„Volvo“ sėkmė: kaip beveidė markė tapo geidžiamiausia naujiena  (3)

Sakoma, kad visos didžiosios permainos – tik į gerą. Vienas iš geriausių pavyzdžių automobilių industrijoje yra pastarųjų penkerių metų „Volvo“ istorija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš pastumdėlio didžiulėje „Ford“ šeimoje ši kompanija pamažu vėl tapo švedų pasididžiavimu, o jos automobiliai – trokštama preke.

Naujausias gamintojo modelis, 2015 metais prekyboje pasirodęs XC90 visureigis palankiai vertinamas visame pasaulyje.

Natūralu, kad tai atspindi ir automobilio pardavimai. Vien kuklioje Lietuvos rinkoje jau parduota daugiau nei 60 šių prabangių modelių.

O kitamet laukiamas prabangus sedanas S90 vos pasirodžius pirmoms nuotraukoms tapo karščiausia naujiena.

Tapatybės krizė

Identiteto krizė švedų kompanijai prasidėjo 1999 metais, kai ją už 6,5 mln. dolerių (6,15 mln. eurų) įsigijo „Ford“. Iki tol egzotišku ir nestandartiniu stiliumi bei tvirta konstrukcija garsėjęs gamintojas dešimčiai metų buvo kone visiškai pamirštas.

Kuomet maždaug 2004 metais „Ford“ ištiko krizė, amerikiečių koncernas vieną po kito pardavė turėtus kitus prabangių automobilių gamintojus – tai „Jaguar“, „Land Rover“ ir galiausiai „Aston Martin“.

Tačiau paleisti „Volvo“ iš savo rankų nenorėjo, mat vis dar turėjo vilčių praplėsti savo modelių gamą ir konkuruoti su tokiomis kompanijomis kaip BMW ar „Mercedes-Benz“.

Visgi pastangos tai padaryti buvo nesėkmingos, ir galiausiai „Ford“ koncernas išgyvendamas ne pačius lengviausius laikus nusprendė atsikratyti „Volvo“.

2010 metų spalį jau buvo oficialiai paskelbta, kad atsirado pirkėjas – juo tapo kinų automobilių gamintojo „Geely“ motininė kompanija „Zhejiang Geely“. Galutinio sandorio suma siekė 1,7 mlrd. eurų.

Pradėjo nuo nulio

Tokiu būdu „Volvo“ išvengė kito švedų automobilių gamintojo „Saab“ likimo. Šiai kompanijai nieko kito neliko kaip tik 2011 metais pateikti dokumentus dėl bankroto.

„Volvo“ Šiaurės Amerikos padalinio vadovas Lexas Kerssemakersas prisimena, kad tuomet tuomet viską reikėjo pradėti nuo pradžių. Kompanija neturėjo savo variklių ar platformų, ant kurių galėtų gaminti automobilius, nes visos buvo perimtos iš „Ford“.

Švedų kompanija kovojo už išlikimą ir viskas tuomet priklausė tuo to, kokį produktą jiems pavyks pristatyti rinkai. Taip pat reikėjo atgauti tapatybę, o viskas prasidėjo nuo variklių.

„Pasirinkome turbininius keturių cilindrų variklius, kuriuos apjungėme su įkraunamų hibridų technologija, kadangi tvirtai tikėjome, kad tai geriausia alternatyva“, – kalbėjo L.Kerseemakersas.

Ar tai reiškė ženklų galios sumažėjimą? Ne. Kaip aiškino kompanijos atstovas, tokioms jėgainėms pavyksta išgauti V8 tipo motoro galią neprarandant keturių cilindrų variklio efektyvumo.

Sėkmingas modelis

Savaime suprantama, kad iš naujo variklio nebūtų buvę jokios naudos, jei kompanija nebūtų turėjusi platformos, kurioje galėtų jų montuoti. Taigi, „Volvo“ sukonstravo naują platformą, kurią buvo galima padidinti arba sumažinti.

Taip pat ji nuo pat pradžių buvo pritaikyta didesniam kiekiui akumuliatorių.

Būtent ši technologija leido švedams sukonstruoti pirmą septynių sėdimų vietų automobilį su lygiomis grindimis.

Visiškai naujas variklis ir unikali platforma buvo pirmieji svarbūs žingsniai, tačiau „Volvo“ dar reikėjo kažkaip pademonstruoti visam pasauliui, kad jų sugrįžimo planas veikia.

Tam labai tiko XC90 visureigis. Koncepcinė jo versija pasirodė dar 2012 metų pavasarį ir jau tuomet sulaukė didžiulio potencialių klientų dėmesio.

Šių metų pradžioje rinkoje pasirodęs serijinis modelis sujaukė kortas ne vienam konkurentui, o liepos mėnesį kompanija jau turėjo 45 tūkst. užsakymų.

Nauji iššūkiai

„Volvo“ ketina visapusiškai išnaudoti naujosios platformos privalumus. Per ateinančius ketverius metus bus pakeisti visi gamos modeliai, o artimiausiu metu pamainos sulauks S80 sedanas ir XC70 miesto visureigis.

Kompanija taip pat neatsilieka nuo naujausių technologijų plėtros tendencijų. Vis daugiau dėmesio skiriama automobilių galimybėms važiuoti be vairuotojo, tam švedai netgi turi atskira programą, kodiniu pavadinimu „Concept 26“.

Po dešimtmetį trukusio neapibrėžtumo „Volvo“ pamažu tapo energiją ir pasitikėjimą savimi spinduliuojančiu gamintoju, kuris tuo pat metu neprarado savo tvirto būdo.

O to švedams tikrai prireiks, nes jų dar laukia rimti iššūkiai. XC90 yra geras ir populiarus automobilis, tačiau kompanijai reikia paskubėti ruošiant naujus modelius.

Kai kurie mažesni modeliai bus gaminami ant mažesnės, kartu su kinų gamintoju „Geely“ sukurtos platformos, o tai gali atgrasyti dalį išrankių pirkėjų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(26)
(3)
(23)

Komentarai (3)