Kinijos pilotas atskleidė kur reiktų investuoti, kad šalis turėtų geresnį naikintuvą negu F-22 „Raptor“ (Video)  (1)

Lygiai prieš dešimt metų įvyko istorinis naikintuvo Chengdu J-20 viešas pasirodymas. Pademonstruotas skrydis parodė, kad nuo šiol penktos kartos lėktuvai nebebus tik amerikietiškas koziris ateities karuose. Tačiau ko jam trūksta, kad taptų pavojingiausiu lėktuvu ore?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tikrąjį atsakymą parodys laikas. Dabar galima kliautis žmonių turinčių priėjimą prie tokių technologijų nuomone. „The Global Times“ cituoja karo pilotą Li Gang, kuris šią savaitę davė interviu Honkongo televizijai „Phoenix TV“. Pilotas turėjo galimybę skraidyti vis dar labai retu J-20 naikintuvu, kurių manoma pagaminta vos 40 vienetų.

Piloto teigimu, šiandien visi Kinijos naikintuvai naudoja tik 3D traukos vektorius. Technologinius skirtumus identifikuoti galima vos pažvelgus į lėktuvo galinę dalį. Jei dujų išmetimo angos apvalios, jos pagamintos 3D technologijos pagrindu, jei jos stačiakampės, tai – 2D.

Amerikietiškų F-22 gale akivaizdžiai matome, kad varikliai pasibaigia itin išsiskiriančios formos dujų išmetimo sistema.

Skrendant itin dideliuose aukščiuose oras išretėjęs taip kad lėktuvo judantys paviršiai pradeda prarasti manevringumą. Eleronai ir aukščio vairai nebeturėdami pakankamos aerodinaminės įtakos tampa vangesni. Problemai išspręsti pasitelktos iš raketų atėjusios vektorių traukos technologijos. Jos padeda valdyti lėktuvą nukreipdamos variklių išmetamąsias dujas kuria nors kryptimi. Atsiradusi papildoma pagalba leidžia greičiau užbaigti manevrus.

 

3D technologija itin mėgstama inžinierių. Neapribota konstrukcija leidžia išmetamų dujų srautą nukreipti praktiškai bet kuria kryptimi padidinant manevringumą. 2D stačiakampė technologija srautą efektyviai pakreipti leidžia tik vertikalia kryptimi. Toks lėktuvas turėtų prastesnį šoninį manevravimą.

 

Li Gango teigimu Kinija turėtų susitelkti į šios sistemos patobulinimą, nes 2D tipo vektoriai užtikrina didesnį nematomumą radaruose, geriau paskirsto išmetamų dujų karštį, pagal kurį lengviau sekti priešlėktuvinėms raketoms.

Gandai apie tokios technologijos įdiegimą pasklido dar 2018 metais. Po viešo naikintuvų pasirodymo Airshow China 2018 renginyje į žurnalistų klausimus atsakinėjo vienas lėktuvo kūrėjų, dizaineris Yang Wei pakomentavo: „Klausiate kada, bet kaip jūs žinote, kad jis to neturi?“. Nuo to laiko karinių technologijų ekspertai nuolat svarsto ar ji bus pristatyta atnaujintame lėktuve.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Arnas Mulokas
(16)
(7)
(9)

Komentarai (1)