Vaizdo tinklaraščių sėkmė: latvių „This Is Horosho“ atvejis (Video)  (7)

Daugelis internetu naudojasi savo malonumui ar būtinai informacijai susirasti. Tai galima vadinti pagrindine jo funkcija, tačiau yra ir tokių, kurie internetu uždirba pinigus. Tereikia sukurti savo vaizdo tinklaraštį (tiksliau, į Youtube.com įkelti vaizdo medžiagą, kuri taps populiari tarp šio tinklalapio vartotojų) ir nebereikės sukti galvos, kaip pragyventi.


Norint sukurti populiarų vaizdo tinklaraštį, pirmiausia tai reikia daryti tikrai ne lietuvių, o kur kas dažniau pasaulyje vartojama kalba. Kaimynai latviai, garsiojo tinklaraščio „This Is horosho“ kūrėjai, pasirinko rusų kalbą.

Projekto žanras toks pat, kaip ir šiuo metu žinomiausio vaizdo tinklaraščių kūrėjo Ray Williamo Johnsono projekto „Equals three“ – trumpai tariant, jaunuoliai ieško „Youtube“ tinklalapyje įdomių, juokingų vaizdų ir kuria penkių minučių trukmės laidą, kurioje pateikia savo nuomonę apie rastus vaizdo siužetus. Minėto formato išradėjo R. W. Johnsono projektas turi virš 4 mln. prenumeratorių, o studentų grupelės iš Latvijos jau 2 metus plėtojamas tinklaraštis „This Is horosho“ – 300 tūkst. Gi atskirų video peržiūrų būna dar daugiau.

„This is horosho“ komandą sudaro trys nariai: laidos vedėjas – Stasas Davidovas, operatorius-montuotojas – Vitalijus Golovanovas ir vadybininkas – Sergejus Fidarenko. Šių žmonių profesionalus požiūris, geri filmavimo ir montažo sugebėjimai, nuolatinis bendravimas su žiūrovais padėjo jų bendram projektui tapti garsiu.

„Žmonėms įdomu žiūrėti ne tik pačius vaizdelius, bet ir sužinoti vedėjo nuomonę, stebėti jį“, – atsakė S. Dovidovas, paklaustas, kodėl, jo nuomone, panašūs projektai susilaukia tokio populiarumo.

Daugelis, pamatę R. W. Johnsono projektą primenančius darbus, teigia, kad jie yra plagiatas. „Tą patį galima pasakyti apie žmogų, sukūrusį detektyvinį filmą, juk jis taip pat naudoja jau išpopuliarintą žanrą“, – paaiškino S. Davidovas.

Tiesa, nors „This Is horosho“ formatas ir žanras toks pat, kaip ir „Equals three“, tačiau vaikinų negalima kaltinti plagijavimu: jų tinklaraštyje nėra panašios atributikos, čia pateikiami skirtingi vaizdeliai, daugiausia rusiški, žinoma, skiriasi ir laidų vedėjai, ypač jų mentalitetas, nulemiantis humoro pateikimo formų skirtumus.

Laidoje „This Is horosho“ vaizdo siužetai parenkami atsižvelgiant į pasaulio aktualijas. Kitaip tariant, vien tik surasti juokingą vaizdelį nepakanka. Siužetą reikia pritaikyti temai, kuriai skirta tos dienos laida. Latviai tai daro su geru, skoningu humoru. Jaunuoliai galėjo rinktis iš tokių alternatyvų: nieko nedaryti, tiesiog studijuoti universitete, kurti muziką, groti savo grupėje, arba imtis kurti vaizdo tinklaraščio projektą.

Internete menkai ribojama žodžio (taip pat ir necenzūrinio žodžio) laisvė, tačiau „This is chorosho“ autoriai to nedaro: „O kam? Mes parašėme scenarijų be keiksmažodžių, o tai reiškia, kad visą projektą galime kurti be jų.“

Nauja latvių laida pasirodo kartą per savaitę. Jos kūrimui vaikinai skiria 4 paras: „Daugiausiai laiko atima naujų siužetų paieška, bendravimas su gerbėjais ir laidos montažas“.

Sulaukus populiarumo, latvių tinklaraštininkams „Yotube“ pasiūlė bendradarbiauti. Sumos, kurią gauna už savo darbus, „This is chorosho“ kūrėjai neatskleidžia, tik prasitaria, kad, įžvelgdami projekto potencialą, gaunamus pinigus investuoja į tolimesnį jo vystymą.

Vaizdo tinklaraščių kūrimas – nelengvas darbas, reikalaujantis laiko ir finansinių išlaidų, o žinant, kad tikrai daug žmonių taip pat tuo užsiima, tikimybė sukurti projektą, kuris neš pelną, tikrai nedidelė. Pagrindinė sąlyga norintiesiems užsidirbti iš „Yotube“ – sukurti reguliariai pasirodantį populiarų vaizdo tinklaraštį.

Tai nebūtinai turi būti laida apie juokingus namų vaizdelius. Pavyzdžiui, viena amerikiečių pora, ilgą laiką gyvenanti kartu, sukūrė sėkmingą projektą pavadinimu „Nikki and John“. Tai vaizdo tinklaraštis, kurio autoriai vienas kitam ruošia nemalonias staigmenas, dažnai peržengdami draugiško pokšto ribas. Savotišką žaidimą pora fiksuoja vaizdo kamera ir įkelia įrašus į tinklalapį „Yotube“, kurie, žinoma, sulaukia didelio dėmesio. Nikki ir John vienas ant kito ilgai nepyksta, o tiesiog atkeršija. Kadangi jie vienas kitam nenusileidžia, kerštavimui nesimato galo. Kiek šiame projekte teisybės – nežinia, bet jį lydi dideli peržiūrų skaičiai, tad už savo pokštus pora gauna pinigų.

Viena iš „This Is Horosho“ laidelių:

Aut. teisės: laikas.lt
laikas.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)