Įrodymai: automobilio ridą Lietuvoje gali klastoti kas nori  (10)

Naudotų automobilių rinka Lietuvoje – tarsi kreivų veidrodžių karalystė. Nesvarbu, ar parduodamas automobilis pagamintas prieš 5 metus ar 10 metų, nerašyta taisyklė, kad jo rida vis tiek bus iki 200 tūkst. km. Vis garsiau kalbant apie sukčiaujančius pardavėjus, dauguma pirkėjų į turgų ar į skelbimų portalus keliauja nusiėmę rožinius akinius ir kur kas atsargesni.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kol Seimas negali nuspręsti, ar ridos klastotojams taikyti baudžiamąją, ar administracinę atsakomybę, vairuotojai patys turi kovoti su šia problema. Patikrinti iš užsienio šalių atvežto automobilio ridą yra keletas būdų, pavyzdžiui, prašyti pardavėjo mašinos techninio aptarnavimo istorijos, kreiptis į oficialias markių atstovybes ar naudotis šią paslaugą siūlančių specializuotų portalų informacija. Vis dėlto jeigu pardavėjas labai nori, dažniausiai jam pavyksta nuslėpti arba pagražinti tikruosius odometro skaičius. Tiesa, jeigu automobilis jau yra registruotas Lietuvoje, yra dar vienas būdas patenkinti smalsumą, ar naudotos mašinos pardavėjas nemeluoja: užsukti į techninių apžiūrų įmonių asociacijos „Transeksta“ puslapį. Čia turint automobilio kėbulo numerį (VIN) galima nesunkiai pažiūrėti, kaip pastaraisiais metais keitėsi techninei apžiūrai pristatyto automobilio rida. Tai yra bene vienintelis visiems prieinamas oficialus mūsų šalyje registruotų transporto priemonių registras, kuriame galima patikrinti duomenis ne tik apie norimos mašinos ridą, bet ir techninės apžiūros metu užfiksuotus trūkumus, tad jų patikimumas neturėtų kelti abejonių. Vairuotojas Tomas pasidalino istorija, kuri nepalieka abejonių, kad Lietuvoje automobilio ridą gali klastoti kas nori, kaip nori ir už tai niekas nebaudžia. Jis viename iš skelbimų portalų rado 1992-ųjų gamybos „Peugeot 405“. Ne pirmos jaunystės, tačiau dyzelinis ir už patrauklią 390 eurų kainą. Nors skelbime pardavėjas nenurodė automobilio ridos, tačiau kaip patikimumo garantas buvo paliktas VIN numeris. Tai Tomui sukėlė įtarimą, tad jis greitai patikrino viešai prieinamą informaciją. Paieškos rezultatai vairuotoją lengvai šokiravo. „Peugeot 405“ per vieną vasario savaitę dukart apsilankė Druskininkų techninės apžiūros stotyje, tačiau tai buvo du kardinaliai skirtingi pasirodymai. Vasario 21 d. tai buvo daugybę trūkumų turintis „Peugeot 405“, nuvažiavęs daugiau nei 379 tūkst. km, o po penkių dienų tas pats „pežukas“ jau buvo automobilis „be trūkumų“, nuvažiavęs kiek daugiau nei 179 tūkst. km. „Pardavėjas buvo nurodęs VIN kodą, pagal kurį „Transekstos“ tinklapyje galima patikrinti techninės apžiūros istoriją. Patikrinus akivaizdžiai matomas ridos skirtumas, ir ne šiaip koks, o 200 000 km. Įdomu, kam skirta ta grafa su rida, jei į tai nekreipiama dėmesio apžiūros metu. Taip išeina, kas nori gali sukioti ridą, nors kitose valstybėse tai laikoma nusižengimu“, – pasakojo Tomas, pasidalinęs ir šios istorijos įrodymais.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(34)
(3)
(31)

Komentarai (10)