Apsnigti kelio ženklai: ar baus policija už KET pažeidimą?  (3)

Kasdien tuo pačiu maršrutu važiuojantys žmonės neretai yra įsiminę būtiniausius kelio ženklus, kad ir kaip apsnigti jie būtų. Tačiau pradedantieji vairuotojai ar tie, kurie pirmąkart atvyko į naują miestą, gali ir pasimesti. O pasimetę – sukelti avarinę situaciją.

Vairuotojų bėdoms žiemą galo nematyti. Rytais senesnių automobilių savininkams nerimą kelia nuo šalčio kosėjantis variklis, išriedėjus iš kiemo – nenukasti ar slidžia sniego pliure padengti keliai. Tačiau stipraus snygio ar darganos dienomis prisideda ir dar viena problema – nematyti kelio ženklinimo. Policija tikina, kad jei dėl to pažeidėte kelių eismo taisykles, tačiau sugebėjote įrodyti priežastį – mokėti baudos neteks.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Bendrųjų reikalų grupės vyresnioji specialistė Marija Kazanovič pasakojo, kad jei sulaikytas vairuotojas sakosi taisykles pažeidęs dėl išorinių veiksnių – šiuo atveju, vizualiai neatpažįstamų kelio ženklų ar kelio juostų ženklinimo – kaltu jis nėra laikomas.

„Tokiais atvejais policijos pareigūnai tikrina vairuotojo pateiktą informaciją. Jei pasitvirtina, kad ženklų nesimato, vairuotojui atsakomybė netaikoma“, – patvirtino M. Kazanovič.

Specialistė pažymėjo, kad ši „nuolaida“ negalioja specialią formą turintiems ženklams.

„Kelio ženklai „Pagrindinis kelias“, „Duoti kelią“, Stop“ yra specifinės formos – jie yra pirmumo ženklai, nurodantys vairuotojui važiavimo per nereguliuojamas sankryžas pirmenybę. Net ir esant blogam matomumui, gausiam sniegui, pagal šių ženklų formą jų reikšmė yra akivaizdi“, – pabrėžė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė.

Vairuotojai, nesilaikantys šių ženklų reikalavimų, kelia didelę grėsmę eismo saugumui, tokie pažeidimai gali tapti tragiškų eismo įvykių priežastimi. Tiesa, policijos duomenimis, tokių situacijų labai dažnai nenutinka – tik netikėtai pasnigus ar tada, kai kelią prižiūrinčios įmonės nespėja nuvalyti kelio ir kelio ženklų.

Paklausta, ar būtų verta ieškoti alternatyvių variantų, galinčių padėti išvengti tokių situacijų, M. Kazanovič atsakė neigiamai – šaltuoju sezonu Lietuvoje jų pasitaiko tik kelios, tad esą pakanka vairuotojų atsargumo.

Nėra ir specialių, dar negirdėtų patarimų, galinčių padėti išsisukti iš tokios padėties.

„Vairuotojams patartume važiuoti saugiu greičiu, staigiai nemanevruoti, atsižvelgti į eismo sąlygas, kelio plotį, numatyti galimas kliūtis ir laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų“, – sakė M. Kazanovič.

Žiemą vairuotojai dažniausiai sulaikomi dėl nustatyto greičio viršijimo. Praėjusią žiemą tokių atvejų buvo beveik 38 tūkst. Antra pagal gausumą pažeidimų grupė – pėsčiųjų padaryti KET pažeidimai. Tokių praėjusią žiemą užfiksuota beveik 8 tūkst. Per tris mėnesius nubaudžiama ir po daugmaž 5 tūkst. pažeidėjų, transporto priemones vairuojančių be techninės apžiūros bei neapsidraudusių CAPD.

Savivaldybė: ženklai patikrinami ir nuvalomi kartą per mėnesį

Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė Inga Simanonytė informavo, kad pagal prioritetą iš pradžių valomi kelio ženklai greito eismo gatvėse, gatvėse, kur vyksta viešojo maršrutinio transporto eismas ir pėsčiųjų perėjų kelio ženklai.

„Dažniausiai kelio ženklai būna apsnigti vietose, kur teritorijos atviros, nėra užstatymo ir užuovėjų – greito eismo gatvės, valstybinės reikšmės kelių tąsos ir pan.Vilniaus kelio ženklų priežiūros įmonė informavo, kad šiuo metu yra išvalyta ir patikrinta daugiau nei 5 tūkst. kelio ženklų. Šiam tikslui priežiūros įmonė pasitelkė papildomas pajėgas“, – pranešė I. Simanonytė.

Kadangi Vilniaus mieste yra daugiau nei 27 tūkst. kelio ženklų, nuvalyti tik 18 proc.

Jos teigimu, Vilniaus kelio ženklų priežiūros įmonė sustiprintu budėjimu dirba jau ne pirmą savaitę. Prieš Naujuosius metus dėl stipraus vėjo gūsio dalis kelio ženklų buvo persukti. Savivaldybės atstovė taip pat pažymėjo, kad visi kelio ženklai Vilniaus mieste patikrinami ir nuvalomi kartą per mėnesį.

„Vairuotojams patartina įvertinti eismo sąlygas ir kelyje vadovautis Kelių eismo taisyklių reikalavimais“, – reziumavo I. Simanonytė.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Giedrė Armalytė

(18)
(2)
(16)

Komentarai (3)