Viešojo transporto reforma Vilniuje peraugo į protesto bangą  (18)

Vilniuje didžioji dalis besinaudojančių viešuoju transportu praėjusią savaitę praktiškai negalėjo pasikeisti senojo pavyzdžio e. bilietų į naująsias „Vilniečio korteles“ bei pasipildyti mėnesiniu bilietu senųjų, jei to nepadarė iki rugpjūčio 15 dienos.

Ypač daug problemų iškilo reformos pirmąją dieną. Nuo ankstyvo ryto vilniečiai, keliaujantys viešuoju transportu, susidūrė su problema. Nuo rugpjūčio 15 dienos įvesta naujoji bilietų sistema turėjo pakeisti anksčiau galiojusią e. bilieto kortelę į Vilniečio kortelę, kurios nemokamai keičiamos visuose spaudos kioskuose. O įprasti 1 ir 2 litų vertės bilietėliai pakeisti į 30 ir 60 minučių bilietus.

Norintys pasikeisti kortelę ar nusipirkti pastaruosius bilietus to padaryti negalėjo, nes, anot spaudos kioske dirbančios pardavėjos, yra užstrigusi sistema, per kurią viskas kompiuterizuotai tvarkoma. Kaip praneša pardavėja, jai pradėjus darbą, sistema jau buvo užstrigusi ir keleiviams niekuo negalinti padėti, nes seni geri bilietėliai yra išimti iš prekybos.

Taigi vienintelė išeitis – pirkti vienkartinius bilietus pas vairuotoją. Kioskuose jie parduodami senąja kaina – bilietas be nuolaidos kainuoja 2 litus, su nuolaida – 1 litą. Perkant tuos pačius vienkartinius bilietus transporto priemonėje, jų kaina gerokai aukštesnė – 1,75 Lt (su nuolaida) ir 3,5 Lt (be nuolaidos).

Pasak „Lietuvos spaudos“ elektroninių produktų grupės vadovo Nerijaus Orvido, penktadienio naktį, pagal naują savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pateiktą programinės įrangos versiją, vykdyti kioskų sistemų atnaujinimai, tačiau ne visur tai pavyko padaryti automatiškai. „Kortelių terminalai dar nėra iki galo atsinaujinę, sėkmingus pardavimus vykdo apie 20 taškų“, – BNS sakė N. Orvidas.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas BNS penktadienį sakė, kad nuo trečiadienio turėjusią veikti sistemą visiškai sutvarkyti tikimasi iki pirmadienio. „Tikimės, kad nuo kitos savaitės sistema jau veiks. Tikrai nenorime pasakyti, kad tokio lygios sistemoje nebus pavienių sutrikimų – ir paprastas kompiuteris stringa, tačiau iš principo sistema yra paleista“, – aiškino G. Bliuvas.

Jis taip pat dėstė, kad į pagalbą gyventojams siunčiami kontrolieriai – jie autobusuose ir troleibusuose rodys keleiviams, kaip naudotis naujais bilietais. „Kontrolieriai nuo šiandien bus paskirstyti po transporto priemones tam, kad padėtų žmonėms naudotis kortelėmis. Galbūt jaunesnio amžiaus žmonėms yra aiškiau, vyresniems mes padėsime“, – teigė G. Bliuvas.

Iki metų pabaigos senąsias e. bilieto korteles į Vilniečio korteles keleiviai galės pasikeisti nemokamai, taip pat iki sausio pirmosios galima važiuoti su iš anksto įsigytais vienkartiniais bilietais. Įsigiję bilietą rugpjūčiui, keleiviai juo gali naudotis įprasta tvarka iki rugpjūčio 31 dienos, o senąją kortelę į naująją pasikeisti rugsėjo pirmosiomis dienomis.

Įvedus naują elektroninio bilieto sistemą, vienkartinius bilietus pakeitė 30 ir 60 minučių elektroniniai bilietai, kuriuos pažymėję keleiviai gali persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, nežymėdami naujo bilieto.

Mėnesio bilietus pakeitė 30 dienų bilietai, kurie galioja 30 kalendorinių dienų nuo to laiko, bus pirmą kartą pažymėtas.

Visi naujieji bilietai nuo šiol bus skirti važiuoti tiek autobusais, tiek troleibusais.

Kaip atsakas į techninius sutrikimus ir branginamus vienkartinius transporto bilietus internete jau pasirodė raginimai pasirašyti peticiją. Peticijai parašai žadami rinkti iki kitų metų birželio. Peticijos esmė – išreikšti neigiamą požiūrį į viešojo transporto Vilniuje reformą. Jos turinys adresuotas Vilniaus miesto savivaldybei ir jame išdėstyti tokie punktai, kaip:

„Mes, pasirašiusieji, nepritariame:

  • Bendro elektroninio bilieto autobusams ir troleibusams įvedimą, nes bendroji infrastruktūra nėra išvystyta taip, jog visi mikrorajonai būtų pasiekiami abejomis transporto priemonėmis.
  • Laikino, 30 minučių, bilieto įvedimui, nes dėl kamščių ir spūsčių, bei nuolatinio transporto vėlavimo, juo pasinaudoti važiuojant daugiau nei viena transporto priemone tampa neįmanoma.
  • Jog važiuojant ta pačia transporto priemone reikėtų daugiau nei vieno bilieto, jo turi užtekti visam maršrutui.
  • Neargumentuotam vienkartinio bilieto kainos kėlimui“.

Aut. teisės: alfa.lt

(1)
(0)
(0)

Komentarai (18)