Kodėl verslas nekenčia Kalėdų  (1)

Kalėdų ir Naujųjų metų šventimas – karštas metas prekių gamintojams ir svarbiausias metų laikas mažmenininkams, kurie per žiemos švenčių periodo prekybos apimtys sudaro kone penktadalį visų metų pardavimų. Tačiau, nežiūrint to, verslas turi nemažai priežasčių nekęsti Kalėdų – jos gali tapti tikru galvasopiu. Štai keli Wall Street Journal pateikti pavyzdžiai.

Starbucks

Kavinių tinklas Starbucks metų gale tradiciškai keičia popierinių puodelių dizainą į „žieminį“, tokia tradicija prasidėjo 1997 metais. Paprastai stiklines puošia snaigių, eglišakių, etc atvaizdai. Šiais metais kompanija pasirinko minimalizmą ir stiklines tiesiog nudažė raudona (beje, irgi tradicine) spalva. Ir tai buvo klaida: Starbucks sprendimas sukėlė nepasitenkinimo audrą socialiniuose tinkluose ir medijose – pasirodo, dizainas be snieguolių „atima iš žmonių Kalėdas“ ir šventės pajautimą. Ažiotažas dėl puodelių buvo pramintas „puodelgeitu“, kai kurie konkurentai (pavyzdžiui, Dunkin’ Donuts) išleido kalėdinius atsakymui Starbucksui, o kandidatas į JAV prezidentus Donaldas Trumpas netgi įsigudrino iš visos šios popierinių puodelių istorijos sugalvoti rinkiminį pažadą: jei tapsiu prezidentu, mes vėl linkėsime vienas kitam laimingų Kalėdų. Žiūrovai plojo atsistoję.

Simon Property Group

Kompanija – prekybos centrų Simon Property Group savininkė, nutarė išsiskirti ir vietoje tradicinių scenų su Santa Klausu (vietų, kur Santa fotografuojasi su vaikais ir išklauso jų naujametinius norus) įrengė avangardines: pasodino Santą į kampuotą krėslą minimalistinėse ledo „olose“ be įprastų kalėdinių atributų – eglutės, girliandų, židinio ir elfų.

Publika pasipiktino ir apkaltino kompaniją „perdėtu politkorektiškumu“ ir Kalėdų dvasios puolimu, Facebooke atsirado grupė „Boikotuojame Simon Malls“, Change.org portale – peticija, kuria reikalaujama grąžinti naujametines eglutes. Netrukus Simon Property pakluso ir pašalino scenas, kurių įrengimas kainavo jai dešimtis tūkstančių dolerių. „Tai buvo klaida ir mums teko ją ištaisyti, – pareiškė kompanijos vyr. vadybininkas Davidas Contis. – Jei prarasime pinigus, ką bepadarysi.“.

Barclays

Vienas iš stambiausių pasaulio bankų, Barclays, taip pat sukėlė įsiūtį tuo, kad skelbimuose apie savo padalinių darbo ir poilsio dienas, gruodžio 25–28 dienas pavadino „banko išeiginėmis“. Tokį aprašymą socialinių tinklų naudotojai pripažino „bailumo“ ir „politkorektiškumo“ simptomu, „nuolaidžiavimu nekrikščionims“ ir bandymu „atšaukti Kalėdas“. Banko spaudos tarnybai teko aiškinti, krikščionybės diskriminuoti jie nenorėjo: „banko išeiginėmis“ kompanijoje įprasta vadinti visas šventines dienas.

Microsoft

Elektronikos gamintojai irgi padarė lemtingą klaidą. Microsoft klipas, kuriame korporacijos darbuotojai susirenka prieš pagrindinį Apple biurą Niujorke sudainuoti tradicinį kalėdinį himną „Let There Be Peace on Earth“, gavosi

Ira Solomonova
World Press rubrikos redaktorė

labai geras ir jausmingas, praeiviai gatvėse šypsojosi, o Apple darbuotojai ėmė apkabinti konkurentus. Tačiau atidūs žiūrovai pastebėjo, kad iš dainos išmestas posmas, kuriam minimas „Viešpats, mūsų tėvas“. Pasibaisėtina? Karo Kalėdoms paskelbimas? Ir dar kaip.

Nepasitenkinimo blyksniai visuomenėje, be abejo, rodo, kad vartotojai jau priprato laikyti prekių ženklus draugais ir dėl to tikisi, kad, kompanijos vertybės sutampa su jų, pažymi WSJ. Tačiau tai uždeda verslui tam tikrą atsakomybę. Kai kalba pasisuka apie Kalėdas, žmonės tampa labai jautrūs, o prieštarų kyla pernelyg daug: jei norite savo prekes pardavinėti Pietų pusrutulyje, tenka atsižvelgti į tai, kad gruodis ten – vasaros mėnuo ir snaigės netinka; tradicinės vakarietiškoms Kalėdų šventėms raudona ir žalia spalva daugelyje šalių turi kitokias konotacijas ir taip toliau. „Tai projektas, kuriuo niekas nenori užsiimti“, – WSJ pasiskundė neįvardintos pasaulinės marketingo agentūros darbuotojas.

Todėl kartais verslui nelieka nieko kito, kaip tik nuleisti rankas. „Spaudimas kompanijoms ir reikalavimas neįžeisi nė vienos visuomenės grupės toks didelis, kad galiausiai įžeidžiami visi“, – sako Paulas Argentis, Dartmoutho verslo koledžo korporatyvinės komunikacijos profesorius.

Ira Solomonova
slon.ru

 

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(9)
(14)
(-5)

Komentarai (1)