Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Evil Goku 2017-06-07 18:27
Tokiu atveju, pagal kai kuriuos, esi nesveikas abstinentas.
Nes normalus žmogus, negali leisti laisvalaikio blaivus. Jis be alkoholio negali gyventi. Ir turi jausti norą gerti alkoholinius gėrimus. O apribojus galimybę įsigyti alkoholį, jis turi rengti masinius neramumus.
Gal reikia leisti visiems myžti ir šikti pakampėmis. Toks draudimas taip pat yra žmogaus laisvės suvaržymas.
Sveikos gyvensenos skatinimas, auklėjimas ir užimtumo didinimas taip pat neišgydys alkoholiko. Tai kam to reikia, ane immortallt.
qriuqriu 2017-06-07 20:10
to Evil Goku, gerbiamasai jusu nuomone apie bomzus ir apie kelia i bomza (=alkoholika), labai klaidinga, kodel jus galvojat , kad bet kuris zmogus gali prisitaikyt prie siuolaikines visuomenes? zmones skirtingi su skirtingais gebejimais,isauge skirtingose aplinkose, kas su tevais kas be ju, o visuomenes reikalavimai/taisykles norint tapt sekmingu visuomenes nariu,vienodi visiems su tam tikru karteles auksciu,, nemaza dalis alkoholikais tampa po rimtu psichologiniu sukretimu, ko pasekmei bomzo gyvenimas kai praranda viska, ka uzgyveno... teist lengviausia...
Evil Goku 2017-06-07 20:27
Jūs mane ne taip supratote. Žinoma dauguma benamių tokiais tapo dėl nepalankių aplinkybių, kai kurie tapo benamiais dėl fizinės ar psichinės negalios. Tačiau yra maža dali benamių, kurie pasirinko tokį gyvenimo būdą patys. Kaip yra žmonių kurie tiesiog atsiskiria nuo visuomenės, ne todėl kad nesugeba gyventi visuomenėje, bet todėl kad jiems geriau gyventi atsiskyrus.
O alkoholikas nebūtinai yra bomžas. Yra daug žmonių kurie turi priklausomybę alkoholiui, nors gyvena iš pažiūros panašų gyvenimą kaip žmonės kurie neturi priklausomybės. Ir nemaža dalis tokių alkoholikių, nenori pripažinti kad jie turi priklausomybę.
qriuqriu 2017-06-07 20:55
alkoholikas, kuris negydomas, anksciau ar veliau taps visuomenes spastu auka, kas tiesiogiai veda ties bomzu likimu, tie bambaliniai kaimuose labiau apsaugoti, nei miestieciai, jiems maziau galimybiu ikliut i tokias situacijas, kur anstoliai savo jega parodys
qriuqriu 2017-06-07 21:28
tiesa dar yr jei gerai pamenu 'skurdo ekonomika' , kai kurie tyrineja, kaip skurdas/alkoholis/bomzu kultura/ gimdo sekancia karta, kuri is tu remu negali iseit, nes negavo tam tikram augimo amziaus periode butinu dalyku, vaikystej, o 16-18m budami i visuomene patenka intelektualiai neigalus, o gyvena vel tam skurdo ekonomikos rate...deja mano giminej, viena atsaka labai panasi i ta skurdo ekonomika, bandau kazkaip pakeist, bet tai netaip paprasta
immortallt 2017-06-08 13:57
"Bus uždrausta prekiauti alkoholiniais gėrimais masinių renginių metu, taip pat švenčių, koncertų, teatro spektaklių, cirko ir kitų renginių, dėl kurių yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas."
"Taip pat administracinė atsakomybė asmenims, gabenantiems ir laikantiems alkoholinius gėrimus viešai matoma pakuote viešose vietose."
"bus draudžiama prekiauti alkoholiu paplūdimiuose"
"iešojo maitinimo įstaigos (kavinės, picerijos ar barai) vasarą galės alkoholiu prekiauti lauke, iki 40 metrų nuo pastato."
Iš pačio projekto neturiu laiko rankioti.
Kadangi pats esi matyt "sveikstantis" alkoholikas, tai ir nesugebi įsivaizduoti laisvalaikio 1-4 kartus mėnesyje su 1-2 taurėm/bokalais, o ne nusigėrus ir apsivėmus patvorėje, kaip normalūs žmonės nedaro.
Ir būtent, nė vienas įstatymas nėra orientuotas į alkoholikus. Viskas tik sunaikinti tą saikaus alkoholio vartojimo kultūrą ir palikti tik taip, kaip pats sugebi vartoti alkoholį - pasiimti porą pūslių ir gerti kol atsijungsi.
kernel_panikuoja 2017-06-08 14:50
Siaip tai taip ir turetu buti. Alkoholizmas yra neisgydoma liga, ir realiai vienintelis praktiskai "veikiantis" budas alkoholikams "sveikti" bei gyventi normalu gyvenima yra AA, kas yra nemokama. Kazko ypatingai efektyvaus su esamais alkoholikais nelabai nuveiksi, isskyrus informavima/socialini darba, kas yra darbas su pasekmem, o ne priezastim.
O priezasciu nera viena. Ju begale. Nebus jokio vieno ar keliu istatymu, kuris ims ir isspres sia beda. Cia reikia ilgametes/daugiametes noseklios ir profesionalios strategijos, kuri ilgainiui mazintu sios problemos masta. Kokia ta strategija turetu buti? Nezinau, bet tikrai ne tokia, kad viena valdzia viska draudzia, kita viska "atlaisvina", o probemos lieka. Cia eiline metodologine klaida musu valdyme - kas kadencija sokineti nuo vienu krastutinumu/ekstremumu prie kitu. Aisku, patys zmones ta valdzia ir issirenka.
Naikinti nieko nereikia. Reikia sistemiskai dirbti ir siekti, kad ateities kartu mastyme "alkoholio kultura" (nesvarbu saikinga ar ne) liktu kaip beprasme istorine relikvija, o alkoholis butu vertinamas su tokiu paciu atsargumu, kaip ir bet kokie kiti narkotikai. Tam reikia daug laiko ir tinkamo ekonominio/socialinio/kulturinio konteksto, kazkokio major mentality change'o. Kai patys zmones isisamonins, kad bokalas/taure vyno per pietus, ar ten stiklas viskio vakare yra beprasmis ritualas su bereikalinga rizika, bei ismoks gyventi be to - tada ir sumazes tas alkoholizmo probemu mastas. Reikia, kad alkoholis iseitu is "normalumo" ir "trali vali cia nieko tokio truputi" zonos, net ir mazais/saikingais kiekiais. Modernioje visuomeneje neturetu buti jokio poreikio ne tik svaigintis, bet ir "cackintis" su svaigalais. Tam reikia daug metu, ir apskritai abejoju, ar tokia utopija gali egzistuoti, ivertinus zmogaus igimta iracionaluma.
Kokiom konkreciom priemonem to pasiekti as nezinau ir nieko sia prasme konkretaus nesiulau (ir neginciju ka jus cia siulet), bet asmeniskai manyciau, kad pirma turetu buti dirbama ties jaunimu ir prevencija, kazkokiu "mind set'o" keitimu. Nesaikingas vartojimas dazniausiai yra tam tikru psichologiniu problemu pozymis - tad pradeti reiketu nuo to. O psichologine sveikata pas mus labai prasta - pasiziurekit vien i tai, kaip mes vairuojam. Is esmes, psichologiskai sveikas ir mastantis zmogus neieskos sprendimo haros bonkej nei prie prastos ekonomikos, nei prie mazo uzimtumo, nei prie nelaimes.
Pakartosiu specialiai tau - negincju nei vieno tavo (ar kitu cia) argumento. Gali man nekartoti visos litanijos - jau perskaiciau. Cia daugiau pasidalinau savo asmeniniu poziuriu.
immortallt 2017-06-08 15:42
kernel, tai jei draudimai beprasmiai, kokia prasmė juos įvedinėti? Kad problemos apčiuopimą ir kontrolę dar labiau prarasti?
Pagalbos variantų alkoholikui yra daug, geriau gal ekspertų klausti tokių specifinių dalykų. Tuo labiau, kad tokių pasisakymų buvo viešumoje. Tėvo jaunystės draugui labai padėjo bendruomenė, kur vieniši alkoholikai tiesiog gyveno kaip ir atsiskyrėlišką gyvenimą, patys rūpinosi visa buitimi ir pastato sutvarkymu + psichologų konsultacijos ir pan.
Bet kokių produktų perdozavimas kelia pavojų, tiek greitų angliavandenių besaikis vartojimas, tiek riebalų, tiek alkoholio, tiek pvz besaikis braškių valgymas. Kasdien po 1kg asmeniui braškių mėnesį, ir kalio kiekis viršys normą bei gali kelti sveikatos problemų, ypač jei turi problemų su širdimi. Ir nereikia alkoholio piešti kaip baubo, reikia išmokti gerti, kaip italai sako, kad jie geria tol, kol valgo. Pas mus geriama vardan gėrimo. Žmonės ne mėgaujasi, o pila, kol atsijungia. Tai du skirtingi dalykai. Tas, kuris mėgaujasi, niekada nenusigers, nes mėgavimosi nebelieka, kai apgirsti minimaliai.
Realiai, tu dabar išsakei +- tą patį, ką ir aš, tai kokia prasmė buvo ginti durnus ribojimus ir draudimus?
kernel_panikuoja 2017-06-08 16:25
immortallt, as is esmes neginu draudimu, apie kuriuos jus cia diskutavot (ypac kas del lauko kaviniu). Buvau tik uzsimines, kad asmeniskai man butu visai gerai "visu tipu alkoholio spec. parduotuves" kaip po tokios hipotetines, bet tiek siulymas buvo ne toks (tik stipriam), tiek sutinku, kad tai paciu priezasciu nesprestu. Tai kaip ir net uz jas pasiulytas nesu.
Kitavertus, as nesu ir pries draudimus, kaip koncepta. Bet jiems butinos bent dvi salygos:
- draudimas turi buti adekvatus, racionalus ir pagristas;
- draudimas turiu buti kontroliuojamas;
Musu Lietuveleje pirmas variantas buna netenkinamas salygiskai reguliariai, o antras - sakyciau net daznai (priklausomai nuo srities). Tad jeigu ir toliau "suda malti" - tai tada taip - tau pritariu, kad draudimu vardan draudimu nereikia - tik daugiau painiavos ir jokio "tolko". Visgi, adekvacius ir kontroliuojamus draudimus, kurie yra kazkokios protingos strategijos dalis as pateisinu. Tai cia snekant apskritai.
O kas del konkreciu siulomu draudimu - man asmeniskai (tiesiogiai) nei ju buvimas, nei nebuvimas nieko nekeicia, todel ir nesu nei uz, nei pries juos, bet taip pat man ir "alkoholio kultura" nepatinka - net ir saikinga, nes karts nuo karto deklaraves, kad visiskai nevartoju, sulaukiu mandagios, bet mazdaug "tai kas su tavim negerai" reakcijos Mano giliu isitikinimu, turetu buti priesingai.
immortallt 2017-06-08 16:41
kernel, man asmeniškai turto mokestis būtų labai blogai, bet jį vis tiek propaguoju, nes Lietuvai ir jos ekonomikai tai būtų gerai. Vieni valstybės politiką kreipia ten, kur asmeniškai naudinga, kiti ten, kur mano naudą visuomenei. Kuria logika reikia remtis priimant sprendimus visai šaliai?
Dėl 2 sąlygų - visiškai teisingai.
kernel_panikuoja 2017-06-08 17:06
Zinoma, kad reiketu ziureti naudos visuomenei. Nauda visuomenei is esmes ilgainiui issivarto ir i asmenine nauda. Problema ta, kad daznai ne taip paprasta zinoti, kuris kelias yra ta nauda visiems. Tu esi ekonomistas (kiek zinau), tavo sritis automatiskai kazkiek siejasi su politika ir socialika - tu gal geriau "matai" vaizda. Saunu. As esu paprastas programuotojas - as neturiu nei laiko, nei sveikatos resursu gilintis i kitas sritis, apdoroti ir analizuoti duomenis (kurie is esmes manes net nelabai domina). Belieka arba nevertinti is viso, arba elementariai vertinti asmeniskai - nes globaliai vertinti nera kompetencijos.
Pavyzdziui, ar tinkamas ribojamas 130 automagistraleje? A chui man zinot ar jis tinkamas? Man uztenka. Kitam ne. Logiskai mastant, mazesnis greitis saugiau. kadangi man uztenka ir maziau sagiau, vadinasi as logiskai busiu uz tiek
Gal filosofiskai zurint, kiekvienas dorovingas pilietis grizes namo turetu aktyviai analizuoti visas su visuomene susijusias sritis ir duomenis, kad turetu pagrista nuomone visais svarbiais klausimais - as tau so leisti nei galiu, nei ypatingai noriu. Tebunie as nepilietiskas
immortallt 2017-06-08 17:32
kernel, pastebėjau tokį dalyką, jei žiūri bendrai ir į niuansus nepuoli gilintis iškart, vienos srities patirtis gali būti taikoma kitur. Taip, man lengviau kalbėti apie ekonomiką, nes dirbu su tuo 5 dienas savaitėje, o laisvalaikiu ir mėgstu panagrinėti pasaulio ir Lietuvos ekonomikos subtilybes, ir ypač atsinaujinančiąją energetiką ir elektromobilius.
Tas pats dėl greičio ribojimo, jei nesilaikoma greičio ribojimo ir daug kas lekia greičiau nei 130 ir avarijos ne dėl greičio, o kad girtas ar pavojingai nardo - reiškia tinkamas, turbūt ir dar pakelti galima. Kaip ir geležinis vilkas ar aplinkelis. Leistinas 60 ir 90, visi važiuoja bent 80 ir 110 - avarijų nulis. Programavime manau ir panašių situacijų būna, kai suskaičiuoti kartais sudėtinga ir sistema tiesiog veikia
Na būkim biedni, bet teisingi, visi žmonės vožti, tik skirtingu "kampu". Sakyčiau ne visi turėtų analizuoti, bet pasidomėti situacija, ypač kai artėja rinkimai, ir rinktis tuos, kurie mažiausiai nusišneka ir bent dalį pažadų vykdo (pirmas punktas svarbesnis). O jei jau norisi propaguoti vieną ar kitą sprendimą, tai reiktų pirma pasidomėti tai naudinga tik tau, ar visuomenei, ir bent pats turėtum žinoti, iš kokių motyvų to sieki Pirmoje eilėje nemeluoti sau.
Evil Goku 2017-06-08 21:58
Saikaus alkoholio vartojimo kultūros Lietuvoje beveik nėra. Jei prieš vogdamas pasakysi, kad čia ne vagystė, vis tiek būsi vagis. Lietuvoje įsigalėjusi nuostata, kad alkoholio gėrimas net per didelėmis dozėmis ir per dažnai nėra blogai. Va tokią nuostata reikėtu keisti. Nes kas prasideda nekaltai, gali baigtis su rimtomis pasekmėmis.
Retas alkoholikas norėjo tapti alkoholiku.
Pavyzdžiui Niemand akivaizdžiai deklaruoja, kad neįsivaizduoja gyvenimo be alkoholio ir jam tai atrodo normalu.
immortallt 2017-06-08 22:29
Aš ir neįsivaizduoju gyvenimo be alkoholio, į mėnesį 1-2 kartus įsipilti gero viskio 50g ir mėgautis juo 2-3h.
O tu matyt pavydi?
O ką išrinkau, kraipyk kaip nori. Esmė ta, kad įveda draudimus, kurie turės absoliučiai lygų nulį įtakos alkoholikams ir tik ribos žmones, kurie neturi problemų, ir nekelia problemų visuomenei. Ir toliau sėkmingai imituojamas darbas.
O jei tau atrodo, kad nėra saikaus alkoholio vartojimo kultūros, tu tikrai gyveni tarp alkoholikų, matyt ir pats toks, ir pažįsti tik tokius. Iš mano aplinkos, o joje bent keli šimtai žmonių, neturi saiko alkoholiui - ant vienos rankos pirštų suskaičiuočiau. Pažįstu ir porą alkoholikų, kurie negeria jau senai.
Evil Goku 2017-06-08 23:08
Gal tu ir teisus, tikrai gyvenu visuomenėje kuri alkoholio suvartoja per daug ir nemaža dalis asmenų kategoriškai nesutinka to pripažinti. Alkoholizmą matau kaip problemą. Jei žmogus susidūręs su sunkumai užuot juos paskandindamas stikliuke juos spręstu, geriau būtu netik tam žmogui, bet ir visuomenei.
immortallt 2017-06-09 09:05
"į mėnesį 1-2 kartus" ir "gero viskio" jei tau yra pigiausio alaus prigerti kiekvieną dieną, tai tikrai putos drimba tik pas tave.
Arogantiškas čia tu, kuris tiki savo argumentų teisumu ir neieško priežastingumo. Tiki aklai koreliacijomis, bazine žmogiška klaida.
Apriboja, ne visos kavinės begalės veikti.
Ir kokią spragą užkirto?
Taip, jei spręstų, o ne gertų būtų geriau. Dabar kuris iš naujai priimtų draudimų tai daro? Nė vienas. Tai kam čia putos drimba, kad tik kažką uždrausti?
Niemand 2017-06-09 11:04
Ir dar aš neįsivaizduoju gyvenimo be mėsos, todėl neketinu laikytis įstatymu, ribojančių mano galimybes įsigyti ir vartoti mėsą
Evil Goku 2017-06-09 20:06
Kelių gaideliai, chuliganiškai darantys pažeidimus, taip pat galvoja esantys virš įstatymų ir Kelių Eismo Taisyklių. Kaip ir visokio plauko visuomenės padugnės, kurios rodo savo "šustrumą" pažeidinėdami įstatymus todėl, kad gali.
Turbūt palaikai ir imigrantus Švedijoje, kurie prievartauja vietines merginas, kadangi jiems taip priimta, o be lytinių aktų neįsivaizduoja savo gyvenimo. Jie irgi nesilaiko įstatymų, ribojančių galimybes mylėtis su moterimis, kurias gali prievartauti pagal jų moralines pažiūras.
immortallt 2017-06-10 10:16
Tokiam kaip tu, draudimai yra normalu. Esi vergo mentaliteto. Tau turi nuleisti iš viršaus ir tada dar įsivaizduoji, kad visi to laikos
Jei alkoholio gėrimas viešai=alkoholikai, tai kodėl visa vakarų Europa neprasigėrusi, ten ne ateiviai, o žmonės?
Taip, žmogus taps alkoholikas tokioje aplinkoje, kurioje smerkia nusigeriančius ir kurioje kiti individai nenusigeria Dar pasakyk, kad paukščiai išmoksta skraidyti augdami su krokodilais.
Dėl alkoholio prekybos kitur, prisidengiant kita įmone - nu tik nereikia spangti. Elementariai maisto iš autobusiuko negali pardavinėti be leidimo. Esmė ta, nė velnio nesupranti, kas per įstatymai. Nesupranti, kad akis muilina, o efekto nebus. Bet ką darysi, su vergo mentaliteto žmonėms, kuriems draudimai yra panacėja, taip jau yra. Sėkmės savo varguoliškam gyvenime.
Xdmin 2017-06-13 17:09
Noreciau isgirsti, nealkoholiku komentaru, del dar vieno naujo ir originalaus draudimo:
Už nešamą ir vežamą alkoholį „valstiečiai“ siūlo bausti finansiškai .
Taip pat bausti siūloma, jei alkoholiniai gėrimai išnešami po to, kai baigiasi jų prekybos laikas. Taigi 14–30 eurų bauda grės visiems, kurie alkoholinio gėrimo butelį išsineš po 20 valandos darbo dienomis, o sekmadieniais – po 15 valandos.
Isivaizduoju situacija, kai per pietus nusiperki alaus, nes tarkim planuoji dirbti virsvalandziu arba darbo diena baigiasi veliau nei galesi nusipirkti, ir vaziuodamas namo bauda gauni
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Štai kaip gimsta mitai: paskaičiavo kiek tiksliai žmonių miršta nuo alkoholio ir iš kur politikai gauna kosminius skaičius