Estai žada baterijų revoliuciją, bendradarbiaujant su vokiečiais sukurta vos per 15 sek. įkraunama ir „šimtus tūkstančių“ įkrovimų ciklų atlaikanti superbaterija (16)
Estų „Skeleton Technologies“, bendradarbiaudami su Vokietijos mokslininkais iš Karlsrūjės technologijų instituto, paskelbė sukūrę superbaterijas. Įkraunamos vos per 15 sekundžių baterijos jau dabar domina didžiąsias pasaulio transporto srities bendroves pasiryžusias investuoti į tobulinimą milijonus eurų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujosios baterijos neketinama bandyti įrašyti į rekordininkės pagal įkrovimo greitį, tikėtina, kad kur nors laboratorijose pasiekiami net geresni įkrovimo spartos rezultatai. Tačiau reikalui pasisukus link pritaikomumo praktikoje, už įkrovimo greitį kur kas svarbiau įkrovimų ciklų skaičius, talpa, ilgaamžiškumas. Vienkartinės spartuolės kasdieniniame gyvenime nereikalingos.
Maksimilianas Fichtneris( Maximilian Fichtner), Karlsrųjės universiteto vykdomų tyrimų vadovas sako: „Mes „Skeleton“ matome kaip tinkamą partnerį mūsų tikslams. „Skeleton“ tiek lanksti, tiek pakankamai didelė (įmonė) vystyti naujas technologijas, perkelti mūsų žinias į produktą, galiausiai paleisti į rinką. Superbaterija – žaidimo taisykles keičiantis gaminys automobilių industrijoje. Kartu su ličių jonų baterijomis jos turės viską: didelį sukaupiamos energijos kiekį, galią, ilgaamžiškumą ir 15 sekundžių įkrovimo laiką“.
„Skeleton Technologies“ patentavo lenkto grafeno technologiją. Vokietijos instituto mokslininkų sugalvota idėja, kad lenktą grafeną sujungus su ličio jonų baterijomis, būtų sukurtas naujos kartos ultrakaupiklis. Grafeno pagrindo ultrakaupiklio baterija išlieka ilgaamže net atlikus „šimtus tūkstančių“ įkrovimų ciklų, tikina projekto autoriai.
Išplatintame pranešima užsimenama, kad iš vienos, pasaulyje lyderiaujančios automobilių dalių gamintojos, jau sulaukta solidaus dėmėsio. Tolimesniam technologijos vystymui paskyrė vieno milijardo eurų investiciją. Kol kas neatskleista įmonė turėtų masiškai gaminti galutinį produktą. Superbaterijos būtų pardavinėjamos po jų prekės ženklu.
Jei išties technologija pasirodys tinkama, elektromobilių evoliucija ar net viso transporto sektoriaus elektrifikacija gali būti kur kas greitesnė nei tikimasi. Entuziazmą gesinti gali nebent tai, kad visuomenei paskelbtoje informacijoje daug skambių žodžių, bet mažai skelbiamų faktų. Kad ir tai, kokia „visiems žinoma gamintoja“ įsitraukė. Tikėkimės šį kartą geroji žinia nėra tik bandymas pritraukti dėmesio visus dominančia tema.