Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Talkatif 2010-03-13 23:54
Prisiminkim, kad senai apleidom ekosistemų studijas. Derlingosios žemės JAV ir Ukrainoje tūkstantmečius sau augino mases augalijos. Bet atėjo žmogus, nuskuto, nudžiovino, išgręžė, vėliau užsūdė viską gerai. Kur čia tau augs kas? O iki tol sau augo ir vargo bau nematė. Per milijonus metus nusistovėjusias technologijas, sistemų visumos bendrą veikimą reik išsistudijuot, o ne šūdeliaut po kąsnį ir vis nesuprast, kodėl vis prasčiau ir prasčiau sekas grūdą išspaust.
Wickit 2010-03-14 14:44
Įdomu kas bus kai tokios žuvytės pateks į laukinę gamtą.. Mano genų inžinerijos dėstytojas tai labai giria tokius projektus :d
lape 2010-03-14 15:13
Viskas butu gerai, bet žmogaus organizmas, kaip ir bet kuris kitas, nėra elementarioji biologija.
Kaip kempinligę paaiškintum?
gedas 2010-03-14 15:53
gyvuliai. vietoj to, kad atkurtų natūralius, išvedinėja mutantus kiborgus.
enzim 2010-03-14 20:22
Gal galėtum paaiškinti, kaip kempinligė susijus su genų indžinerija?
lape 2010-03-14 21:30
O kaip iš vis plinta kempinligė, jei, kaip sakai - visus baltymus organizmas suskaido? O kaip pav. rotavirusas plinta, kodėl jo nesuvirškina?
enzim 2010-03-15 11:50
Tamstai primenu, kad nekorektiška diskutuojant atsakyti klausymu į klausymą
lape 2010-03-15 13:11
Čia ne klausimas, o pasiūlymas pasimokinti neelemtariąją biologiją...
enzim 2010-03-15 13:22
Tamsta nelaputauk, o atsakyk į klausymą. Be to sumaišei mane su Belzebubu.
lape 2010-03-15 15:42
Gerai jau - Belzebubbas sako - nereikia baimintis, jei kokie neįprasti genai ar baltymai pateks į mūsų skrandį iš GMO, nes ten viskas suskaldoma. Na, aš klausiu - o kaip tada plinta kempinligė? Juk ją sukelia baltymai patekę į organizmą pro skrandį. Tai gal vis dėlto nesuskaldo tas skrandis visokių baltymų? Tuo labiau neįprastų organizmui.
enzim 2010-03-15 16:47
Kiek aš žinau,tai mutavusių prionų sukeltos ligos yra labai retos, o jų dažnis išauga tarp gyvūnų- kanibalų bei žmonių valgančių šių gyvūnų mėsą. Jūsų žiniai kempinligė( spongiforminė encefalopatija) išplito tarp galvijų, kai juos,žolėdžius, pradėjo šerti koncentruotais pašarais, į kurių sudėtis buvo praturtinta gyvulinės kilmės foforu, t,y. kaulamilčiais, kurie buvo pagaminti iš tų pačių galvijų kaulų. Kaip matai galvijai per prievartą paversti kanibalais. Pradėjus dėti į koncentratus mineralinės kilmės fosforo priedus, kempinligės protrūkių nepastebėta.
Apibendrinant prionų sukeltos ligos stebėtos tik tarp žinduolių, tarp žuvų jų niekas dar neaptiko. Kai aptiks šio baltymo sukeltą ligą tarp žuvų, aš pirmas rekomenduosiu tave lape į medicinos enciklopediją, kaip pirmąją iškėlusią šią hipotezę ir tebus svetainės įkūrėjai tavo liūdytojai .
Pagal tavo logiką, kadangi įvykdyta mutacija upėtakių gene, analogiška natūraliai Belgų mėlynųjų galvijų geno mutacijai, o šie galvijai gali sirgti kempinlige- tai ir upėtakiai gali sirgti kempinlige. Pagal tokią , švelniai pasakius, pritemptą logiką ir upėtakis nemutavusiu raumenų genu turėtų sirgti kempinlige nes jis turi tokį patį raumenų gena, kaip ir bet kuri kitas galvijas, kuris prie atitinkamų sąlygų irgi gali susirgti kempinlige. Sėkmės vykdant atradimus .
minute 2010-03-15 23:29
Jūs trubūt juokaujate, sakydami, kad genetiškai modifikuotas produktas nedaro įtakos žmogaus sveikatai???? gal skrandis ir suvirskina genus, bet genai cia ne prie ko!genai(modifikuoti) pakeicia baltymų struktūrą, kurią virškina skrandis, daugiau pasiskaitykite, o ne ''prisimintas žinias iš mokyklos laiku cituokite'' jei modifikuoto augalo žiedadulkes bitė perneštų ant nemodifikuotų, susikryžmintų dvi rūšys ir natūralios išnyktų! jei tai taip sveika, kodėl kai kurios šalys nenori įsileisti į savo rinką tokių nuostabių išradimuų? taip tai labai naudinga medicinai, ir t.t., bet kai po kelių metų nebebus nemodifikuotų obuolių verksite. modifikuotos bulvės atsparios koloradui, todėl, kad iš jų pašalintas skonio genas, nes koroladas mėgsta bulves, dėl skonio, patikėkite, ir žmogui tos bulvės beskonės! užsimanysite viena diena su skoniu, bet nebus, nes beskonės kryžminsis su natūraliomis rūšimis ir šios visiškai išnyks. Genetiškai modifikuoti augalai turi būti auginami tik šiltnamiuose, bet jei jūs nežinote jie jau laisvai laukuose auginami ir Lietuvoje. Neduok dieve kokia nors va tokia modifikuota žuvis susikryžmintų su natūralia veisle..žodžiu, valgykite į sveikata jei jums atrodo tai šaunu, bet žmonės patys sau duobe kasasi iš godumo, amerikiečiai maista i vandenyna nesuvartotą pila, o afrikiečiai badu miršta ir štai dar prisireikė mum storesnės žuvytes apgailėtina. pabandykite savo mylimą šuniuką šerti tik modifikuotu maistu, tada tegul atsiveda jis šuniukų, gal ne pirma vada, bet antra tikrai bus išsigimus. Pelytes , kurios buvo taip maitinamos, atsivede nevaisingus palikuonis, kraujuončiu palikuonis, išsigimusius, nusilpusius,arba negyvus, ši revoliucija mūsų vaikų sveikatos sąskaita.
enzim 2010-03-16 17:34
Kiekvienas GMO priešininkas, perskaitęs jūsų komentarą, turėtų susigėdęs nurausti. Teiginiai ,kuriuos turim suprasti kaip faktus, neparemti nuorodom į pirminius šaltinius. Ir apskritai matosi , kad žmogus kažką skaitęs, tačiau nelabai atsimena ką, todėl pateikti ,,faktai" neatpažįstamai iškraipyti. Apskritai visas jūsų komentaras- vien emocijos ir seilių taškymas. Jūs net nesugebėjot suvokt, skaitydama mano komentarą, kad aš ne GMO ginu, o stengiuosi demaskuoti nusisapaliojimus, kad tarp GMO ir kempinligės yra ryšys.
Aš nemanau , kad GMO yra blogis, aš manau, kad yra bloga pasirinkta dabartinė GMO kūrimo strategija, nesprendžianti iš esmės susidariusios krizinės situacijos biosferoje. Jei būtų sukurtos tokios GMO aotą iš oro fiksuojančios bakterijos, kurios gyventų simbiozėje su varpiniais javais, tai liautūsi gruntinių vandenų teršimas nitratais ir nitritais, gamtinių dujų poreikis žmonijai sumažėtų perpus,susitaupytų milžiniškas elektros energijos kiekis(verktų tik Lubys, ,,Gazpromas" ir jų išlaikomi korumpuoti valdininkai). Jei būtų sukurti genų indžinerijos metodais daugiamečiai javai, tai būtų sustabdyta milžiniško regiono dirvožemio erozija. Reikia tropinių miškų regionų gyventojus skatinti būti girininkais, o ne žemdirbiais. O, kad taip atsitiktų, reikia sukurti augalus, kurie džiunglių sąlygom, normaliai derėtų, nekengdami natūraliai ekosistemai.
Aš sutinku, kad didesnė dali dabartinių GMO ne tik , kad nesprendžia ekologinės krizės, bet ją ir gilina, o dar baisiau, kad maža jų dalis dar ir kenkia žmonių sveikatai.
Taip kad mažiau emocijų, o daugiau pagrįstų faktų.
HiTech 2010-03-16 17:55
O kuom pries pakeiciant si gena upetakiai buvo "nenaturalus"?
lape 2010-03-16 20:14
Enzim - aš niekur nesakiau, kad kempinlige susijus su GMO. Aš dar kar sakau - kad baltymai gali patekti į organizmą . Ir tą nelaimingą kempinligę pateikiau kaip tokio patekimo pavyzdį. Taigi nekraipykim faktų.
O apie GMO galiu pasakyti - žmonijai jau nėra kito kelio - tik genų modifikacija, bet tai neturi būti pelno šaltinis. Ir kiekvienas darbas turi būti labai gerai pamatuotas ir apskaičiuotas.
Labai daug pavyzdžiu apie "gerus" norus galime rasti Australijos istorijoje.
enzim 2010-03-17 12:46
Pavyzdys su kempinlige buvo nekorektiškas. Tai turėjo būti GMO metodais sukurtas augalas, ar gyvūnas, kurio baltymų neperdirba žmogaus skrandis. Esminis žodis jūsų komentare yra ,,gali". Čia galima ir anigdotą suskelt, ale tiek to . Reikia ne hipotetinio pasvarstymo, duokit šian faktus.
Analog 2010-03-17 15:06
Korektiškas ar ne, koks skirtumas, pasidarėt kaip politikai, užtat faktas yra. O "korektiškų" pavyzdžių, kiek man žinoma, dar nėra ir tikiuosi jų nebus.
minute 2010-03-28 20:48
kas jums sakė, kad mano komentaras skirtas jums? skirtas visiems kurie, palaiko sia ideja(GMO)apie kenpinligę nekalbu. aš visiškai nesutinku, kad reikia kurti daugiamečius javus ir .t.t. ir .t.t. gal mano komentaras ir nera labai išsamus, bet aš studijuoju ekologija, ne lietuvių kalbą, tad atsiprašau, o tai, jog mano komentarą vadinate seiliojimusi, rodo, jog pats/pati nesate ramių nervų galiu pasakyti tik viena Genetiskai pakeisti augalai gali augti tik šiltnamiuose, jokiu budu nekontaktuodami su naturaliomis(genetiškai nepakeistomis) rūšimis. Jei taip kaip jūs visi žiūrėsime į ekonomiką, žmonijos poreikius, tai toli nenueisime. Tarkim(grįžtu) prie daugiamečių javų temos: tarkim sukurtų tokius javus, juos augintų masiškai ir .t.t. po kažkurio laiko neliktų ''tikrųjų'' javų, priežastis aiški: kryžminimasis ir t.t., na ir pasirodo, kad tie daugiamečiai javai labai pavojingi sveikatai, ka tada daryti? atsisakyti isviso javu? o ta mintis apie ūkininkavimą džiunglėse, tai nustebino.. net nežinau.. tarkim sukūrtų tokią rušį ir ką? ją augintu tarpeliuose tarp medžiū ir krūmų? juk tik taip įmanoma neiškertant medžių:)) aš jokiu būdu nepalaikau miškų kirtimų, bet tokia idėja juokinga, nebent jūs žinoma, nepaminėjote kažkokių labai revoliucingų smulkmenų..
kionig 2010-03-28 22:34
Nieks taip nespelioja. Tiesiog yra kaupiamas tas vadinamasis seklu bankas, jos ten uzsaldomos ir panasiai. O kam mum kryzmint senasias su naujomis ? Mes isvedem nauja veisle is senosios tai ta naujaja ir auginam, nes naujesne yra pranasesne uz senaja. O kad kenkia sveikatai, tai kada jau atsirado modifikuota soja ir kiek ja mes jau metu valgome t.y. kiek ji daugeli i maisto produktu yra sudedamoji, o is tikruju gan nemazai jei paskaitytum etiketes.
Mona 2010-03-29 13:45
Visuomenė nepapankamai informuota apie genetiškai modifikuotus produktus, tikrieji faktai slepiami dėl GM maisto pasekmių sveikatai. Ir visa tai tik dėl pinigų, nenorėjimo prarasti savo klientų, todėl nebereikalo išsikovota, kad ant etikečių būtų galima nerašyti jog maistas yra genetiškai modifikuotas, nes yra žmonių žinančių jog jais maitinantis žalojama sveikata negrįžtamai. Dauguma yra tik kažką girdėję apie tai, kad modifikuoti produktai gal ir kenkia, o jei ir kenkia tai labai nežymiai, ir visgi koks skirtumas tas jų poveikis, nes dabar viskas nuodinga, netgi oras kuriuo kvėpuojama. Be to į kiekvieną naujovę žiūrima skeptiškai, todėl nereikia čia taip paranoiškai į visą šitą reikalą žiūrėti. Deja, jeigu taip manačių vis daugės mūsų laukia nedžiuginanti ateitis.
Tokie produktai ūminio sveikatos sutrikimo nesukelia, jų poveikis psireikš gal po keliasdešimties metų, kuomet jau bus per vėlu. Na jeigu jau poveikio iškart nepasimato tai vis tiek turi būti atliekami kažkokie tyrimai, kad nustatyti ar jie daro nors kažkokią įtaką, ir beabejo tie eksperimentai atliekami, o reultatas toks: laboratoriniai gyvūnliai šeriami GM maistu miršta nuo vėžio, bet žmogui šia produkcija maitintis leidžiama ir toliau sėkmingai leidžiama į rinką. Mokslininkai, atradę tam tikras problemas ir išreiškę kritiką prieš GM maistą, buvo prigrasinti, neteko pareigų, finansavimo ar tiesiog buvo išmesti iš darbo, jų pasisakymų gaima rasti youtube. Šie produktai sukelia ne tik tokias baisias ligas kaip vėžys, silpnina mūsų imunitetą, bet daro poveikį ir ateinančioms kartoms, nes sukelia genų modifikacijas. Jų poveikis nestaigus, lėtinis, o lėtinės ligos sunkesnės ir nepagydomos, be to čia „įveliami“ mūsų genai,o tai dar baisiau, genetinės ligos sunkiausios, nepagydomos. O kas baisiausia modifikuotų produktų vis daugėja, jų kiekiai sparčiai auga, kasdien maitindamiesi tokiu maistu po truputi išauginsim apsigimėlių kartą. Ir mes į tai nereaguojam, nesuprantam. Siūlyčiau pasidomėti MONSANTO kompanija,pagrindine modifikuotų produktų kūrėja ir pradininkė, turėjančią spalvingą istoriją: Agent Orange, PBC..nepatingėkit peržvelgti šias nuorodas
http://www.opednews.com/articles/John-M ... 7-345.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
http://www.youtube.com/watch?v=8KK8iL4d ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=GJxb7CY1 ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=ENIB917y ... Cbr%20/%3E
http://www.youtube.com/watch?v=3SXVpvgXo9Q
http://fadette.blogas.lt/genetiskai-mod ... os-19.html
Šie upėtakiai turintys daugiau mėsytės arba nepūvantys pomidorai
http://www.youtube.com/watch?v=yh8c9OUti4c ir daug kitų „patobulintų“ produktų, kurių vis daugės, atneš žmonijai didelę didelę nelaimę. Nors gal tai skamba paranoiškai, bet netikėkit tais sėdinčiais aukščiau, kad jiems nuoširdžiai rūpi jūsų sveikata, o ne pinigai ar valdžios jausmas, kad nuo jų priklauso mūsų ateitis. MONSANTO melagiai, monopolininkai, o valdžia jiems duoda lasivą kelią, turbūt irgi ne už dyką. Pasidomėkit tikruoju GM produkto žala. Čia viskas tik melas ir gaila, kad dauguma tam yra apatiški. O galim juk bandyt tai stabdyti. Kam tai rūpi, o ir tiems kam nelabai, bet jei nesunku prabalsuokit štai čia:
https://secure.avaaz.org/en/eu_health_a ... ity/?rc=fb
Ir paskelbkit kitiems per skype, facebook ir ktaip.. Na nebūkit abejingi...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Komercinei rinkai jau paruošti genetiškai modifikuoti upėtakiai (Video)