Elektromobilių taršos tyrimą „Tesla“ išdėjo į šuns dienas: ką paskaičiavo anglai ir kodėl gamintojas sako, kad viskas yra visiškai kitaip?  (6)

„Tesla“ automobiliai nėra perkami vien dėl ekologijos, tačiau tai yra vienas iš pagrindinių elektromobilių pardavėjų argumentų. Visgi, Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas parodė, kad karalius yra akivaizdžiai nuogas - elektromobiliai nėra ekologiški. Ir tik nesakykite, kad jūs nustebę, nes tai yra pakankamai akivaizdu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Engaged Tracking“ atliktas tyrimas, aišku, susikoncentravo į situaciją Jungtinėje Karalystėje - ši firma yra įsikūrusi Londone, todėl rezultatai nėra universalūs visoms šalims. Jungtinėje Karalystėje bent pusė visos elektros energijos yra pagaminama deginant iškastinį kurą - tose šalyse, kuriose atsinaujinanti energetika yra geriau išplėtota, rezultatai būtų šiek tiek kitokie. Tačiau „Tesla“ iš karto suskubo paneigti tyrimo rezultatus, tvirtindama, kad anksčiau JAV atlikti tyrimai parodė, kad elektromobiliai yra žalesni už benzininius ir dyzelinius automobilius.

Visgi tyrimai, kuriuos taip mėgsta „Tesla“, didžiausią dėmesį kreipė į taršą automobilio eksploatacijos metu. Tuo tarpu „Engaged Tracking“ įtraukė ir gamybos metu sukeliamą taršą. Žinia, elektromobilių gamyba yra gerokai žalingesnė aplinkai nei tradicinių transporto priemonių, todėl svarstyklių skalės išsilygina. „Engaged Tracking“ skelbia, kad vidutinis Jungtinės Karalystės automobilis per metus nuvažiuoja apie 7800 mylių (12 553 km) ir išmeta 1,5 tonas anglies dvideginio. Vidutinis „Tesla Model S“ per metus aplinkai taip pat vidutiniškai kainuoja 1,5 tonas anglies dvideginio. Abu rodikliai apskaičiuoti įtraukiant ir gamybos metu išmetamą anglies dvideginį.

Senieji automobilių gamintojai jau seniai deda pastangas gerinti gamybos efektyvumą. „Audi“ didžiuojasi savo atsinaujinančios energetikos politika, „Volvo“ eina dar žingsnį į priekį ir net atsisako vienkartinių plastikinių indų visose savo patalpose, daug kitų gamintojų ruošiasi pereiti prie CO2-neutralios gamybos. „Tesla“ tam neturėjo laiko ir pinigų, o ir patys elektromobiliai yra specifiniai - jiems reikia komponentų iš įvairių pasaulio vietų, o logistika, ypač laivyba, teršia.

Tačiau ne viskas taip blogai. Būtų lengva viską nurašyti paprasčiausiai išvadai - „Tesla“ automobiliai kainuoja brangiau, o aplinką teršia lygiai tiek pat. Tačiau ne viskas taip paprasta. Visų pirma, tenka sutikti su „Tesla“ pastaba - vidutinis Jungtinės Karalystės automobilis yra mažesnis už „Tesla Model S“. „Engaged Tracking“ paskaičiavo, kad „BMW i3“ per metus aplinkai kainuoja tik 1,3 tonas CO2, tačiau tai yra gerokai mažesnis automobilis. „Model 3“ būtų teisingesnis subjektas tokiam tyrimui ir „Tesla“ teigia, kad jis yra dar žalesnis už konkurentą iš BMW.

Arba reikėtų lyginti „Tesla Model S“ su panašaus dydžio automobiliais. Jei „Model S“ atitinka vidutinį Jungtinės Karalystės automobilį, kaip pasirodo, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz S-Class“ ar mažesnis „Audi A6“? Tiesa ta, kad „Model S“ net Jungtinėje Karalystėje už tiesioginius konkurentus pagal dydį būtų švaresnis.

Kita vertus, tenka sugrįžti prie dviejų faktų. Pirma, „Model S“ ir kiti „Tesla“ automobiliai nėra parduodami tik kaip ekologiški automobiliai - jie siūlo kur kas daugiau. Antra, pats geriausias automobilis aplinkai yra tas, kurį jūs jau vairuojate (nebent vairuojate kažką ypatingai teršiančio) - jis jau pagamintas, jis jau pristatytas, jis jau paruoštas naudojimui, infrastruktūra jam jau sukurta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(17)
(13)
(4)

Komentarai (6)