Artėja nauja transporto era - su Marso raketa iš Niujorko į Londoną: paskaičiavo, kiek keleiviams kainuotų vienas toks skrydis  (11)

Šiuo metu kompanijos įmonėse Floridoje ir Teksase konstruojama raketa, skirta vienoms iš ambicingiausių SpaceX misijų – kelionėms apie Mėnulį ir į miestą Marse. Bet vienu iš įdomiausių jos bruožų galėtų tapti žmonių gabenimas Žemės ribose, sutrumpinant beveik 12 valandų kelionę tarp Londono ir Hong Kongo iki vos 34 minučių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kelionės kaina dar nėra nustatyta, bet SpaceX pateikė užuominų apie raketų bilietų kainas. CNBC reporterio Michael Sheetz pasidalintame komentare, SpaceX prezidentė Gwynne Shotwell šiuos skrydžius apibūdino kaip kompanijos „išplėstinę veiklą”. To paties pasirodymo praeitą penktadienį metu, kur ji Niujorko Metropoliteno operos scenoje kalbėjosi su investuotoju Ron Baron, Shotwell teigė, kad bilietas kainuos šiek tiek brangiau, nei ekonominės klasės skrydžio, bet pigiau, nei pirmos klasės bilietas.

Tebevykstant Starship konstravimo darbams, Shotwell komentaras šiek tiek paaiškina, ko iš būsimos raketos galima tikėtis. SpaceX darbuotojai anksčiau yra sakę, kad kompanija planuoja naudoti Starship palydovų iškėlimui 2021, keliones apie Mėnulį rengti 2023, ir įkurti miestą Marse iki 2050 metų. Po to, kai Elonas Muskas 2019 metų rugsėjį atskleidė pirmą natūralaus dydžio raketos prototipą, kitas žingsnis – iškelti prototipą į orbitą ir pradėti naują kompanijos raidos etapą.

Kai Muskas 2017 rugsėjį atskleidė Starship pirmtaką, BFR, jis paaiškino, kad skrydžio Žemėje vienos sėdimos vietos kaina turėtų būti „maždaug tokia pati, kaip ekonominės klasės bilieto, skrendant lėktuvu.” Shotwell komentaras rodo, kad kaina gali būti šiek tiek didesnė.

Tad, kiek tai galėtų būti? Tarkime, kelionė iš Niujorko į Londoną, kuri SpaceX teigimu, turėtų trukti 29 minutes. 2017 metais MoneyInc išsiaiškino, kad kelionė iš Heathrow oro uosto į John F. Kennedy oro uostą ekonomine klase kainuoja$ 1 544, o pirma klase – $10 735.Inverse analizė parodė, kad paskutinės minutės skrydis kainuoja $1 188 ekonomine klase ir $13 643 – pirma klase.

Tai dera su Sam Dinkins pateikiamais vertinimais Space Review – kiekviena kelionė turėtų kainuoti $1 055 000, nugabenami 853 keleiviai, tad, kiekviena vieta atsieitų $1 200. ~70% šios sumos padengtų kuro sąnaudas, 20% – priežiūrai ir palaikymui, o likusi suma – įgulos atlyginimai ir amortizacijos kaštai.

Žemės skrydžiuose, kaip sako Muskas, raketa galėtų keliauti ~1 000 žmonių. Jis palygino šiuos skrydžius su tarpkontinentine balistine raketa, skriejančia 25 M greičiu (30 000 km/h). Tai gerokai greičiau, nei vidutinis 965 km/h lainerių greitis, bet tai reiškia, kad SpaceX negalės suteikti tokių paslaugų kaip tualetai ar maistas.

„Tikriausiai reikės prilaikymo mechanizmų, kaip Disney Space Mountain kalneliuose,” 2019 birželį Muskas rašė Twitteryje. „Jausmas turėtų būti panašus į Space Mountain, bet išliptumėte kitame žemyne.”

Ankstesnėje SpaceX svetainėje buvo teigiama, kad bus siūloma raketa keliauti iš Niujorko į Los Andželą per 25 minutes, iš Londono į Niujorką per 29 minutes, ir iš Sydnio į Singapūrą per 31 minutę. Muskas taip pat iškėlė mintį, kad raketos galėtų sietis su hiperloopu, 1130 km/h vakuuminio vamzdžio transporto sistema, kuria kelionė iš kosminio uosto į miesto centrą truktų 10 minučių.

Muskas skrydžiais netgi nori sumažinti anglies dvideginio emisijas. Ilgojo laikotarpio tikslas – surinkti išskiriamą anglies dvideginį, ir iš jo gauti skystą deguonį ir metaną. Tai bus naudojama Starship naudojamiems Raptor varikliams.

Starship galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.

(61)
(5)
(56)

Komentarai (11)