Naujausias „Apple“ naudotojų šantažo būdas pasiekė ir Lietuvą: teko sumokėti 30 dolerių išpirką  (5)

Programišiai gali užpulti taip pat netikėtai, kaip mūsų šalį lietus vasarą. Tuo įsitikino Karolis Žukauskas, kurio „iPhone“ telefoną užblokavo įsilaužėliai, o už atrakinimą pareikalavo 30 dolerių (27 Eur) išpirkos. „Apple“ atstovai teigia, kad jų rankos surištos, tad vilniečiui neliko nieko kito, kaip susimokėti.

K.Žukauskas pasakojo, kad jo „iPhone“ staiga užsiblokavo antradienį. Telefono ekrane švietė žinutė laužyta anglų kalba: „Jūsų įrenginys yra užrakintas. Tam, kad gautumėte slaptažodį, susisiekite el. paštu helpappleus03@gmail.com.“

Įsilaužėliai – tinginiai

Telefoną programišiai užrakino nuotoliniu būdu, įsilaužę į vyro „iCloud“ paskyrą ir joje nurodę, kad turimi įrenginiai yra vogti. Tokį statusą galima panaikinti tik įvedus įsilaužėlių sukurtą slaptažodį.

Žinoma, susisiekus nurodytu el. paštu niekas slaptažodžio neatsiunčia – programišiai pareikalauja susimokėti.

„Skamba kaip neblogas šantažo būdas sukti verslą XXI amžiuje – nebereikia, kaip kokiais 1995-aisiais, į kioskelį stuksenti ir stogą siūlyti, viskas daug paprasčiau“, – teigė Karolis.

Dėl incidento jis kreipėsi į savo mobiliojo ryšio operatorių, jam buvo patarta susisiekti su oficialiu „Apple“ atstovu Lietuvoje – kompanija „iDeal“. Pastarosios atstovai teigė negalintys niekuo padėti, vienintelis būdas atgauti „iPhone“ valdymą – atlikti pilną atstatymą, ištrinant visus telefone esančius duomenis.

Karolis teigia, kad jam buvo gaila prarasti kelių kelionių nuotraukas telefone, todėl jis nusprendė sumokėti programišiams – pervedė 30 dolerių į nurodytą „PayPal“ sąskaitą. Po kelių valandų jam buvo atsiųstas atrakinimo kodas.

„Gana nebrangi pamoka už žioplumą apie tai, kad slaptažodžius reikia keisti dažniau ir kad bent jau nuotraukas iš telefono reikėtų reguliariai išsikelti“, – konstatavo vyras.

Pasirodo, šie įsilaužėliai jau spėjo pakenkti ir daugybei vartotojų užsienyje, apie tai diskutuojama įvairiuose interneto forumuose. Beje, internautai pastebėjo, kad šie programišiai – tinginiai, mat visiems užrakintiems įrenginiams nustato vieną ir tą patį slaptažodį: 3398615099.

Taigi jei taptumėte jų taikiniu, pirmiausia pabandykite įvesti šį kodą.

Saugumu turi rūpintis vartotojai

Atvejai, kuomet programišiai įsilaužia į Lietuvos vartotojų „iCloud“ paskyras, nėra dažni, teigia „iDeal“ elektroninės parduotuvės vadybininkas Filipas Rimkus.

„Jei įsilaužėliai įrenginyje aktyvuoja „Lost mode“ funkciją, mūsų servisas neturi teisės sugrąžinti įrenginį į įprastą veikimo būklę, tai gali padaryti tik „Apple“. Tokiu atveju visų pirma klientui rekomenduojame apie įsilaužimą informuoti policiją, o po to tiesiogiai kreiptis į „Apple“ su prašymu atblokuoti „iCloud“ paskyrą.

„Apple“ tai gali padaryti, jei klientas pateikia reikiamą informaciją ir dokumentus. Jei įsilaužimo metu „Lost mode“ funkcija nebuvo aktyvuota, tuomet klientas gali kreiptis į mus su įrenginio pirkimo dokumentais, o mes kreipsimės į „Apple“ dėl įrenginio (tačiau ne „iCloud“ paskyros) atblokavimo“, – paaiškino F.Rimkus.

Visus slaptažodžius rekomenduojame keisti ne rečiau kaip kartą per pusmetį. F.Rimkus Jis negalėjo pasakyti, kokiais būdais programišiai įsilaužia į „iCloud“ paskyras ir pakeičia jų slaptažodžius.

Vienas iš variantų – vartotojai suklaidinami žinutėmis ar el. laiškais su nuorodomis į fiktyvius, programišių sukurtus puslapius, kurie primena iCloud.com. Juose įvesti duomenys pakliūna tiesiai į programišių rankas.

Kitas būdas – slaptažodžius programišiai gali gauti iš kitų šaltinių. Ne sykį skelbta apie įsilaužimus į populiarias interneto tarnybas, kurių metu buvo pavogta dešimtys ar net šimtai milijonų vartotojų slaptažodžių.

Jei toks pat vartotojo vardas ir slaptažodis naudojamas keliose paskyrose, programišiai tuo gali pasinaudoti. Todėl vartotojams patariama skirtingoms paslaugoms susikurti kitokius slaptažodžius.

F.Rimkus pridūrė, kad šių metų pradžioje „Apple“ pristatė naują „iCloud“ paskyros apsaugos būdą – dviejų žingsnių patvirtinimą. Jį aktyvavus, prisijungti prie paskyros iš kito įrenginio neįmanoma net žinant slaptažodį, kadangi prisijungimo metu papildomai reikia įvesti SMS žinute gautą kodą.

„Šią paslaugą rekomenduojame aktyvuoti visiems „iCloud“ vartotojams, jei iki šiol jie to nėra padarę“, – sakė „iDeal“ atstovas.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Gediminas Gasiulis

(13)
(1)
(12)

Komentarai (5)