuose

„Tele2“ viešųjų ryšių atstovas Andrius Baranauskas neneigė, kad bendrovė siūlo kompensacijas, tačiau tai daro tik dėl pačių klientų.

„Išmanieji telefonai išpopuliarėjo neseniai, ir žmonės nežino, koks svarbus šių aparatų veiklai yra nuolatinis interneto ryšys. Siūlome klientui kompensuoti dalį išlaidų, kai jie netyčia pasinaudoja internetinėmis paslaugomis ar prisijungia prie gretimos šalies tinklo – tai yra normali praktika“, – teigė A. Baranauskas.

Jo teigimu, žmonės įsigydami pažangų įrenginį net nenutuokia, kad jų aparatas gali prisijungti prie interneto jiems nežinant, o atjungti interneto ryšį mobiliajame įrenginyje neužtenka. Viešųjų ryšių atstovas mobilųjį internetą palygino su elektra namuose – juk išvažiavus atostogų vis vien sukasi elektros skaitiklis, nes lieka įjungtas šaldytuvas, televizorius ir pan.

„Atjungtas internetas mobiliajame telefone atsistatys atgal iš karto, kai tik vartotojas perkraus įrenginį. Be to, pats vartotojas gali bet kada vėl įjungti mobilųjį internetą, pasitaiko, kad vartotojai trumpojo meniu paslaugas įjungia ar išjungia ir pokalbio metu – kai telefono ekranas prisiliečia prie ausies, tačiau to net nepastebi“, – pridūrė jis.

Esą bet kuris mobiliųjų telefonų gamintojo atstovas negali visam laikui atjungti mobiliojo interneto nesugadinęs paties įrenginio, kaip ir negali atjungti balso ar trumpųjų žinučių paslaugų.

Operatorius privalo informuoti, ką telefonas gali atlikti be vartotojo žinios

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) pranešė, kad vartotojai dėl paslaugų kokybės, sąskaitų ir kitų klausimų gali kreiptis į RRT, kad ji išspręstų ginčą. RRT, gavusi vartotojo prašymą, prašo paslaugų teikėjo pateikti informaciją, ir, surinkusi ir įvertinusi įrodymus, priima sprendimą, kurį privaloma vykdyti.

„Kiekvienu atveju RRT vertina pateiktus įrodymus, nes reikia nustatyti, ar paslaugos nebuvo užsakytos, ar nebuvo padėta varnelė ties duomenų perdavimo paslauga, ar nebuvo siųsta trumpoji žinutė, patvirtinanti tokių paslaugų užsakymą“, – pasakojo RRT specialistė.

Jos teigimu, taip pat galima situacija, kai vartotojas įsigyja išmanųjį telefoną, kuriame yra tam tikrų programėlių, kurioms reikalingi atnaujinimai siunčiami savaime.

„Tokiu atveju žiūrima, ar toks telefonas buvo įsigytas su sutartimi. Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta, kad paslaugų teikėjas privalo įspėti vartotoją apie jam suteikiamo telefono aparato ar kito įrenginio nustatymus, kurie gali veikti be vartotojo žinios ir suteikti informaciją apie tokių nustatymų pakeitimo galimybes“, – pridūrė ji.

RRT konsultacijas vartotojams teikia ir nemokamu telefonu 8 800 200 30. Daugiau informacijos, kaip pateikti prašymą ginčui nagrinėti, galima rasti čia:

http://rrt.lt/lt/vartotojui/skundai/kur-kreiptis-kam-8926.html

Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Tomas Juškėnas

(31)
(2)
(17)

Komentarai (43)