Kiek nuostolių turės „YouTube“?  (2)

Kai kurie analitikai pernelyg išpūtė videomedžiagos lyderės „YouTube Inc.“ nuostolius, tačiau patronuojanti bendrovė „Google Inc.“ nekreipia dėmesio į šį nesusipratimą.

Technologijų konsultacinė kompanija „RampRate Inc.“ spėja, kad šiais metais „YouTube“ veiklos nuostoliai sieks 174,2 milijonus dolerių. Tuo tarpu bendrovės „Credit Suisse“ analitikai Spencer Wang ir Kenneth Sena balandžio mėnesio ataskaitoje teigė, kad nuostoliai sieks net 470,6 milijonus dolerių. Priminsime, jog 2006 metų pabaigoje „Google“ už 1,76 milijardus dolerių nusipirko „YouTube“ ir kol kas dar nėra įrodyta, kad šis sandoris atsipirko.

Mountain View mieste įkurta bendrovė „Google“ pripažino, jog „YouTube“ nėra pelninga, tačiau atsisakė pateikti tikslesnius duomenis: dėl šios priežasties analitikai pradėjo teikti savo spėliones.

„Skaičiai dažnai leidžia padaryti neteisingas išvadas, - sakė „Google“ finansų direktorius Patrick Pichette. – Dauguma žmonių išpučia skaičius“. Tačiau „Google“ nenori atskleisti faktinių „YouTube“ nuostolių.

San Franciske įkurta kompanija „RampRate“ tvirtina, jog tokie spėliojimai ir suvokimas, kad svetainė „YouTube“ yra nuostolinga, padeda bendrovei „Google“ sudaryti palankesnius sandorius su kino, televizijos ir muzikos studijomis. Be to, autorių teisių turėtojai rečiau kreipiasi į teismą dėl autorių teisių atlyginimo ir jiems padarytų nuostolių.

„Kompanija „Google“ yra suinteresuota, kad visi manytų, jog „YouTube“ yra nuostolingas“, - rašoma „RampRate“ pranešime. „YouTube“ atstovas Aaron Zamost šio pranešimo nekomentavo, tačiau jis pabrėžė, jog „Google“ talpina daugybę skelbimų ir tokiu būdu siekia mažinti šiuos nuostolius. Jis taip pat tvirtino, kad „Google“ nesuinteresuota didinti nuostolius, kadangi „YouTube“ praranda pajamas už akcijas. „Mes norime, kad sektųsi mūsų partneriams. Tada seksis ir mums“, - sakė jis.

Dėl ekonomikos nuosmukio kompanija „Google“ buvo priversta sumažinti savo išlaidas, tačiau ji vis dar gali skirti lėšų „YouTube“. Pernai metais „Google“ uždirbo 4,2 milijardus dolerių, o šių metų pirmojo ketvirčio pelnas siekia 1,4 milijardus dolerių. Analitikai sutinka su „Credit Suisse“ prognoze, jog šiemet „YouTube“ pajamos sieks 241 milijoną dolerių. „RampRate“ taip pat sutiko su šia prognoze.

„Credit Suisse“ spėja, jog „YouTube“ apie 332 milijonus dolerių išleis videomedžiagos įsigijimui, reklamos komisiniams bei kitoms pridėtinėms išlaidoms. Didelė paslaptis, kiek kompanijai „Google“ kainuoja 24 valandas platinti videomedžiagą, kuri siunčiama į „YouTube“ kiekvieną minutę. Pasitarus su analitikais Spencer Wang ir Kenneth Sena, buvo prieita prie išvados, jog per metus interneto ryšiui, kompiuterinei įrangai, programinei įrangai ir duomenų centrams kompanija išleis apie 380 milijonų dolerių.

Tačiau „RampRate“ mano, jog šios išlaidos sudarys 83 milijonus dolerių. Teigiama, kad išlaidos bus mažesnės dėl to, jog „Google“ sudarys palankesnes sutartis su interneto tiekėjais ir kitais partneriais. Kompanija tiki, jog „Google“ turima technologija leis sumažinti „YouTube“ išlaidas. Tuo tarpu „Credit Suisse“ ir toliau laikosi balandžio mėnesio prognozių.

Aut. teisės: IT žinios

(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)