JAV pasiektas naujas dugnas? Respublikonai jau siūlo ne tik nutraukti mokesčių lengvatą elektromobiliams, bet netgi juos apmokestinti - ką tokio sugalvojo ir kodėl tai grindžiama „Tesla“ vardu?  (2)

Tuo metu, kai daugelis pasaulio šalių vyriausybių ieško būdų, kaip paskatinti elektrinių transporto priemonių integraciją į transporto sistemą, Respublikonų senatorius (JAV) pristatė naujausią įstatymo projektą, kuriuo ne tik siekiama nutraukti 7500 JAV dolerių federalinę mokesčių lengvatą elektra varomoms transporto priemonėms, bet netgi jas ir apmokestinti.

Senatorius John‘as Barrasso, respublikonas iš Vajomingo, pristatė šį įstatymo projektą.

Visą įstatymo projekto tekstą galite rasti oficialiame Kongreso puslapyje, bet visa esmė yra aiški ir iš jo antraštės:

„Įstatymas, kuriuo siekiama iš dalies pakeisti 1986 m. Vidaus biudžeto pajamų kodeksą, siekiant nutraukti kreditavimą (kitaip tariant paramą aut. past.) naujoms elektra varomoms transporto priemonėms ir numatyti Federalinį Greitkelių naudotojo mokestį alternatyviu kuru varomoms transporto priemonėms.“

Tiesą sakant, tokios Respublikonų partijos (GOP) pastangos panaikinti federalinę 7500 JAV dolerių mokesčių lengvatą elektra varomoms transporto priemonėms buvo ir anksčiau. Jie tai bando padaryti jau dvejus metus, tačiau jiems vis nepavyksta paversti to realybe. Bet panašu, kad jie nepasiduoda ir vis bando savo laimę.

Praėjusį ketvirtį „Tesla“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, kuris pasiekė 200 000 elektromobilių pristatymo pirkėjams ribą ir pirkėjai gali tikėtis gauti iki 7500 JAV dolerių kompensaciją.

Tad, kai viešai matome augančius „Tesla“ pardavimų rezultatus ir tuo turėtų džiaugtis visi, o ypač tie, kurie įsigijo „Tesla“ automobilius, matome tokias keistas iniciatyvas ne tik panaikinti šias mokesčių lengvatas elektromobiliams, o konkrečiai pirkėjams, bet juos dar ir apmokestinti.

Oficialiai teigiama, kad tokiu būdu stengiamasi apsaugoti kitus elektromobilių gamintojus, ypač tuos, kurie yra dar tik savo verslo pradžioje. Neva „Tesla“ turi gerokai didesnį konkurencinį pranašumą ir kitiems rinkos dalyviams yra sunku su jais konkuruoti. Skamba gražiai, tik kodėl tokios mintys respublikonų neaplankė prieš kokius 10-20 metų, kai „Tesla“ buvo kūdikystėje ir turėjo kovoti bei vis dar kovoja su senaisiais automobilių gamintojais ir aukščiausiais JAV politikais?

Ankstesnius respublikonų įstatymų projektus, kuriais sunkinamas elektromobilių gyvenimas, atmesdavo demokratų kontroliuojamas Kongresas, tačiau Senatas, kuris priklauso respublikonams, labai tikėtina, kad palaikys šį įstatymą ir pavers jį realybe.

Nereikėtų manyti, kad toks John‘as Barrasso elgesys yra vien tik iš geros valios ir galvojant apie naujus elektromobilių rinkos dalyvius. Tai greičiau yra asmeniniai interesai ir „atidirbimas“ už finansinę paramą. Tokiems teiginiams yra rimtas pagrindas – remiantis „OpenSecrets“, „naftos ir dujų“ kompanijos yra pagrindiniai Barrasso rėmėjai, o konkrečiai – „Chevron“ ir „Murray Energy“.

Ir tikrai taip, „Murray Energy“ kompanijoje jos advokatu dirbo ir dabartinis EPA vadovas Andrew‘as Wheeler‘is, kuris drauge su JAV prezidentu D. Trumpu nuolat randa progą įgelti elektromobiliams.

Panašu, jog senosios iškastinio kuro pramonės atstovų pirštai siekia labai toli, belieka tik sekti įvykius ir stebėti kuo baigsis naujausias jų bandymas apriboti elektromobilių sektoriaus plėtrą ir pratęsti savo egzistenciją.

Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas

(26)
(8)
(18)

Komentarai (2)