Kaip kosmose keliauti greičiau už šviesą: galima pakeisti erdvės ir laiko taisykles (16)
Svajonė apie kitų erdvės matmenų pavarą, futuristinę varomąją sistemą, kuri leistų mums įveikti astronominius atstumus greičiau už šviesą, vis dar gyva.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors istoriškai ši idėja buvo nustumta į mokslinės fantastikos sferą, vis daugiau inžinierių stengiasi ją paversti realybe.
Pavyzdžiui Chance'as Glennas, inžinerijos profesorius ir Hiustono-Viktorijos universiteto viceprezidentas, kuris leidiniui „The Debrief“ sako, kad yra pasirengęs pristatyti laboratorijoje ankstyvuosius naujos koncepcijos tyrimus.
Nereikia nė sakyti, kad tikroji „Žvaigždžių kelias“ filme matyta erdvės deformacija – jei ji kada nors bus įsisavinta, teoriškai egzistuoja. Tokie tyrinėtojai kaip Ch. Glennas pradeda įtarti, kad galėtume priartėti prie technologijos žaisti erdvės ir laiko taisyklėmis.
Ch. Glennas yra pasirengęs skirti lėšų ir savo laiką visiškai naujai idėjai – ne sukurti „matmenų burbulą", apsauginį kokoną, kuris apsaugotų erdvėlaivį, skriejantį virššviesiniu greičiu, o pabandyti sulenkti laiką ir erdvę.
„Mano suplanuotas eksperimentas apima kamerą su radijo dažnio elektromagnetinėmis bangomis ir lazerio spinduliu, einančiu per ją, – sakė jis „The Debrief", – „ir jei nors šiek tiek erdvė/laikas būtų kokiu nors būdu iškraipytas, tai būtų galima aptikti".
Kad tai padarytų, Ch. Glennas planuoja užpildyti kamerą etilenglikoliu – geriau žinomu kaip antifrizas, padedantis aušinti jūsų automobilį – tai stebėtinai paprasta, jau paruošta medžiaga, skirta šiaip jau sudėtingam eksperimentui.
Ši medžiaga galėtų leisti Ch. Glennui aptikti gravitacinių bangų pėdsakus arba erdvėlaikio bangavimą, kurį Albertas Einšteinas pirmą kartą numatė daugiau nei prieš 100 metų, ne kažkur už tūkstančių šviesmečių, bet čia pat, Žemėje.
Pulsuojant lazeriui šioje kameroje, mokslininkas tikisi užfiksuoti šį bangavimą, kuris, jo manymu, gali turėti įtakos mūsų būsimoms pastangoms kurti erdvėlaikio deformacines pavaras.
Laimei, profesorius jau užsitikrino finansavimą ir vertingus ryšius NASA Reaktyvinio varymo laboratorijoje ir „SpaceX“, kaip jis sako. Pasak „The Debrief", jis džiaugiasi, jog gavo kvietimą iš žinomo matmenų pavaros eksperto Haroldo White'o pasinaudoti jo laboratorija.
„Tikiuosi, kad pirmieji eksperimentai bus atlikti iki 2023 m. vasaros, – leidiniui sakė Ch. Glennas. – „Gal kovo mėnesį ar ankstyvą pavasarį".
Nors realybėje veikianti matmenų pavara vis dar tolima, pirmieji žingsniai dažnai būna sunkiausi.
„Matematiškai visa tai yra puiku", – „The Debrief" sakė Ch. Glennas, – „reikia tik įrodyti praktiškai".