Fantastika! Į Marsą vos per 45 dienas – mokslininkai pateikė NASA viliojantį pasiūlymą (Foto)  (2)

Tyrėjai siūlo naujose raketose naudoti specialiai sukurtą branduolinį variklį.


Meninė bimodalinės branduolinės šiluminės raketos (Bimodal Nuclear Thermal Rocket) koncepcija
Meninė bimodalinės branduolinės šiluminės raketos (Bimodal Nuclear Thermal Rocket) koncepcija
© NASA

Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-01-24 Fantastika! Į Marsą vos per 45 dienas – mokslininkai pateikė NASA viliojantį pasiūlymą (Foto)  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

NASA atrinko kelis naujus kosmoso projektus, kuriuos galimam įgyvendinti ateityje. Tarp jų – amerikiečių mokslininkų projektas, kurio tikslas – naujo tipo branduolinio variklio panaudojimas kosminėje raketoje, kad ji per 45 dienas galėtų nuskristi į Marsą, rašo „ScienceAlert“.

NASA dabar turi labai toli siekiančių kosmoso tyrinėjimų planų, todėl aktyviai kviečia mokslininkus kurti naujus technologinius projektus, kuriuos būtų galima įgyvendinti kosmose.

Apie kai kuriuos iš jų jau rašėme, pavyzdžiui, deguonies vamzdyno Mėnulyje sukūrimas ir naujas orlaivis skrydžiams Titane.

Šiame etape NASA atrinko 14 projektų, kurie gavo pradinį finansavimą tolesnei plėtrai. Tai yra, tai tik pirmasis tyrimo etapas, o tik keli projektai pateks į trečiąjį etapą.

Specialūs kuponai tik šiandien - už tokią kainą pats pažangiausias robotas iš Aliexpress! Naujausia navigacija, japoniškas variklis, net 6500Pa, UV dezinfekcija, stebėtinas išmanumas ir aukščiausi vertinimai - „be klausimų, pats geriausias rinkoje“ (Video, „ABIR X8“)
7001

Super pasiūlymas!

Iki 2023-01-13

Specialūs kuponai

Iš Lenkijos

Aukščiausi pirkėjų iš Lietuvos ir apžvalgininkų vertinimai

Pažangiausia navigacija: LDS 8.0 | TOF jutiklis | SLAM | 360 laipsnių kampu skenavimas | 46 davikliai

UV dezinfekcija

Vienas galingiausių: japoniškas NIDEC 32W variklis | 6500Pa | 3200 mAh

7-nių etapų triukšmo slopinimo sistema

600 ml + 360 ml talpos

Vienu metu plauna ir valo | 3 sauso + 3 drėgno (Y plovimas) + 15 valymo režimų APP

Kelių aukštų ir 20 žemėlapių išsaugojimas

Patalpų skirstymas į zonas | tvarkaraščiai | no-go zonos | virtualios sienos ir t.t.

Google Home, Alexa ir Alice balso asistentai

Išsamiau

NASA po poros metų ketina išlaipinti astronautus Mėnulyje, o dešimtmečio pabaigoje pradėti statyti pirmąją Mėnulio bazę. Kitas kosmoso tyrinėjimo etapas bus nusileidimas Marse, kuris jau gali įvykti ateinantį dešimtmetį. Todėl projektai, susiję su Raudonąja planeta, ypač domina JAV kosmoso agentūrą.

 

Tarp tokių projektų yra ir Ryano Gosse iš Floridos valstijos universiteto (JAV) nauja kosminės raketos branduolinio variklio koncepcija. Tiesą sakant, ši koncepcija nėra visiškai nauja, nors tai yra naujoviška technologija, kuriai gali būti skiriamas tolesnis finansavimas. Dar XX amžiuje JAV jau užsiėmė branduolinio šiluminio variklio ir branduolinio elektrinio variklio kūrimu kosminėms raketoms. Tačiau šie projektai nebuvo toliau plėtojami.

 

Gosse pasiūlė sujungti dviejų tipų branduolinius variklius į vieną, kurį sudarytų dvi dalys, t. y. šiluminė ir elektrinė. Tai leis, pasak mokslininko, patekti į Marsą per 45 dienas. Šis branduolinis variklis, kaip minėta aukščiau, susideda iš dviejų vienas kitą papildančių komponentų.

Pavyzdžiui, branduolinį šiluminį variklį sudaro branduolinis reaktorius, kuris šildo skystą vandenilio kurą, paverčia jį jonizuotomis vandenilio dujomis, kurios vėliau sukuria trauką. Kita vertus, branduolinė varomoji jėga susideda iš branduolinio reaktoriaus, kuris tiekia elektrą Holo efekto varikliui, tai yra jonų varikliui, kuris sukuria elektromagnetinį lauką. Šis laukas jonizuoja ir pagreitina inertines dujas, tokias kaip ksenonas, kad sukurtų trauką.

 

Abu šie varikliai turi didelių pranašumų, palyginti su įprastu cheminiu varikliu kosminėse raketose. Naujasis variklis, anot Gosse, apjungs abiejų branduolinių raketų variklių – šiluminių ir elektrinių – privalumus.

„Toks dvigubas dizainas galėtų užtikrinti greitą skrydį į Marsą per 45 dienas, taigi žmonės galėtų greitai skristi į kitas, tolimesnes Saulės sistemos planetas“, – sako Gosse.

Dabar įprasti raketų varikliai gali nugabenti astronautus į Marsą per 9–12 mėnesių. Todėl tokia trumpa 45 dienų kelionė gerokai sumažins paties pilotuojamo skrydžio riziką, taip pat bus saugesnė astronautų sveikatai, sakė Gosse.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(29)
(0)
(29)

Komentarai (2)