„Business Insider“ skelbia ribinės kainos stebuklą: lietuviai šturmuoja Lenkiją ir palieka čia milijonus  (7)

Lietuviškos produkcijos kainos Lenkijos pasienio parduotuvėse gerokai mažesnės nei pačioje Lietuvoje. Tai savo ruožtu skatina lietuvius šturmuoti Lenkijos parduotuves.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prieš kelias dienas Lietuvos žiniasklaida rašė, kad prekių kainos Lenkijos pasienio parduotuvėse yra ženkliai (net 40-50 procentų) mažesnės nei pačioje Lietuvoje. Pigesnės ne tik tų pačių kategorijų prekės, bet ir identiški Lietuvos įmonių gaminami produktai.

Lenkijos ir Lietuvos prekybos rūmų direktorė Beata Czaplińska interviu „Business Insider Polska“ pabrėžia, kad kiekviena iš prekių kategorijų turi būti vertinama atskirai. Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad kiekvienas gamintojas nustato savo eksporto politiką, tačiau yra keletas veiksnių, dėl kurių lietuviai noriai atvyksta apsipirkti į Lenkiją.

„Komentuodama bendras lietuviškos produkcijos kainų tendencijas Lenkijoje ir kitose šalyse, noriu atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje maisto produktams PVM yra 21 proc., o Lenkijoje – 5 proc. arba 0 proc. Todėl produktų kaina šalyje automatiškai sumažėja 16-21 proc. Be to, Lenkijos prekybos tinklai prekes iš Lietuvos gamintojų perka urmu, o didmeninė kaina, kaip žinome, dažniausiai būna kur kas patrauklesnė. Tai savo ruožtu reiškia, kad parduodant prekes net ir su Lenkijos prekybos tinklo marža, kaina lentynoje yra daug palankesnė“, – sako Beata Czaplińska.

Beata Czaplińska taip pat sako, kad nedidelės, šeimoms priklausančios maisto prekių parduotuvės Lietuvoje praktiškai išmirė, tad keli Lietuvą užvaldžiusios prekybos tinklai diktuoja kainas vartotojams.

 

„Lietuvos vartotojas praktiškai pasmerktas pirkti nurodytomis kainomis, nes alternatyvos iš esmės nėra“, – sako ji.

Beata Czaplińska atkreipia dėmesį, kad lietuviai Lenkijoje apsipirkinėja jau daug metų, o šiandien tai nieko nestebina. Ji atkreipia dėmesį, kad iš pokalbių valiutos keityklose galima daryti išvadą, kad kiekvienas lietuvis, turintis bet kokį maitinimo verslą, kavinę ar restoraną, apsiperka tik Lenkijoje.

„Tokia tendencija tęsiasi bent jau nuo 2015 metų, kai Lietuvoje buvo įvestas euras, o pastaruoju metu ir valiuta išlaikė savo vertę. Lenkijoje pasienio prekybos centruose klientus aptarnaujantis personalas kalba lietuviškai, plačiai žinomi didmenininkų, skerdyklų, geriausio kurso valiutos keityklų adresai ir kt. Per pirmuosius devynis praėjusių metų mėnesius į Lenkiją vienai dienai (be nakvynės) išvykę lietuviai išleido 20 milijonų eurų. 2020 metais, tuo pačiu metų laikotarpiu, lietuviai Lenkijoje išleido keliais milijonais eurų daugiau. Per visus 2020 metus vienadieniai svečiai iš Lietuvos Lenkijoje išleido 28 mln. Eur, o dar metais anksčiau – 61 mln. eurų“, – sako Beata Czaplińska.

 

Lenkijos ir Lietuvos prekybos rūmų skaičiavimai rodo, kad daugiausiai lietuviai Lenkijoje išleido vos įvedus eurą – 2015 metais. Tuo metu vienos dienos klientai per visus metus Lenkijoje išleido 82 mln. eurų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(29)
(6)
(23)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (7)