Lietuvių išradimas drebina Vokietiją. Vietoje kurjerių į namus atvyksta robotai  ()

Lietuvių sukurtas prekių pristatymo startuolis „LastMile“, priklausantis prekybos tinklui „Iki“, ėmėsi naujo inovacijų projekto elektroninėje komercijoje. Gegužės mėnesį Vokietijoje jis pristatė naujieną – programėle užsisakius maisto ir namų apyvokos prekių, pirkėjams jas jau pristato robotai. Bendradarbiaujant su „Rewe“ prekybos tinklu ir startuoliu „Cartken“, į Hamburgo Eimsbüttel rajono gatves išriedėjo pirmieji autonomiškai važiuojantys „pirkinių krepšeliai“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Prekių pristatymas – ypač dinamiška sritis. Čia nepakanka tiesiog neatsilikti nuo tendencijų, o reikia jas ir diktuoti. Autonomines inovacijas diegiame suvieniję jėgas su partneriais „REWE digital“. Kartu dar Lietuvoje testavome savavaldžių automobilių technologiją vystančių „Clevon“ techniką, o su „Cartken“ Vokietijoje ėmėmės jau antrojo projekto.

Didžiausi šių robotų privalumai – dar daugiau efektyvumo ir lankstumo pristatant prekes bei mažesnis poveikis aplinkai naudojant elektros variklius. Jie net ir piko valandomis klientus gali pasiekti greitai. Matome, kad būtent greitis tampa vienu svarbiausių kriterijų pirkėjams renkantis, kaip užsisakyti prekes į namus. Atliepdami šiuos lūkesčius, ir toliau rinkai pristatysime inovatyvių pristatymo būdų“, – sako Tadas Norušaitis, startuolio „LastMile“ vadovas ir bendraįkūrėjas.

„LastMile“ priklauso tarptautinei prekybos grupei „Rewe“, turinčiai 3,8 tūkst. parduotuvių Vokietijoje. Pilotinis savavaldžių robotų projektas vykdomas tankiai apgyvendintame Hamburgo Eimsbüttel rajone.

Nors klientai ir anksčiau per „LastMile“ naudojosi prekių pristatymo į namus paslauga, atnaujinta programėlė buvo specialiai pritaikyta naujajam pristatymo įrankiui. Klientams užsisakius pirkinius, „Rewe“ parduotuvės darbuotojai juos surenka, tačiau pas pirkėją prekes dabar pristato ne automobilį vairuojantis kurjeris, bet specialiai šiai užduočiai sukurti robotai. Šiems pasiekus nurodytą adresą, pirkėjui tereikia įvesti gautą PIN kodą ir pasiimti pirkinius.

Didžiausias dėmesys – pristatymo saugumui

Robotai „REWE Lieferbot“ Hamburgo-Eimsbüttel gatvėmis važinėja naudodamiesi dirbtiniu intelektu. Atsižvelgiant į kitus eismo dalyvius, jie šaligatviais manevruoja mažesniu nei 6 km/val. greičiu. 360 laipsnių kameros ir dirbtinis intelektas užtikrina, kad neįvyktų nelaimingų atsitikimų, tačiau pradiniame bandymų etape transporto priemones lydės ir jas stebintis technikas.

 

Maždaug 35 kilogramų sveriančios robotinės transporto priemonės gali savarankiškai judėti 3 kilometrų spinduliu ir pas klientą nugabenti 14 kg pirkinių. Saugumo sumetimais, testavimo periodu neleidžiama užsisakyti gėrimų dėžių, su nepilnamečių apsauga susijusių prekių, šilumai jautrių maisto produktų ir vaistų.

Pradiniame etape savavaldės transporto priemonės Hamburge prekes pristatinės tris mėnesius.

Projektas bus vystomas ir Lietuvoje

Lietuvoje startuolis „LastMile“ kartu su „Iki“ prekių pristatymo į namus autonominiais automobiliais sprendimą išbandė dar praėjusiais metais. Bendradarbiaujant su Estijos technologijų bendrove „Cleveron Mobility“, pernai rudenį sostinės Balsių rajone klientams prekės buvo pristatomos automobiliu be vairuotojo. Šį projektą artimiausiu metu Lietuvoje ketinama plėsti.

 

„LastMile“ platforma šiuo metu turi daugiau nei 300 tūkst. registruotų vartotojų Lietuvoje. Net 95 proc. pirkėjų prekes įsigyja su pristatymu per kelias valandas. Jie gali rinktis produktus iš daugiau nei 40 partnerių parduotuvių, o asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip 30 tūkst. prekių.

Šiuo metu „LastMile“ savo paslaugas siūlo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Tauragės, Šilalės ir Marijampolės gyventojams.

Startuolis „LastMile“ priklauso tarptautinei „Rewe“ grupei, dirbančioje 21 Europos šalyje ir turinčiai apie 380 tūkst. darbuotojų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(5)
(2)
(3)

Komentarai ()